Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perehdyttämisen välttely

Vierailija
13.09.2015 |

Kuinka työpaikalla voi vältellä uuden työntekijän perehdyttämistä? Kun minä aloitin, en saanut mitään perehdytystä ja olen vapaa-ajallani opiskellut tarvittavat asiat. Töissä on niin kiire, että ei juuri ehdi opiskelemaan, vaan täytyy suorittaa koko ajan.

Nyt esimieheni on palkannut uuden työntekijän, joka on lisäksi hierarkiassa minua korkeammalla ja esimieheni määräsi minut perehdyttämään tämä uusi. Törkeää, itsekään en saanut perehdytystä, enkä halua sitä antaa muillekaan. Nyt parhaat vinkit jakoon, kuinka vältellä perehdyttämistä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:35"]Tottakai opiskelen, joka päivä! Mutta miten se tähän liittyy?

Etsinkin koko ajan uutta duunia, mutta tällä alalla tekijöitä on enemmän kuin töitä. Se varmasti on vaikuttanut tämän ilmapiirin muodostumiseen.
[/quote]

Voisikohan olla, että tuo sinun haluttomuutesi tehdä yhteistyötä näkyy läpi? Ehkä se tulee esille myös työhaastattelussa.

Ainakin omassa työssäni asiantuntijana jokainen oppii toisiltaan. Harvassa ovat he, jotka tietoa tahallisesti haluavat pantata, kun on kyse yhteisiin työtehtäviin liittyvistä asioista.

Vierailija
22/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teidän firmanne oikein valmistaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:35"]

Tottakai opiskelen, joka päivä! Mutta miten se tähän liittyy? Etsinkin koko ajan uutta duunia, mutta tällä alalla tekijöitä on enemmän kuin töitä. Se varmasti on vaikuttanut tämän ilmapiirin muodostumiseen.

[/quote]

Siten se liittyy, että oma asenteesi loistaa läpi tässä nyt kaikkein eniten. Olet lähtenyt ihan väärällä asenteella koko työelämään, jos päätarkoitus on kostaa ja pana vahinko kiertämään. Ja että yrität vaalia kulttuuria, jossa osaaminen pidetään mahdollisimman huonona. Oma kollega yritetään pitää tietämättömänä, jotta oma tietämättömyys ei korostuisi. Sen sijaan, että työkaveri perehdytettäsiin mahdollisimman tasokkaasti ja mahdollinen kilpailu syntyisi PAREMMUUDESTA.

Silloinhan opiskelisit kiivaasti, jotta kunnianhimoisena pysyisit kollegoiden yläpuolella osaamisesi kanssa.

15 ja 17

Vierailija
24/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapiiri on huono ap:n vuoksi. Tuolla asenteella ei pääse eteenpäin. Minä ottaisin homman vastaan ja kysyisin myös lisää palkkaa perehdytyshommista. Ja sen jälkeen perehdyttäisin kaikki ja pyytäisin esimieshommia. Lisäisin cv:hen tämän osaamisslueeni.

Vierailija
25/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tiedä millainen tyyppi perehdytettävä on. Hän voi tuntea kaikki alalla. Tai tills sellaiseksi. Ja sitten kun haet työtä kaverit kysyy häneltä: millainen tapaus ap on? Jos oot paska, ei sua kehuta. Työllistyminen vaikeutuu.

Vierailija
26/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:26"]Meillä ei arvosteta mitään moraalia tai mitään muutakaan vaan pelkkää tulosta. Jos opettaisin uuden ja näin tällä olisi omat tietonsa (ei ole uusi alalla) + minun tiedot, riskinä on se että tästä tulee pätevämpi kuin minä ja yt-tilanteessa minä saan lähteä.
[/quote]
Perehdyttäessäsi oppisit itsekin hommat paremmin, ja lisäksi saisit kokemusta perehdyttämisestä. Miksi muuten ajattelet, ettet voisi oppia mitään uudelta työkaverilta, vaan hänen tietonsa pysyisivät vain hänen päässään?

Vierailija
27/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:02"]Hei, mä otan sellaisen jokerihymyn kun tulee aborttipotilas, lisään vaan kunnolla huulipunaa.

[/quote]

Et ole pätevä työhösi. Vaihada alaa.

Vierailija
28/28 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 07:49"]Kuinka työpaikalla voi vältellä uuden työntekijän perehdyttämistä? Kun minä aloitin, en saanut mitään perehdytystä ja olen vapaa-ajallani opiskellut tarvittavat asiat. Töissä on niin kiire, että ei juuri ehdi opiskelemaan, vaan täytyy suorittaa koko ajan.

Nyt esimieheni on palkannut uuden työntekijän, joka on lisäksi hierarkiassa minua korkeammalla ja esimieheni määräsi minut perehdyttämään tämä uusi. Törkeää, itsekään en saanut perehdytystä, enkä halua sitä antaa muillekaan. Nyt parhaat vinkit jakoon, kuinka vältellä perehdyttämistä.
[/quote]v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi