Voiko oikeasti tienata pullojen keräilyllä vaikka kympin viikossa?
Olen tällä hetkellä työtön, ja aikaa on yllin kyllin. Minulla on oikeasti kiinnostusta ja kärsivällisyyttä kerätä pulloja. Ja tykkään liikkua luonnossa. Mutta onkohan utopiaa että voisi saada viikossa tällä tavoin noin kympin. Sekin auttaisi tässä rahatilanteessa. Asun Hämeenlinnasssa.
Kommentit (68)
Vaatii vaan pokkaa, että penkoo keskustan roskiksista ne pullot. Tai hengailee jossain puistossa, missä porukka vetää pussikaljoja nurtsilla. Nykyään varmaan todennäköisyys joutua ryöstetyksi on aika suuri, jos hengailee jossain puistossa.
Eikö järkevämpää olisi olla kunnalla töissä ja kerätä niitä roskia ja saa myös palkan siitä ?
Vierailija kirjoitti:
Vaatii vaan pokkaa, että penkoo keskustan roskiksista ne pullot. Tai hengailee jossain puistossa, missä porukka vetää pussikaljoja nurtsilla. Nykyään varmaan todennäköisyys joutua ryöstetyksi on aika suuri, jos hengailee jossain puistossa.
Miksi kukaan ryöstäisi jonkun pullonkerääjän? Kaikkihan tietää ettei niillä ole fyrkkaa ja kännykänkin voi jättää himaan. Päälle virttyneet verkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ryöstäisi jonkun pullonkerääjän? Kaikkihan tietää ettei niillä ole fyrkkaa ja kännykänkin voi jättää himaan. Päälle virttyneet verkkarit.
Ryöstää pullot??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puistossa on kuitenkin jengit, jotka pyörittää siellä huumekauppaa yms.. Ei ne katso jotain kyylää, joka siellä hengailee koko ajan, suopeasti. Aina jokaisella on jotain varastettavaa, vaikka se polkupyörä, jolla pulloja roudaa.
Ihan mahdollista. Minä kerään koiralenkeillä pienessä paikassa noin 3-5e /viikko ja ihan vain, jotta tölkit eivät jäisi luontoon. Parhaiten löytyy viikonloppuisin kaupan ympäristöstä, maantien varresta autosta heitettynä, puistoalueilta ja muualta, missä ihmiset istuskelevat lämpiminä päivinä. Puistojen roskiksiinkin voi kurkata ja bussipysäkeiltä löytyy. Liikuin alkuyöstä ja aikaisin aamulla, enkä edes kerää mitenkään järjestelmällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vielä ollut (en ole lukenut kommentteja), niin pian joku tulee tarinoimaan jostain legendasta, joka on pulloja keräämällä rakennuttanut omakotitalon yms...
Ei se ole legenda. Googlaa vaikka "Pilvari keräsi pulloja 5 vuotta ja osti rahoilla talon – tältä se näyttää nyt". Artikkeli on kilpailevan konsernin sivuilla, niin en viitsi linkittää.
Toki tuo talo on varsinainen "tee-se-itse-miehen unelma", kuten kiinteistönvälittäjä asian muotoilisi.
Mulla on polkupyörässä sellainen mummokori ohjaustangossa ja tarakalla. Kierrätyskeskuksesta ostin pilkkahinnalla. Ne ensin täyteen ja jos löytyy enemmän, pari muovikassia saa vielä tankoon roikkumaan.