Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikon pe kouluja ja päiväkoteja suljetaan!!

Vierailija
13.09.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1442108370783.html

"Yo-kirjoitukset rajataan pois."

Voi kuinka mukavaa!!! -.-

T. Lukiolainen

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:21"]Millähän perusteella teidän aikuisten sotkuihin pitää lapset ja nuoret sotkea!?

Tässä kärsii nyt mm. koululaiset.

Ap
[/quote]

Kyllähän 90% koululaisista on tilanteesta innoissaan.
[/quote]
No joo, ehkä ne jotka eivät vielä ymmärrä koulun tärkeyttä.
En minäkään koulusta tykkää, mutta en jättäisi koulua käymättä. Tarvitsen jokaisen oppitunnin tällä hetkellä ja nyt saattaa pari jäädä pois tämän lakon takia.

Ap
[/quote]tätä minäkin mietin, meidän koulu ei ole lakossa. Olen siis se joka täällä nyt vollottaa ettei ole muita hoitajia.

Vierailija
22/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]

Vanhemmat omat lakossa myös eli hoitaavat lapset itse kotonaan...

[/quote]

Jaa, en minä ole. Olen kursseilla jonne olisi vähän pakko mennä koska vielä yksikin poissaolo niin lennän pihalle ja karenssi iskee. Tietysti jos aikuispuolella ollaan lakossa myös niin ongelmaa ei ole.

Ei kyllä hajuakaan, mihin minä mukulan laitan siksi aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit vaan säppiin!suomi stoppaa nopeasti.kyllä joku ne päättäjienkin lapset hoitaa jospa havahtuisvat miten moneen vaikuttaa.

Vierailija
24/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]

[/quote]

Jaa, en minä ole. Olen kursseilla jonne olisi vähän pakko mennä koska vielä yksikin poissaolo niin lennän pihalle ja karenssi iskee. Tietysti jos aikuispuolella ollaan lakossa myös niin ongelmaa ei ole.

[/quote]
Otat mukaan. Jos siitä tulee latenssi, niin nostatti asiasta metelin. Tai sitten viet sen muksun työkkäriin, miettikööt siellä miten asian ratkaisevat, jos kerran työttömällä ei saa olla senkään vertaa oikeuksia kuin työntekijöillä.

Vierailija
25/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:16"]

Ja se on oikein! Älytöntä, että pienipalkkaisilta (joihin myös koulutukseen nähden kuuluvat lastentarhanOPETTAJAT) viedään vähätkin rahat.

Niin kauan kun kaikki toimii, näiden tekemää työtä ei arvosteta. Hyvä muistutus insinööreille, että joku heidänkin lapsensa hoitaa ja kasvattaa insinöörityöpäivän aikana.

[/quote]

Insinööreille??? Miten tämä nyt meidän syytämme on? 
[/quote]
Sitä mäkin kysyn, kyllä mä tiedoston erittäin hyvin, että laadukas päivähoito on välttämätöntä, jotta minä voin käydä töissä. Kunpa EK takaisin myös sen.

T. 13, insinööri

Vierailija
26/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote] otat mukaan.

Vierailija
27/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote]
Otat mukaan. Jos siitä tulee latenssi, niin nostatti asiasta metelin. Tai sitten viet sen muksun työkkäriin, miettikööt siellä miten asian ratkaisevat, jos kerran työttömällä ei saa olla senkään vertaa oikeuksia kuin työntekijöillä.
[/quote] latenssi :D päivän typo!

Vierailija
28/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin väen olisi ollut ihan suotavaa jo ryhtyä lakkoon, kun uusi varhaiskasvatuslaki ilmoitettiin. Ryhmäkoon suurentaminen lisää tolkuttomasti vaaratilanteita päiväkodissa, ja tähän kun laskee vielä päälle sen, että erityislapset ovat integroitu normaaleihin lapsiryhmiin, niin jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen voi päätellä minkälainen meininki siellä päiväkodeissa on. Tutkimuksia on tehty niin runsaasti varhaiskavatuksen merkityksen puolesta, kuinka ne vaikuttavat kouluvuosiin ja aikuisiän mielenterveyteen, että ihan pienistä asioista ei ole kyse. Tämän lisäksi suurin osa valmistuneista lastentarhaopettajista menee muihin tehtäviin pienen palkan vuoksi. Mutta silti epäilen, että harvat päiväkodit ovat suljettuja nytkään.

Vierailija
29/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:21"]Millähän perusteella teidän aikuisten sotkuihin pitää lapset ja nuoret sotkea!? Tässä kärsii nyt mm. koululaiset. Ap [/quote] Kyllähän 90% koululaisista on tilanteesta innoissaan. [/quote] No joo, ehkä ne jotka eivät vielä ymmärrä koulun tärkeyttä. En minäkään koulusta tykkää, mutta en jättäisi koulua käymättä. Tarvitsen jokaisen oppitunnin tällä hetkellä ja nyt saattaa pari jäädä pois tämän lakon takia. Ap

[/quote]Menisit kouluun vaikkei siellä ole opettajia.

Vierailija
30/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kitinää. Nythän on joka tuutista toitotettu, miten turha kuluerä me julkisen sektorin työntekijät ollaan. Nauttikaa :)

Vierailija
31/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit varmaan kulkee ja jos ei muuta niin voi varmaan pyytää joltain kyydin tai sit ilmottaa että en pääse tuon lakon takia? Onko niin vaikeaa? Mitäs muuta siinä voi tehdä :D

Vierailija
32/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajat osallistuu tähän lakkoon? Eihän heiltä leikata esim. lomia eivätkä tietääkseni tee sunnuntaita tai yövuoroa.

Ja eikö OAJ ole Akavan alla. Eihän kai muutkaan akavalaiset alat lakkoile tässä.

Eikä koulujen sulkeminen edes vaikeuta mitenkään tuntuvasti muiden elämää, toisin kuin päiväkotien sulkeminen. Pienet eka- ja tokaluokkalaiset tarvii hoitoa varmasti, mutta isommathan on vaan onnessaan kun ei ole koulua.

Omaan kouluaikaani osui opetajien lakko ja joka ilta pelättiin, että nytkö se loppuu ja sit tuuletettiin kun jatkui aina vaan. Hymy kyllä hyytyi kouluun palatessa, kun esim. matikan läksyä sai kerralla kymmenen sivua, kun pitihän se kirja saada loppuun, vaikka koulussa oli melkein kuukauden tauko.

Vierailija
33/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:09"]

Ja eikö OAJ ole Akavan alla. Eihän kai muutkaan akavalaiset alat lakkoile tässä.

[/quote]

Olen yhden akavalaisen liiton jäsen, ilmoittivat että maanantaina seuraa tietoa siitä, miten perjantain suhteen menetellään. Kannustaa osallistumaan tuohon mielenosoitukseen ihan vähintään, se on siis kaikkien kolmen keskusjärjestön yhteinen, ei vain SAK:laisten juttu. 

Vierailija
34/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, toivottavasti tulee paljon lisää tätä. Lähdetään koko perheen voimin mökille!!!

Vierailija
35/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ei pelkissä koulujen sulkemisissa mitään mutta lukiolaisten kulkeminen kyllä nyt huolestuttaa :O En ainakaan itse olisi päässyt ylppäreihin muuten kuin taksilla

Vierailija
36/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljetaanko vastaanottokeskuksetkin ?

Vierailija
37/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:09"]

[/quote]

Olen yhden akavalaisen liiton jäsen, ilmoittivat että maanantaina seuraa tietoa siitä, miten perjantain suhteen menetellään. Kannustaa osallistumaan tuohon mielenosoitukseen ihan vähintään, se on siis kaikkien kolmen keskusjärjestön yhteinen, ei vain SAK:laisten juttu. 

[/quote]

Ok, ihmettelin vaan. Jotenkin opettajat ei kuulu samaan ryhmään noiden kanssa, jotka ovat ilmoittanet lakkoilevansa, kuten en minäkään kuulu. Multa ei leikata, kun en tee vuorotyötä ja ylitöistä ei ole ikinä maksettu ja lomakin on ihan se tavallinen. Ei tää ollut mikään moite opettajille, vaan kuten sanoin, oli jotenkin eriparia tuo ammatiryhmä muiden kanssa-

Mutta kyllähän tuo mielenilmaus varmaan vielä laajeneekin. Kyllä mun sympatiat on sunnuntaita ja yövuoroja tekevien puolella, erityisesti esim. hoitajien, joiden työ on välttämätöntä kaikkina vuorokaudenaikoina.

Ja toki opettajien lakkoilu tuo sille näkyvyyttä.

Vierailija
38/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]

[/quote]

[/quote]

Palkkaat sille hoitajan. Aivan kuten joutuisit tekemään, mikäli julkisen sektorin tarjoamaa päivähoitoa ei olisi olemassakaan. Kannattaa alkaa kysellä jo MLL:ltä, perjantai voi olla kiireinen päivä heille. Tai sitten palkkaat esim. kaupan ilmoitustaulun kautta jonkun opiskelijan/lukiolaisen lapsenvahdiksi. 

Vierailija
39/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari kusee toisen muroihin, hehheeee! Me vastustetaan näin, buahhaahhaaa!

Vierailija
40/92 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:21"]Millähän perusteella teidän aikuisten sotkuihin pitää lapset ja nuoret sotkea!?

Tässä kärsii nyt mm. koululaiset.

Ap
[/quote]

Tuskinpa ylimääräinen vapaapvä suurimmalle osalle koululaisista kauheaa kärsimystä on. Heidän vanhemmilleen ehkä enemmän.