Ettekö tajua sumutusta?!
Äärilaidan oikeistohallitus tekee puhtaan oikeistolaista politiikkaa käyttäen tekosyynä vallitsevaa taloustilannetta. Työntekijöiden oikeuksien heikentäminen ja palkkojen laskeminen ovat agendalla puhtaasti ideologisista syistä, nyt vain on oiva tilaisuus uskotella tyhmille että tilanne on pakko korjata juuri näin eikä vaihtoehtoja mukamas ole.
Teille on vuosikaudet syötetty propagandaa milloin työttömien laiskuudesta, milloin duunareiden hurjaakin hurjemmista eduista ja työnantajapuolen ahdingosta. Nyt aika on kypsä, ja EK kerää satoa lähettääkseen sen veroparatiiseihin.
Mitä saatiin Kela-maksun poistolla ja yhteisöveron alennuksella? Dynaamiset vaikutukset jäivät suurpäääoman osinkoja kartuttamaan, eikä luvattuja työpaikkoja tullut. Onko joku oikeasti niin tyhmä että kuvittelee niitä nyt ilmestyvän??
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:09"]
Työssäkäynti on vajaaälyisten hommaa. Valtaosa ei ole tajunnut, miten paljon työtön tienaa. Mäkin saan 2500€/kk ansiosidonnaista ainakin vielä vuoden. .
[/quote]
Älyvapaa kommentti - ja ilmeisesti vain tarkoitus ärsyttää niitä, joiden palkka on huonompi kuin saamasi ansiosidonnainen. Varmaan teeskentelet tietämätöntä senkin suhteen, että saat tuon summan, koska olet AIEMMIN OLLUT TÖISSÄ.
Jep ja kansalaiset saadaan riitelemään kätevästi pakolaiskysymyksen avulla. Kukaan ei tajua että juuri nyt on oikea hetki nousta kapinaan. Luuletteko, idiootit, että teillä on tänään vapaapäivä koska Jumala loi maailman? Teillä on sunnuntaivapaa tai vastaavasti tuplapalkan työvuoro koska ay-liike on sen teille hommannut.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:29"]Jep ja kansalaiset saadaan riitelemään kätevästi pakolaiskysymyksen avulla. Kukaan ei tajua että juuri nyt on oikea hetki nousta kapinaan. Luuletteko, idiootit, että teillä on tänään vapaapäivä koska Jumala loi maailman? Teillä on sunnuntaivapaa tai vastaavasti tuplapalkan työvuoro koska ay-liike on sen teille hommannut.
[/quote]
Nytkö päästiin jo Jumalaan?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:00"]
Ay liike ei ole kansa. Enemmistö ei usko vasaariunelmiin
[/quote]
Suomalaisista suurin osa on palkansaajia. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä puoluetta äänestää ja kannattaa.
Palkansaajilla on omat etujärjestönsä, eli ay, aivan kuten työnantajillkin on omansa, eli EK.
On aivan naurettava väite ja typerä kuvitelma nykyaikana, että koko ay-liikkeen jäsenistö olisi vasemmistolaisia. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Olen itsekin jäsen, koska palkansaaja tarvitsee järjestöjä ajamaan omia etujaan, mutta äänestin Kepua ja olen aiemmin äänestänyt Kokoomusta. En ole koskaan äänestänyt vasemmistopuolueita tai vihreitä.
Nyt hallitus toimii vastoin minun ja muiden palkansaajien etuja. En voi hyväksyä sitä, että laatimalla pakkolakeja sivuutetaan yhteistyöneuvottelut. Alunperin hallitus lähti jo sanelemaan, joten ay-järjestöt puolustivat minun asemaani kieltäytyessään sanelupolitiikasta.
Olen hyvinpalkattu toimihenkilö. Nyt suunnitellut leikkaukset kosvat minua vähän, eli niillä ei ole minulle itselleni juurikaan merkitystä.
Minua hirvittää tämä tapa, jolla nyt poljetaan palkansaajan oikeuksia. Jos nyt annamme periksi tässä asiassa ja hylkäämme sen ainoan tahon, joka on olemassa meitä puolustaakseen, eli ay-liikkeen, tullaan tulevaisuudessa palkansaajien asemaa heikentämään yhä enemmän. Tämä on vasta alkusoittoa.
Jo vuosia EK on halunnut päästä eroon ay-liikkeestä. Toki ihan ymmärrettävää, yritykset haluavat tehdä voittoa niin paljon kuin mahdollista. Vaikka poliittinen kantani on oikeistolainen, en suostu orjaksi.
Teen työni mahdollisimman hyvin ja pyrin olemaan työnantajalleni mahdollisimman suureksi hyödyksi. Se on tehtäväni työntekijänä.
Mutta se ei voi eikä saa tarkoittaa sitä, että työnantajalla olisi oikeus yksipuolisesti pudottaa palkkaani tai henkentää muuten työehtojani.
Ammattiyhdistysliikkeet ovat valmiita paikalliseen sopimiseen, itse asiassa se on jo jossain käytössäkin, mutta sekään ei saa olla yksipuolista työnantajan sanelupolitiikkaa.
Minä tuotan työpanoksellani hyötyä työnantajalleni, työnantajan tulee maksaa mnulle siitä jatkossakin korvaus, joka vastaa panostani ja jolla tulen toimeen.
Tästä syystä tulen jatkossakin olemaan ay-liikkeen jäsen. Ja ihmettelen kovasti heitä, jotka ovat halukkaasti lähtemässä toteuttamaan omia, eli palkansaajan aseman heikentämisiä.
Vähemmistö on palkansaajia. Vain 46% ja eläkkeisiin ei oo varaa. Te olette tulevaisuuden eläkeläisiä ja sairaita te palkansaajat. Ja kun teidän osuus pienenee ja pienenee, olot kurjistuu ja verot nousee. Ruuan alv 24% ja kohta palkansaajat ryöstetään ruokakaupan ovella kun kurjalistolla on nälkä. Työtä kaikille!
Osa kansasta on niin aivpesty ja peloteltu, että ei vät osaa ajatella omilla aivoillaan, eivätkä näe tätä kusetusta.
Yritykset kapinoivat
Ohjelmistoyritys Anders Innovations ei ole ainoa, joka on kapinoinut hallituksen työehtoesitystä vastaan. Muun muassa peliyhtiö Playraven ja viestintätoimisto Kaiku ovat ilmoittaneet, että he jatkavat sairauspäivärahojen maksamista ensimmäisestä työpäivästä lähtien.
Yritykset ovat muun muassa sanoneet, että hallituksen esitys kannustaa työntekijöitä tulemaan sairaina töihin. Toimitusjohtaja Alapaattikosken mukaan erilaiset yritykset pitäisi erotella toisistaan, kun mietitään toimia kilpailukyvyn parantamiseksi.
Yksi keino, joka auttaisi ohjelmistoyritys Andersia, olisi koeaikojen pidentäminen. Yritykseen palkattavat työntekijät joutuvat usein opettelemaan uuden koodikielen ja neljän kuukauden koeaika on liian lyhyt, jotta työntekijöiden soveltuvuudesta päästään selville.
Jokainen työntekijä onkin keskisuurelle yritykselle merkittävä taloudellinen satsaus ja niissä 60 hengen yritykselle on tärkeää onnistua.
Työvoimakulut on pieni osa firmojen menoista, mutta siihen on helpoin vaikuttaa. Hyvää johtamista ei oo vielä älynnyt hallituskaan vaatia.
On täysin totta, että mitään yhteiskuntasopimusta ei ole edes haluttu. Hallitus haluaa ajaa maan mahdollisimman syvään kriisiin, jonka varjolla voidaan sitten oikeuttaa kaikki mitä EK haluaa.
Toistetaan nyt vielä varmuuden vuoksi: Suomi ei voi kilpailla hinnalla ennen kuin meillä hyväksytään työn teettäminen Aasian malliin. Kuka teistä haluaa ensimmäisenä laittaa lapsensa tehtaaseen neljäksitoista tunniksi päivässä?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:09"]Työssäkäynti on vajaaälyisten hommaa. Valtaosa ei ole tajunnut, miten paljon työtön tienaa. Mäkin saan 2500€/kk ansiosidonnaista ainakin vielä vuoden. Kulutan niin vähän että mulla kertyy säästöjä näistä työkkärirahoistakin. Ei ole kiire töihin, tehköön muut.
[/quote]
Palkkasi oli siis noin 5000 eur ennen työttömyyttä?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:00"]
Ay liike ei ole kansa. Enemmistö ei usko vasaariunelmiin
[/quote]
Suomalaisista suurin osa on palkansaajia. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä puoluetta äänestää ja kannattaa.
Palkansaajilla on omat etujärjestönsä, eli ay, aivan kuten työnantajillkin on omansa, eli EK.
On aivan naurettava väite ja typerä kuvitelma nykyaikana, että koko ay-liikkeen jäsenistö olisi vasemmistolaisia. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa.
Olen itsekin jäsen, koska palkansaaja tarvitsee järjestöjä ajamaan omia etujaan, mutta äänestin Kepua ja olen aiemmin äänestänyt Kokoomusta. En ole koskaan äänestänyt vasemmistopuolueita tai vihreitä.
Nyt hallitus toimii vastoin minun ja muiden palkansaajien etuja. En voi hyväksyä sitä, että laatimalla pakkolakeja sivuutetaan yhteistyöneuvottelut. Alunperin hallitus lähti jo sanelemaan, joten ay-järjestöt puolustivat minun asemaani kieltäytyessään sanelupolitiikasta.
Olen hyvinpalkattu toimihenkilö. Nyt suunnitellut leikkaukset kosvat minua vähän, eli niillä ei ole minulle itselleni juurikaan merkitystä.
Minua hirvittää tämä tapa, jolla nyt poljetaan palkansaajan oikeuksia. Jos nyt annamme periksi tässä asiassa ja hylkäämme sen ainoan tahon, joka on olemassa meitä puolustaakseen, eli ay-liikkeen, tullaan tulevaisuudessa palkansaajien asemaa heikentämään yhä enemmän. Tämä on vasta alkusoittoa.
Jo vuosia EK on halunnut päästä eroon ay-liikkeestä. Toki ihan ymmärrettävää, yritykset haluavat tehdä voittoa niin paljon kuin mahdollista. Vaikka poliittinen kantani on oikeistolainen, en suostu orjaksi.
Teen työni mahdollisimman hyvin ja pyrin olemaan työnantajalleni mahdollisimman suureksi hyödyksi. Se on tehtäväni työntekijänä.
Mutta se ei voi eikä saa tarkoittaa sitä, että työnantajalla olisi oikeus yksipuolisesti pudottaa palkkaani tai henkentää muuten työehtojani.
Ammattiyhdistysliikkeet ovat valmiita paikalliseen sopimiseen, itse asiassa se on jo jossain käytössäkin, mutta sekään ei saa olla yksipuolista työnantajan sanelupolitiikkaa.
Minä tuotan työpanoksellani hyötyä työnantajalleni, työnantajan tulee maksaa mnulle siitä jatkossakin korvaus, joka vastaa panostani ja jolla tulen toimeen.
Tästä syystä tulen jatkossakin olemaan ay-liikkeen jäsen. Ja ihmettelen kovasti heitä, jotka ovat halukkaasti lähtemässä toteuttamaan omia, eli palkansaajan aseman heikentämisiä.
[/quote]
Mä en oikein ymmärrä sun motiiveja kannattaa oikeistoa.
Mitä hyödyttää tämä kilpailukykyloikka, jos meillä ei ole mitään mitä muut haluaisivat ostaa?
Ei Suomi voi koskaan kilpailla hinnalla esim. Aasian maiden kanssa. Kyllä se kilpailukyky pitää löytää jostain muualta kuin hinnasta.
PÖRSSI
Nämä yhtiöt maksavat tänä keväänä parhaat osingot
Alexandra Räikkönen
21.2.2015 07:55
Liki kaikki Helsingin pörssi yhtiöt ovat julkistaneet viime vuoden tuloksensa. Fim on koonnut listan kevään parhaista osingonmaksajista.
Vähintään viiden prosentin osinkotuottoon ylsi 14 yhtiötä.HKScanin osinko kasvoi kymmenestä sentistä 49 senttiin, joista 39 senttiä on ylimääräistä osinkoa.
Näin. Ja sitten tietoa, kuinka HK Scan mahdollisti jopa ylimääräisen osingon jakamisen:
http://www.talouselama.fi/uutiset/hkscan+irtisanoo+23+tyontekijaa/a2289049
HKScan irtisanoo yli 50 työntekijää | Yle Uutiset | yle.fi
HK irtisanoi jättisikalan tuotantosopimuksen yllättäen ...
Joko alatte ymmrtää, mikä on pelin henki? Ja HK Scan on vain yksi esimerkki yrityksistä, jotka irtisanovat, vaikka tekevät voittoa. Muta ei investoida,ei. Jaetaan mieluummin rahat osakkeenomistajille, vaikkapa sitten ylimääräisinä osinkoina.
Vittu katso työttömyyslukuja.
Työpaikka on yleellisyyttä. Tuet on yleellisyyttä.
Työssäolevat ovat itsekkäitä. AY liike lisää työttömyyttä eikä välitä huonoimmassa asemassa olevista.
Sinä tässä olet yksinkertainen, jos kuvittelet, ettei kukaan ole tajunnut asiaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 09:17"]
Hyvä kirjoitus taas Sakulta viime aikaisista tapahtumista:
"Hallitus aikoo saada kymmeniä tuhansia uusia työpaikkoja alentamalla sunnuntaityökorvaukset 100 %:sta 75 %:in, puolittamalla ylityökorvaukset, leikkaamalla julkisen sektorin lomia 38:sta 30 päivään, tekemällä ensimmäisen sairauspäivän palkattomaksi ja tekemällä loppiaisesta ja helatorstaista palkattomia vapaapäiviä.
Kaiken tämän hallitus aikoo toteuttaa pakottavalla lainsäädännöllä neuvottelematta asiasta ammattijärjestöjen kanssa. Nyt puhutaan isännän äänellä, lyödään nyrkkiä pöytään renkien edessä. Tarkoitus on myllertää koko työelämä pohjamutia myöten ja alistaa palkansaajat tottelevaisiksi.
Koko tämän hallituksen touhun tavoitteena on ay-liikkeen nujertaminen ja sen seurauksena tapahtuva palkkojen polkeminen. Lopullinen päämäärä on, että työnantaja ja vain työnantaja sanelee palkat sellaiselle tasolle, että niillä ei voi elättää itseään ja perhettään. On ihan turhaa puhetta, että näillä toimilla lisättäsiin talouskasvua. Kun ostovoimaa leikataan, niin kulutus laskee, firmoja menee nurin ja kauppoja kiinni. Se tarkoittaa yhä lisääntyvää massatyöttömyyttä. Kun se on saatu aikaan, niin sitten työntekijät otetaan takaisin nälkäpalkalla tai peräti kokonaan ilman palkkaa, pelkällä työttömyysetuudella.
Se onnistuu hallituksen kaavailemalla työttömyysturvan leikkauksella ja osallistavalla sosiaaliturvalla. Joka ei tee töitä, niin se ei myöskään syö. Niin yksinkertainen on hallituksen resepti.
Palkatonta työtä tullaan laajentamaan siten, että myös yksityiset yritykset voivat ottaa entistä enemmän näitä sosiaalietuuksilla työhön pakotettuja. Nykysinhän yritykset joutuvat keplottelemaan vaikkapa rekrytointikoulutukseksi naamioidulla palkattomalla työllä, kuten tekee Porokylän Leipomo, mutta luultavasti jo tällä vaalikaudella ruvetaan teettämään ihan reilusti palkatonta työtä. Siihen on pyritty tällä jo kauan jatkuneella mielien muokkauksella.
Näin tämä hallitus aikoo panna palkansaajat kuriin. Kun samaan aikaa nuorimpia sukupolvia vielä tyhmistetään massiivisilla koulutusleikkauksilla, niin tulevaisuuden tahdoton orjatyövoima on taattu. Tätä eivät vieläkään ole tajunneet ne palkkatyössä toistaiseksi olevat, jotka pitävät omaa työpaikkaansa turvattuna. Ehkä hallituksen uusimmat leikkaussuunitelmat havahduttavat vähitellen heidätkin. Kukaan ei ole turvassa.
Loput:
http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2015/09/09/sita-saa-mita-tilaa/#comments
[/quote]
Juuri näin