Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isot hilselaatat, ei perinteistä hilsettä

Vierailija
12.09.2015 |

Päänahasta ei irtoa itsekseen mitenkään älyttömän paljon hilsettä, vaikka melkein koko päänahka on kyllä sen peitossa. Täikammalla kun vedän päänahkaa myöden, on kampa täynnä isoja läpinäkyviä hilsehiutaleita. Normaalistihan hilse on pienempää ja varisee olkapäillekkin, tämä ei varise kyllä mihinkään vaan takertuu hiuksiin. Jakaus jakaukselta kun päänahkaa tutkiskelee, niin näkee selvästi näitä laattoja kiinni päänahassa. Ne kun ottaa pois, niin päänahka näyttää normaalilta, ei siis taida sopia hiuspohjan psoriasikseenkaan.

Mikähän olisi tehokkain hoito tällaiselle hilseelle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Locoid Crelo -nimistä liuosta (apteekista)

Vierailija
2/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olisi ihana päästä rapsuttamaan <3

Onneksi kohta syntyy karstapäinen vauva

Vierailija
4/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en osaa vastata kysymykseesi mutta ai että kun haluaisin päästä kampailemaan! Toisen pään tutkiminen on jotain älyttömän terapeuttista mulle :D N21

Vierailija
5/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ei tarvitse paljon edes rapsutella kun lähtevät jo irti. Ongelmana on vain saada ne pois pitkistä hiuksista. Täikampa on paras.

Öljyäminen auttaa seuraavaan pesuun saakka, voiko kyse olla vain kuivasta päänahasta? Hiusten värjäämisen jälkeen on yleensä myös hyvä parin pesun ajan.

"poltin" päänahkani, joten nyt hilseilee ihan jo sen takia

Vierailija
6/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sama ja mikään ei auta. kuoputtelen niitä myöskin täikammalla :3

Vierailija
7/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä psori se on.

Vierailija
8/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista kannattaa hakea apua. Semmoinen hoitoaine tai shampoo, että kuolleet ihosolut irtoaa ja muuten kosteutetaan päänahkaa.

Vierailija
9/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoidetta pää täyteen ja suikumyssyn sisään yöksi

Vierailija
10/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se rasvaista? Siinä tapauksessa ekseemaa ja hoitoon nizoral shampoota

Vierailija
11/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa psoriasikselta. Ihotautilääkäri tunnistas varmaan.

Vierailija
12/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:01"]

[/quote]

Ei ole, aivan kuivaa, ohutta ja läpikuultavaa. Eikös psorissa ole jotain läiskiä? Nuo kun rapsuttaa pois, niin päänahka on aivan normaali

Vierailija
13/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaista ja kokemuksen mukaan siihen ei valitettavasti oikein mikään auta. Ihotautilääkärit ja kaikki rampattu, sanoi vaan että jollain on käynyt ihoa jaettaessa paskempi tuuri. Mitään normaalista poikkeavaa mulla ei siis siellä ollut, hilse kun voi olla normaaliakin:(. Kertoi että tiheä peseminen voisi mulla auttaa, apteekin hilseshampoitakin olen kaikenlaisia kokeillut, mutta hilse on ja pysyy. Tiheä pesu saattaa toisinaan auttaa hieman, tai sitten kyseessä on muuten vaan parempi kausi, en tiedä. Olen alistunut kohtalooni ja rapsuttelen vaan tasaisin välein pois. Kiitoksia, rakkaat paskat geenini.

Vierailija
14/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus kuukausien ajan isoja hilselevyjä päänahassa, alta parikymppisenä. Sitten se vain loppui jossain vaiheessa itsestään eikä ole sen koommin tullut takaisin. Kannattaa kokeilla maitohappobakteerikuuria. 

Vierailija
15/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:12"]

Mulla oli joskus kuukausien ajan isoja hilselevyjä päänahassa, alta parikymppisenä. Sitten se vain loppui jossain vaiheessa itsestään eikä ole sen koommin tullut takaisin. Kannattaa kokeilla maitohappobakteerikuuria. 

[/quote]

Ja nyt siis olen 30 v.

Vierailija
16/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:01"]

[/quote]

Ei ole, aivan kuivaa, ohutta ja läpikuultavaa. Eikös psorissa ole jotain läiskiä? Nuo kun rapsuttaa pois, niin päänahka on aivan normaali
[/quot
kuivaan hilseeseen ei kyllä oikein sovi nuo hilselaatat. Kuulostaa ällöltä. Ongelma, jonka kaikki huomaa ja et ole käynyt lääkärillä.

Vierailija
17/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva aiheuttaa hilseilyä ja kutinaa. Kokeile nizoralia kuurina, 3-4 kertaa viikossa ja useampi pakkaus peräkanaa. Onko hilsettä kulmakarvoissa? Nekin pitää käsitellä. Muuten hiiva leviää.

Googlaa ruokavalio hiivan poistamiseksi.

Vierailija
18/18 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittaja, mutta itsellänikin on sama ongelma, joten nostelen.