Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikon pe kouluja ja päiväkoteja suljetaan!!

Vierailija
13.09.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442108370783.html

"Yo-kirjoitukset rajataan pois."

Voi kuinka mukavaa!!! -.-

T. Lukiolainen

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetuksesta on leikattu niin paljon että ihme ettei OAJ jo aiemmin ollut barrikadeilla.

Vierailija
62/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:09"] [quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:06"] minä en kyllä ymmärrä miten opettajat ja päiväkotien henkilökunta liittyvät tähän. eihän ne edes ole auki viikonloppusin tai iltaisin. miten noi suunnitellut leikkaukset heitä koskee? no lomat ja sairauspäivä korvausten osalta joo, mutta miten muuten? [/quote] Et ole koskaan kuullut vuoropäiväkodeista? [/quote] minä tarkotin lähinnä kunnallisia päiväkoteja,joita on varmaa pikkasen enemmän kuin jotain vuoropäiväkoteja ja onkos muuten vuorokouluja, eli edelleen, miten opettajat liittyvät tähän tai se päiväkodin henkilökunta?joista valtaosa on kunnalisella, kuten koulutki. minusta tollanen mielenilmaus on laiton, etenki kunnallisella puolella olevilta. [/quote] Kyllä ne vuoropäiväkodit on useimmiten kunnallisia myös.

[/quote]

mutta eikö toi mielenilmaus ole silti laiton?

[/quote]

Jos liitto antaa luvan (pk:n tapauksessa JHL ja OAJ), niin laittomassa lakossa ei tule seurauksia lakkoilijalle, vaan liitto maksaa lakoista sakot. Tosin ainoastaan virkasuhteissa oleville poliittinen lakko on laiton, ja päiväkodin työntekijät eivät ole virkasuhteessa, joten ei ole laiton lakko päiväkodeille. Kouluista se on laitonta virkasuhteessa oleville opettajille, mutta koska OAJ on jo hyväksynyt lakon, niin kaikki on ok.

Muutenkin laittomille lakoille on myös ihan sijansa työtaisteluissa, ja ovat suht vakiintunut käytäntö. Ihan syystä Suomessa on lait turvaamaan laitonta lakkoilijaa, niin että ammattiliitto kantaa tästä sakkovastuun ja työntekijälle ei tule seurauksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisten kyytien varaan ei voi elämäänsä laittaa. Näitä lakkoja nyt vaan on silloin tällöin ja jihlapyhinä saattaa junat olla täynnä jne.

Vierailija
64/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku tulis lakko,sais ylim.vapaan!!

Vierailija
65/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:12"]

Voi kiva, mihin mä lapseni saan hoitoon?

[/quote]

Niin? Ja silti kadehdit lastenhoitajan vuosilomapäiviä, joita hän saa oltuaan alalla 15 vuotta kompensaationa muiden alojen palkankorotuksista. Lisäksi haluat,että henkilökunta tulee töihin hoitamaan sairaana lastasi, kun ei pienellä palkalla pysty pitämään ensimäistä saikkupäivää palkattomana

Vierailija
66/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:16"]

Ja se on oikein! Älytöntä, että pienipalkkaisilta (joihin myös koulutukseen nähden kuuluvat lastentarhanOPETTAJAT) viedään vähätkin rahat.

Niin kauan kun kaikki toimii, näiden tekemää työtä ei arvosteta. Hyvä muistutus insinööreille, että joku heidänkin lapsensa hoitaa ja kasvattaa insinöörityöpäivän aikana.

[/quote]

Insinööreille??? Miten tämä nyt meidän syytämme on? 

[/quote]

Sipilän sakkia ootte.

Vierailija
67/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:16"]

Ja se on oikein! Älytöntä, että pienipalkkaisilta (joihin myös koulutukseen nähden kuuluvat lastentarhanOPETTAJAT) viedään vähätkin rahat.

Niin kauan kun kaikki toimii, näiden tekemää työtä ei arvosteta. Hyvä muistutus insinööreille, että joku heidänkin lapsensa hoitaa ja kasvattaa insinöörityöpäivän aikana.

[/quote]

Niin, mutta hehän ovat hyödyttömiä yhteiskunnalle,kun heidän palkka maksetaan veroista ja he eivät tee tuottavaa työtä.

Saunan taakse vain moiset yhteiskunnan rahojen tuhlaajat, kun tuhlaavat kunnon ja oikeiden ihmisten veroeuroja. Ihmiset voi hoitaa omat lapsensa itse, eikä antaa tuollaisten hyödyttömien loisten hoitaa, jotka loisivat lomilla ja pitävät saikkuja ja saavat palkkansa veroista

Vierailija
68/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sulkisivat niin minä voisin lakkoilla myös ja olla kotona lapsen kanssa perjantaina! Muuta mahdollisuutta hoitajalla ei ole lakkoiluun. Jos päiväkoti ei ole kiinni niin täytyy sitten yrittää saada hoitopuolelle edes työnseisaus klo 11-13. Kotihoidossa ainakin onnistuisi.

Vierailija
69/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:40"]

Miten Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa on nämä sunnuntailisä-asiat? Samalla mallilla pitäisi voida mennä meilläkin. Ottaa päähän kun useimmiten sunnuntai olisi passeli ravintolapäivä, mutta tietenkin koko Suomi on silloin kiinni.

[/quote]

En tiedä, missä päin Suomea asut, mutta en ole itse törmännyt tähän, että Suomi olisi sunnuntaisin mitenkään kiinni, päinvastoin nykyään.

t. vm71

Vierailija
70/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:44"]

Julkisten kyytien varaan ei voi elämäänsä laittaa. Näitä lakkoja nyt vaan on silloin tällöin ja jihlapyhinä saattaa junat olla täynnä jne.

[/quote]

Vuorotyöläiset hommaavat itselleen kyydin sunnuntaiaamuksi klo 6. Luuleeko ihmiset oikeasti, että heille on oikeasti järjestetty  kunnallisia kyytejä, jotta voivat rientää ensiapuun hoitamaan rakkaidenne vaivoja klo 7.ksi.

Ai niin, mutta hoitajathan on luusereita, joilla on liian iso palkka ja jotka ei tee tuottavaa työtä. 

Vierailija
71/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunutkaan siitä että se olisi maailman suurin huoli että päiväkodit olisivat kiinni yhden päivän. Vaan siitä asenteesta että kun se toista huolettaa, naureskellaan vaan että byhyy. Se on inhottavaa.

Vierailija
72/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan mielenosoitukseen, lapset mukaan! Ei tule kelleen potkuja siitä. Suomi barrikadeille!

Vierailija
73/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:42"]

Kaikki vaan mielenosoitukseen, lapset mukaan! Ei tule kelleen potkuja siitä. Suomi barrikadeille!

[/quote]

Näköjään tehy ei ole valmis tukemaan samalla tavalla kuin esim. OAJ http://yle.fi/uutiset/tehyn_vesivalo_paukkuja_kannattaisi_viela_saastaa/8302600. Harmi, kyllä noillakin varaa olisi, yksi suurimpia ammattiliittoja kun ovat. Ja erityisesti pk:n väelle tympeää, kun opettajilla mahdollisuus osallistua mutta hoitajilla ei.

Vierailija
74/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:00"]

[/quote]

Näköjään tehy ei ole valmis tukemaan samalla tavalla kuin esim. OAJ http://yle.fi/uutiset/tehyn_vesivalo_paukkuja_kannattaisi_viela_saastaa/8302600. Harmi, kyllä noillakin varaa olisi, yksi suurimpia ammattiliittoja kun ovat. Ja erityisesti pk:n väelle tympeää, kun opettajilla mahdollisuus osallistua mutta hoitajilla ei.

[/quote]

Vaikka olen itse hoitaja ja hyvin kiihdyksissäni näistä viime aikojen käänteistä, niin olen myös sitä mieltä että erityisesti tällä alalla tulee radikaalien keinojen väläyttelyä viimeiseen asti välttää. Puhutaan kuitenkin jo niin perustavanlaatuisista yhteiskunnan turvallisuuteen liittyvistä asioista, että niitä ei mitenkään kevytmielisesti voi heitellä ilmaan.

Olisi tuon toki ehkä voinut hoitaa jotenkin niinkin, että ne joiden työpanoksesta ei suoranaisesti riipu ihmishenkiä, menisivät mahdollisimman sankoin joukoin.

Itse olen perjantaina mukana, kun sattui vapaapäivä.

Vierailija
75/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:00"]

[/quote]

[/quote]

Vaikka olen itse hoitaja ja hyvin kiihdyksissäni näistä viime aikojen käänteistä, niin olen myös sitä mieltä että erityisesti tällä alalla tulee radikaalien keinojen väläyttelyä viimeiseen asti välttää. Puhutaan kuitenkin jo niin perustavanlaatuisista yhteiskunnan turvallisuuteen liittyvistä asioista, että niitä ei mitenkään kevytmielisesti voi heitellä ilmaan.

Olisi tuon toki ehkä voinut hoitaa jotenkin niinkin, että ne joiden työpanoksesta ei suoranaisesti riipu ihmishenkiä, menisivät mahdollisimman sankoin joukoin.

Itse olen perjantaina mukana, kun sattui vapaapäivä.

[/quote]

Niin totta. Mutta hoitajia kohtaanhan on asetettu lakkoiluun liittyvä laki, joka olisi tuon hoitanut omalta osaltaan. Nyt päiväkotien kohdalla tämä tulee jäämään tosi vaisuksi, ja juuri sillä olisi ja näkyvä vaikutus asioihin.

74

Vierailija
76/92 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin vielä peruskoulussa niin tuo olisi vaan ilouutinen :D

Vierailija
77/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää että piti ylppäripäivä valita lakolle. Monelle nuorelle varmasti vaikea paikka päästä kouluun jos matkustaa pidemmältä

Vierailija
78/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:21"]Millähän perusteella teidän aikuisten sotkuihin pitää lapset ja nuoret sotkea!?

Tässä kärsii nyt mm. koululaiset.

Ap
[/quote]

Meillä olivat varovaisen toiveikkaita että osuisi kohdalle

Vierailija
79/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:06"]

minä en kyllä ymmärrä miten opettajat ja päiväkotien henkilökunta liittyvät tähän. eihän ne edes ole auki viikonloppusin tai iltaisin. miten noi suunnitellut leikkaukset heitä koskee? no lomat ja sairauspäivä korvausten osalta joo, mutta miten muuten?

[/quote]

Et ole koskaan kuullut vuoropäiväkodeista?

[/quote]

minä tarkotin lähinnä kunnallisia päiväkoteja,joita on varmaa pikkasen enemmän kuin jotain vuoropäiväkoteja ja onkos muuten vuorokouluja, eli edelleen, miten opettajat liittyvät tähän tai se päiväkodin henkilökunta?joista valtaosa on kunnalisella, kuten koulutki. minusta tollanen mielenilmaus on laiton, etenki kunnallisella puolella olevilta.

[/quote]

Kunnallisellakin on vuoropäiväkoteja. Ihan yhtälailla tämä koskettaa niitä jotka eivät vuorotyötä tee. Lomat on iso asia, ja jos esim sairauden takia joutuu silloin tällöin olemaan töistä pois niin se sitten näkyy kunnolla tilissä. Kyllä syitä löytyy jokaiselta..
[/quote]

Ja koulutuksen säästöt. 20%. Vaikuttaa aika paljon. Ja varhaiskasvatuslaki. Ryhmäkokojen kasvattaminen.

Vierailija
80/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:06"]minä en kyllä ymmärrä miten opettajat ja päiväkotien henkilökunta liittyvät tähän. eihän ne edes ole auki viikonloppusin tai iltaisin. miten noi suunnitellut leikkaukset heitä koskee? no lomat ja sairauspäivä korvausten osalta joo, mutta miten muuten?
[/quote] vapaa sopimusoikeus!