Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku juoppo ahdisteli mua eilen

Vierailija
12.09.2015 |

Eikä ollut eka kerta :( Aina vituttaa yhtä paljon pelätä sanoa tällaisille tyypeille että lähdepä vetämään; ei, pitää yrittää olla kohtelias ja nauraa huonoille vitseille ettei mies alkaisi rähistä.
Seurasi omaan pihaamme saakka, kylläpä ahdisti. Lopulta vaan painelin sisälle lasten kanssa että tyyppi tajuaisi oikeasti lähteä.
Joskus nuoruusvuosina sain yhdestä alkoholistinaapurista sen luokan kyttääjän, että se tuli usein kotiovelle milloin milläkin asialla. Myöhemmin kuulin, että ko. mies oli raiskannut tuttavani. Ahdistavaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, yritin kai herätellä keskustelua siitä, kuinka mua ärsyttää ettei näille horiseville tai liiveihin uiville tyypeille uskalla sanoa mitään huorittelun tai väkivallan pelossa.
Mutta olkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jännä kun palstan naistem puollustajat ei ole tässä ketjussa...

Vierailija
4/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:34"]

Eikä ollut eka kerta :( Aina vituttaa yhtä paljon pelätä sanoa tällaisille tyypeille että lähdepä vetämään; ei, pitää yrittää olla kohtelias ja nauraa huonoille vitseille ettei mies alkaisi rähistä. Seurasi omaan pihaamme saakka, kylläpä ahdisti. Lopulta vaan painelin sisälle lasten kanssa että tyyppi tajuaisi oikeasti lähteä. Joskus nuoruusvuosina sain yhdestä alkoholistinaapurista sen luokan kyttääjän, että se tuli usein kotiovelle milloin milläkin asialla. Myöhemmin kuulin, että ko. mies oli raiskannut tuttavani. Ahdistavaa.

[/quote]

Eikö olekkin ahdistavaa kun joku seuraa ja EI-sana on kuulijalle yhtä vieras kuin ufot avaruudesta?!

Voin samaistua kauhuusi, sillä täällä Oulussa saa/joutuu naisena yhä useammin porukoissa liikkuvien miesten ahdistelemaksi ja siinä ei auta Maamme-laulutkaan kun yrittää kohteliaisuuttaan ensin ilmaista EVVK:ta tms. Se onkin oikeastaan kuvottavampaa kun viesti ei mene perille ja kun vastapuolella on useampi kaveri- melkein toivoisi että olisi se yksi örveltäjä, sillä sehän jotenkin antaisi selviytymismahdollisuuksia kun yksi vain vastassa.

No, huokaisten sanottava että naisena juhlimiskulttuuri pakostakin muuttuu kun lähdettyä ei voi kun kaverijoukolla ja urheiluharrastukset siirtyvät pakosta sisätiloihin ja naisten centtereihin.

Vaikka toisaalta kotikeskeisyys ja koti kiehtoo enemmän ja sisustus- käsityöharrastukset vetävät puoleensa ja siitä kiittää kotijoukot.

Otan osaa kokemukseesi ja jos opiksi otettavaa on niin poliisillehan voi aina soittaa vaikka tilanne mennisikin ohi. Näin me täällä olemme naisten kanssa päättäneet tehdä, sillä itsekunnioitus on kohdillaan ja tietoisuus omistakin ihmisoikeuksista ja tätähän toivoisi joka iikalle ja iitalle!

Vierailija
5/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo vai juopunut vain? Yleensä ne juopot painii vaan itsensä kanssa. Ei ne mitään vikkeliä ole. 

Vierailija
6/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopoille ei kannata vastata eikä heihin kannata edes luoda katsekontaktia, menet vain nopeasti ohi niin kuin et huomaisikaan. Kohteliaisuus ja hymyily juuri innostavat heitä. Vaikka lähtisi perään, niin ei se sua kiinni saa. Yleensä jää siihen, että huutavat perään "saatanan huora" tms ja antavat olla. Tämän olen oppinut kaupungissa asuessani. Enemmän kannattaa pelätä huumeiden vaikutuksen alaisena olevia, joku piripää voi olla hyvinkin nopea liikkeissään.

Vierailija
7/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:20"]Juoppo vai juopunut vain? Yleensä ne juopot painii vaan itsensä kanssa. Ei ne mitään vikkeliä ole. 
[/quote]Sanotaan nyt että juopunut noin 30-vuotias mies. Sellainen sekakäyttäjän oloinen lähiöiden sankari...
Sen vanhan naapurini sain joskus työntää väkivalloin oveltani pois. En ollut muistanut koko juttua aikoihin, mutta se tuli tuosta eilisestä mieleen. - ap

Vierailija
8/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]Juopoille ei kannata vastata eikä heihin kannata edes luoda katsekontaktia, menet vain nopeasti ohi niin kuin et huomaisikaan. Kohteliaisuus ja hymyily juuri innostavat heitä. Vaikka lähtisi perään, niin ei se sua kiinni saa. Yleensä jää siihen, että huutavat perään "saatanan huora" tms ja antavat olla. Tämän olen oppinut kaupungissa asuessani. Enemmän kannattaa pelätä huumeiden vaikutuksen alaisena olevia, joku piripää voi olla hyvinkin nopea liikkeissään.
[/quote]Minä olen tyhmänä aina asiallisen kohtelias kaikille :( Tämä tuli portilta omaan pihaan, joten en oikein päässyt pakoon.
Poliisihan ei voi auttaa, ellei oikeasti satu jotain.

Vierailija
9/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halautko että ollaan kateellisia kun kaikki miehet haluavat sut niin raiskata että seurailevat ihan kotiovelle.. okei olen tooosi kateellinen. menetkö nyt vittuun.

Vierailija
10/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:38"]Halautko että ollaan kateellisia kun kaikki miehet haluavat sut niin raiskata että seurailevat ihan kotiovelle.. okei olen tooosi kateellinen. menetkö nyt vittuun.
[/quote]Mitä hittoa? En ole mikään kaunis, ihan tavis pallonaama. Enkä nyt usko että mua oltaisiin eilen raiskattu, mutta tuli inhottava olo kun halusin tyypistä eroon mutten uskaltanut sanoa mitään kun pelkäsin mun & lasten turvallisuuden puolesta.

En tiiä, ehkä halusin vaan purkaa tuntojani siitä, kuinka mua ärsyttää että naisena pitää olla hissuksiin näissä tilanteissa ettei mitään vaan kävisi.

Vierailija
11/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:38"]Halautko että ollaan kateellisia kun kaikki miehet haluavat sut niin raiskata että seurailevat ihan kotiovelle.. okei olen tooosi kateellinen. menetkö nyt vittuun.
[/quote]Mitä hittoa? En ole mikään kaunis, ihan tavis pallonaama. Enkä nyt usko että mua oltaisiin eilen raiskattu, mutta tuli inhottava olo kun halusin tyypistä eroon mutten uskaltanut sanoa mitään kun pelkäsin mun & lasten turvallisuuden puolesta.

En tiiä, ehkä halusin vaan purkaa tuntojani siitä, kuinka mua ärsyttää että naisena pitää olla hissuksiin näissä tilanteissa ettei mitään vaan kävisi.
[/quote]Ja siis uskon, että mun olemuksessa on joku mikä saa kaikki kylähullut ja hiipparit lähestymään mua, mamujen kanssa ei - ihme kyllä - ole vielä ollut mitään ongelmaa. Kai se on tämä pallonaama sitten...

Vierailija
12/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se karua, että naisena ei uskalla viikonloppuiltaisin (huom: iltaisin, ennen jo klo 22 jopa) edes kävellä keskustassa normaalisti, vaan täytyy oikeasti varoa katsomasta miehiä silmiin. En nykyisin oikein uskalla enää liikkua yksin missään ellei ole pakko ilman seuraa, koska miltei aina joku mies yrittää ottaa kontaktia. Mikä siinä on jos ei nainen saa kulkea yksin kadulla?

Ja vielä tarkennuksena: kyseessä kantasuomalaiset humalaiset miehet.

Vierailija
13/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]Juopoille ei kannata vastata eikä heihin kannata edes luoda katsekontaktia, menet vain nopeasti ohi niin kuin et huomaisikaan. Kohteliaisuus ja hymyily juuri innostavat heitä. Vaikka lähtisi perään, niin ei se sua kiinni saa. Yleensä jää siihen, että huutavat perään "saatanan huora" tms ja antavat olla. Tämän olen oppinut kaupungissa asuessani. Enemmän kannattaa pelätä huumeiden vaikutuksen alaisena olevia, joku piripää voi olla hyvinkin nopea liikkeissään.
[/quote]Minä olen tyhmänä aina asiallisen kohtelias kaikille :( Tämä tuli portilta omaan pihaan, joten en oikein päässyt pakoon.
Poliisihan ei voi auttaa, ellei oikeasti satu jotain.
[/quote]

Älä ole kohtelias vaan älä huomioi millään tavalla.

Vierailija
14/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:38"]Halautko että ollaan kateellisia kun kaikki miehet haluavat sut niin raiskata että seurailevat ihan kotiovelle.. okei olen tooosi kateellinen. menetkö nyt vittuun. [/quote]Mitä hittoa? En ole mikään kaunis, ihan tavis pallonaama. Enkä nyt usko että mua oltaisiin eilen raiskattu, mutta tuli inhottava olo kun halusin tyypistä eroon mutten uskaltanut sanoa mitään kun pelkäsin mun & lasten turvallisuuden puolesta. En tiiä, ehkä halusin vaan purkaa tuntojani siitä, kuinka mua ärsyttää että naisena pitää olla hissuksiin näissä tilanteissa ettei mitään vaan kävisi. [/quote]Ja siis uskon, että mun olemuksessa on joku mikä saa kaikki kylähullut ja hiipparit lähestymään mua, mamujen kanssa ei - ihme kyllä - ole vielä ollut mitään ongelmaa. Kai se on tämä pallonaama sitten...

[/quote]

En usko, että sinussa on mitään erikoisempaa. Miltei jokainen nainen kun joutuu noiden kohteeksi :(

Parhainta on pitää kehonkieli voimakkaana (hyvä ryhti, varma askellus), ei katsoa silmiin, ei vastata mitään ja kävellä mahdollisimman nopeasti pois. Noin pääsee ainakin helpoimmista häirikkötapauksista eroon.

Vierailija
15/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:38"]Halautko että ollaan kateellisia kun kaikki miehet haluavat sut niin raiskata että seurailevat ihan kotiovelle.. okei olen tooosi kateellinen. menetkö nyt vittuun. [/quote]Mitä hittoa? En ole mikään kaunis, ihan tavis pallonaama. Enkä nyt usko että mua oltaisiin eilen raiskattu, mutta tuli inhottava olo kun halusin tyypistä eroon mutten uskaltanut sanoa mitään kun pelkäsin mun & lasten turvallisuuden puolesta. En tiiä, ehkä halusin vaan purkaa tuntojani siitä, kuinka mua ärsyttää että naisena pitää olla hissuksiin näissä tilanteissa ettei mitään vaan kävisi. [/quote]Ja siis uskon, että mun olemuksessa on joku mikä saa kaikki kylähullut ja hiipparit lähestymään mua, mamujen kanssa ei - ihme kyllä - ole vielä ollut mitään ongelmaa. Kai se on tämä pallonaama sitten...

[/quote]

En usko, että sinussa on mitään erikoisempaa. Miltei jokainen nainen kun joutuu noiden kohteeksi :(

Parhainta on pitää kehonkieli voimakkaana (hyvä ryhti, varma askellus), ei katsoa silmiin, ei vastata mitään ja kävellä mahdollisimman nopeasti pois. Noin pääsee ainakin helpoimmista häirikkötapauksista eroon.
[/quote]Kiitos viestistä. Mun pitää olla seuraavalla kerralla jämptimpi ja unohtaa käytöstavat.

Vierailija
16/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]Juopoille ei kannata vastata eikä heihin kannata edes luoda katsekontaktia, menet vain nopeasti ohi niin kuin et huomaisikaan. Kohteliaisuus ja hymyily juuri innostavat heitä. Vaikka lähtisi perään, niin ei se sua kiinni saa. Yleensä jää siihen, että huutavat perään "saatanan huora" tms ja antavat olla. Tämän olen oppinut kaupungissa asuessani. Enemmän kannattaa pelätä huumeiden vaikutuksen alaisena olevia, joku piripää voi olla hyvinkin nopea liikkeissään. [/quote]Minä olen tyhmänä aina asiallisen kohtelias kaikille :( Tämä tuli portilta omaan pihaan, joten en oikein päässyt pakoon. Poliisihan ei voi auttaa, ellei oikeasti satu jotain.

[/quote]

Oulusta taas: poliisille saa soittaa kun kokee että turvallisuus uhattuna ja ahdistelu seurailuineen on juuri sitä. Tilanne on naisten turvallisuus asioissa päässyt retuperälle juuri sen vuoksi, ettemme edes itse ymmärrä että meillä on kansalaisoikeuksia omaankin turvallisuusasioihinkin liittyen ja tätä hyväuskoisuuttahan viranomaistaholtakin yritettiin menneinä aikoina vähätellä ja vedottiin naisten "täytyy ymmärtää että pojat on poikia aikuistuessaankin jne" 

Jos miehet kokisivat samaa mitä moni nuorena naisenakin jo eli sopimatonta ahdistelua, joka pahetessaan kasvattaa väkivaltaiseen kohteluun ja jopa altistaa joutumista raiskatuksi...tai meille yritetään sanoa että eikös olekkin kivaa kun tulee huomatuksi : aivan kuin olisi aivoton bimbo, joka elää vain tullakseen nähdyksi ja hyväksytyksi!?

Eli siksi valitsen mieluummin ko. tilanteissa soiton 112 ja silloin kokemukseni kirjataan ja tiedä vaikka joku joutuessaan samankaltaisesti ahdistetuksi ja jopa raiskatuksi saa tutkintaansa pontta ja todisteita.

Arvotetaan itseämme ja kunnioittamalla tulevat kanssamatkaajatkin oppimaan elämää, jopa selviytymään, sillä aina ei jokaisen meistä tarvitse oppia itse keksimään pyörää: jälkipolville toivon helpompaa ja nopeampaa mahdollisuutta elämään, jossa kunnioitus elämää kohtaan opitaan jo äidinmaidosta asti.

Vierailija
17/18 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suusi, ei ne väkisin perässä roiku.

Vierailija
18/18 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 14 vuotias ja olin äitini kanssa menossa enolleni johon on vain muutaman minuutin kävelymatka ja heti ku rapusta tultii ulos siel on oli pari miestä tuli meitä kohti ja sanoi moi mä olin sillee takas että moi ja käveltii nopeemmin ja sit huomattiin et ne vielki seuras meitä sitte jonnekki ne jäi ja sitte noin 2 h päästi ku tultii kotii vielki istu siin pihalla mut niit oli vaa lisääntyny sit mentii kiertotietä mua pelotti ja vielki pelottaa ahdistaa sillee tosi paljon ja jotenki ei enää niiku haluis lähtee ulos ja siis ite oon ulkomaalane.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme