Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys ei ole työtä

Vierailija
13.09.2015 |

Mihin tämä maailma on menossa, kun lasten kanssa ajanviettämistä ja kotitöiden tekemistä pidetään TYÖNÄ?!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole työtä. Se on etuoikeus, jonka Suomen valtio mahdollistaa. Olin vuosia lasten kanssa kotona, elämäni pisin loma. Nyt työssä ja kaiholla muistelen rentoja kotivuosia.

Vierailija
2/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:16"]Totta, ei todellakaan ole työtä.Ja ehkä hyvä niin.  Kolme lasta olen kasvattanut, äityislomalla alle 5kk kaikkein kanssa. Yrittäjä olen. Ja tuli "täysipäisiä", nyt esikoinen jo yliopistossa, kakkonen lukiossa ja iltatähti päiväkodissa. Minusta oli vähän vaikeaa olla vaan kotona, jotenkin ahdistavaakin. Onneksi pystyin myös duunia tekemään. Oli vaan niin hemmetin pitkäveteistä, siis vauva-aikana. Ja nyt taas kerran, terveet lapset, jotka nukkuivat hyvin ja paljon.
[/quote]
Tunnen muitakin kaltaisiasi"äitejä",jotka heittää lapset heti kun mahdollista päivähoitoon,kun ei vaan huvita ja jaksa olla kotona:D.
Mut ei mittään,tyylinsä kullakin.
Mielipiteeni on,että äidin paikka on kotona lasten kanssa väh.3vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:15"]Joku tuntee nyt huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole omien lastensa kanssa? Vähän läpinäkyvää ap. Olet naurettava. [/quote] Naurettavaa on tehdä oletuksia randomista netin välityksellä. Minulla ei ole lapsia.

[/quote]

Mikäpä sinä sitten kotiäitiydestä tiedät, ja olet siitä sitten mitään sanomaan?  Sama kun minä kemian alan ihmisenä alkaisin viisastelemaan, että onpas poliisin työ helppoa...

Vierailija
4/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:16"]Totta, ei todellakaan ole työtä.Ja ehkä hyvä niin.  Kolme lasta olen kasvattanut, äityislomalla alle 5kk kaikkein kanssa. Yrittäjä olen. Ja tuli "täysipäisiä", nyt esikoinen jo yliopistossa, kakkonen lukiossa ja iltatähti päiväkodissa. Minusta oli vähän vaikeaa olla vaan kotona, jotenkin ahdistavaakin. Onneksi pystyin myös duunia tekemään. Oli vaan niin hemmetin pitkäveteistä, siis vauva-aikana. Ja nyt taas kerran, terveet lapset, jotka nukkuivat hyvin ja paljon.
[/quote]
Tunnen muitakin kaltaisiasi"äitejä",jotka heittää lapset heti kun mahdollista päivähoitoon,kun ei vaan huvita ja jaksa olla kotona:D.
[/quote] Itse olen 70-luvun lapsi ja meidät on viety 6kk iässä hoitoon. Omat lapset on hoidettu 3v saakka kotona. Silti koen äitini olleen parempi äiti kuin itse olen. Ajattelusi on tosi suppea ja on järkyttävää, että jonkun mielestä siellä kotona tulee olla nimenomaan äidin. Miksei isä käy?

Vierailija
5/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:15"]Joku tuntee nyt huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole omien lastensa kanssa? Vähän läpinäkyvää ap. Olet naurettava. [/quote] Naurettavaa on tehdä oletuksia randomista netin välityksellä. Minulla ei ole lapsia.

[/quote]

Mikäpä sinä sitten kotiäitiydestä tiedät, ja olet siitä sitten mitään sanomaan?  Sama kun minä kemian alan ihmisenä alkaisin viisastelemaan, että onpas poliisin työ helppoa...
[/quote]
En tiedäkään mitään. Eikä tiedä kovin moni äitikään kotiäitiydestä mitään, kun töissä käyvät (kommentti 15 esimerkiksi) . Siitä huolimatta voivat arvostella kotiäitiyttä. Miksen siis minäkin? :)

Vierailija
6/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:16"]Totta, ei todellakaan ole työtä.Ja ehkä hyvä niin.  Kolme lasta olen kasvattanut, äityislomalla alle 5kk kaikkein kanssa. Yrittäjä olen. Ja tuli "täysipäisiä", nyt esikoinen jo yliopistossa, kakkonen lukiossa ja iltatähti päiväkodissa. Minusta oli vähän vaikeaa olla vaan kotona, jotenkin ahdistavaakin. Onneksi pystyin myös duunia tekemään. Oli vaan niin hemmetin pitkäveteistä, siis vauva-aikana. Ja nyt taas kerran, terveet lapset, jotka nukkuivat hyvin ja paljon.
[/quote]
[/quote] Itse olen 70-luvun lapsi ja meidät on viety 6kk iässä hoitoon. Omat lapset on hoidettu 3v saakka kotona. Silti koen äitini olleen parempi äiti kuin itse olen. Ajattelusi on tosi suppea ja on järkyttävää, että jonkun mielestä siellä kotona tulee olla nimenomaan äidin. Miksei isä käy?
[/quote]
No joo,voihan se isäkin olla.Tietenkin!Yleensä se on vaan äiti,joka ne lapset hoitaa.

Vierailija
7/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:16"]Totta, ei todellakaan ole työtä.Ja ehkä hyvä niin.  Kolme lasta olen kasvattanut, äityislomalla alle 5kk kaikkein kanssa. Yrittäjä olen. Ja tuli "täysipäisiä", nyt esikoinen jo yliopistossa, kakkonen lukiossa ja iltatähti päiväkodissa. Minusta oli vähän vaikeaa olla vaan kotona, jotenkin ahdistavaakin. Onneksi pystyin myös duunia tekemään. Oli vaan niin hemmetin pitkäveteistä, siis vauva-aikana. Ja nyt taas kerran, terveet lapset, jotka nukkuivat hyvin ja paljon.
[/quote]
[/quote]
Pisteet sulle.Miksi pidät itseäsi huonompana kuin äitisi?
Voitpahan ainakin sanoa,että sinä ITSE kasvatit lapsesi,eikä mikään päiväkodin täti!

Vierailija
8/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:15"]Joku tuntee nyt huonoa omaatuntoa siitä, ettei ole omien lastensa kanssa? Vähän läpinäkyvää ap. Olet naurettava.
[/quote]
Naurettavaa on tehdä oletuksia randomista netin välityksellä. Minulla ei ole lapsia.
[/quote]

Olet maho?

Vierailija
9/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:29"]Ei tietenkään ole työtä. Se on etuoikeus, jonka Suomen valtio mahdollistaa. Olin vuosia lasten kanssa kotona, elämäni pisin loma. Nyt työssä ja kaiholla muistelen rentoja kotivuosia.
[/quote]

Kyllä se on mahdollista kenelle tahansa, missä päin maailmaa tahansa. Enimmäkseen arvovalinta.

Vierailija
10/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:16"]Totta, ei todellakaan ole työtä.Ja ehkä hyvä niin.  Kolme lasta olen kasvattanut, äityislomalla alle 5kk kaikkein kanssa. Yrittäjä olen. Ja tuli "täysipäisiä", nyt esikoinen jo yliopistossa, kakkonen lukiossa ja iltatähti päiväkodissa. Minusta oli vähän vaikeaa olla vaan kotona, jotenkin ahdistavaakin. Onneksi pystyin myös duunia tekemään. Oli vaan niin hemmetin pitkäveteistä, siis vauva-aikana. Ja nyt taas kerran, terveet lapset, jotka nukkuivat hyvin ja paljon.
[/quote]
[/quote]
Pisteet sulle.Miksi pidät itseäsi huonompana kuin äitisi?
Voitpahan ainakin sanoa,että sinä ITSE kasvatit lapsesi,eikä mikään päiväkodin täti!
[/quote] Kiitos, mutta en tarvitse mitään todisteluja. Tiedän olevani hyvä äiti. Hyvä vanhemmuus ei kuitenkaan ole mielestäni kiinni kotihoidosta. Se oli pointtini.

Vierailija
11/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:29"]Ei tietenkään ole työtä. Se on etuoikeus, jonka Suomen valtio mahdollistaa. Olin vuosia lasten kanssa kotona, elämäni pisin loma. Nyt työssä ja kaiholla muistelen rentoja kotivuosia.
[/quote]

Kyllä se on mahdollista kenelle tahansa, missä päin maailmaa tahansa. Enimmäkseen arvovalinta.
[/quote] Ei todellakaan ole mahdollista kaikille ja kaikkialla.

Vierailija
12/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä todellakaan ole työtä! Eihän siitä edes makseta palkkaa. Ihanaa, kun vanhempainvaapaan jälkeen pääsee taas töihin lepäämään kotiaskareista ja lasten marinoilta ja tarpeden tyydyttämisiltä. Saa syödä ja käydä vessassa kaikessa rauhassa. Ja rahahanatkin aukeaa!

Vierailija
13/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:29"]Ei tietenkään ole työtä. Se on etuoikeus, jonka Suomen valtio mahdollistaa. Olin vuosia lasten kanssa kotona, elämäni pisin loma. Nyt työssä ja kaiholla muistelen rentoja kotivuosia.
[/quote]

[/quote]
Kannattaa perehtyä muun maailman sosiaaliturviin ennen noin idioottimaisten väitteiden kirjoittamista.

Vierailija
14/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiäitiyttä ei voi verrata työhön, niin ovatko päiväkodintädit vain huvin vuoksi päiväkodissa hengailemassa? Samaahan he tekevät kuin kotiäiditkin, kasvattavat lapsia.

Vierailija
15/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:55"]Jos kotiäitiyttä ei voi verrata työhön, niin ovatko päiväkodintädit vain huvin vuoksi päiväkodissa hengailemassa? Samaahan he tekevät kuin kotiäiditkin, kasvattavat lapsia.
[/quote] Omien lasten kanssa oleminen ei ole mikään työ tai ammatti!

Vierailija
16/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]Juurihan tuossa joku kirjoitti: Olin vuosia lasten kanssa kotona, elämäni pisin loma. Nyt työssä ja kaiholla muistelen rentoja kotivuosia.

Vierailija
17/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:55"]Jos kotiäitiyttä ei voi verrata työhön, niin ovatko päiväkodintädit vain huvin vuoksi päiväkodissa hengailemassa? Samaahan he tekevät kuin kotiäiditkin, kasvattavat lapsia. [/quote] Omien lasten kanssa oleminen ei ole mikään työ tai ammatti!

[/quote]

Mun mielestä ihmisiltä on jotenkin täysin hukassa se, mitä työ on. Jotenkin työksi määritellään vain se, mistä saa palkkaa. Ennen rahatalouteen siirtymistä ei sitten vissiin tehty töitä ollenkaan? Tulee mieleen äitini, joka on kotoisin aika isolta tilalta, mutta ei heillä ollut useinkaan kauheasti käteistä rahaa. Suurin osa kulutushyödykkeistä tuli omien kätten tuotoksena ja vaatteetkin tehtiin itse (jopa kankaita kudottiin itse omista pellavista), mutta rahatuloja tuli lähinnä maidon myymisestä meijeriin ja satunnaisesta metsän myynnistä. Eivät hekään sitten varmaan työtä tehneet?

Vierailija
18/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan väitäkkään että kotiäitinä olo olisi työtä, sehän on elämää. Toki jos vieraita lapsia hoitaa ja saa siitä palkka niin on työtä. Kotona kun teen ruokaa, leivon, siivoan ym niin enhän ajattele että nyt olen kokki, leipuri, siivooja. Itse kun olin yli 20v kotiäitinä niin eipä tullut edes mieleen että olen nyt töissä. Koetaanko nykyään vapaa pvät oikeasta työsta niin että kun ollaan omien lasten kanssa niin sekin on työtä?

Vierailija
19/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:49"]

Eipä todellakaan ole työtä! Eihän siitä edes makseta palkkaa. Ihanaa, kun vanhempainvaapaan jälkeen pääsee taas töihin lepäämään kotiaskareista ja lasten marinoilta ja tarpeden tyydyttämisiltä. Saa syödä ja käydä vessassa kaikessa rauhassa. Ja rahahanatkin aukeaa!

[/quote]

niin, mitähän tällä aloituksella nyt haettiin. Eihän se työtä ole kun siitä ei saa palkkaa. Ammatista ja lasten määrästä, luonteesta ja terveydestä riippuen sitten toinen on raskaampaa kuin toinen. Omalla kohdallani 3 vilkkaan mutta onneksi terveen poikalapsen kanssa kotona olo on noin sata kertaa vaativampaa hommaa kuin kevyt sisätyöni, josta myös tosiaan maksetaan ihan hyvin. Tietysti jos olisin joku ahtaaja ja yhden rauhallisen tyttölapsen äiti niin voisi olla toisin päin. 

Vierailija
20/53 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä olo viikolla on kuin... arjen eläminen viikonloppuna.
Tärkeää kasvattaa lapset, mutta ne kotityöt tekee tunnissa ennen puolison tuloa ja ehtii vielä av-palstallekin. T: kotona vuoden vauvan kanssa ollut isä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi