Mitä sun kissa tekisi jos just nyt hiiri juoksisi lattian poikki?
Meillä kerran seurasi vaan laiskasti katseellaan 🐈
Kommentit (17)
Paha sanoa, ku ei ole hiiriä sisällä näkyny. Mutta veikaan, että salamana juoksisi perään.
Ainakin nykyisin niin tehdään kärpäsille tai muille ötököille, ja ikkunasta toiseen juostaan jos pihalla menee rusakko tai lintu.
Ensin vaanisi ja sitten hyökkäisi kimppuun. Tykkää roikotella pitkään suussa ja välillä päästää irti ja läpsii hiirtä tassulla lattialla. Ilmeisesti tykkää leikkiä ensin ja sitten syö hiiren.
Meidän kissa tuli ainakin hulluksi, kun välikatossa kerran rapisi ja vikisi hiiri. Ei tiennyt kuinka olisi, hyppi kirjahyllyyn ja sohvan väliä ku yritti keksiä reitti jolla pääsisi katonrajaan.
Vierailija kirjoitti:
Ensin vaanisi ja sitten hyökkäisi kimppuun. Tykkää roikotella pitkään suussa ja välillä päästää irti ja läpsii hiirtä tassulla lattialla. Ilmeisesti tykkää leikkiä ensin ja sitten syö hiiren.
Se vähän mureuttaa lihaa ensin stressihormoonilla.
Tällä hetkellä on aika virkkuna juuri ennen päiväunia eli varmaan aluksi säntäisi innokkaana perään, mutta jäisi vaan tuijottelemaan. On tottunut ikkunalaudalla istuskelija ja lintujen tarkkailija, joten olettaisi, ettei hiiri ole syötävissä.
Tai mistä mä tiedän, voihan laiskanpulskasta vanhastapojasta kehkeytyä tositilanteessa ansiokas hiirenmetsästäjä.
Leikkisi hiirellä, nappaisi ensin kiinni, sitten antaisi paeta, nappaisi taas kiinni ja lopulta söisi elävänä. Ehkä vain pään, toisi minulle raadon ihailtavaksi.
Meillä on tapahtunut näin, että hiiri todellakin juoksi kissan nenän edestä mutta kissa ei eväänsä lotkauttanut.
Kissalla ei ilmeisesti ollut nälkä juuri sillä hetkellä.
Varmaan aluksi hyppäisi säikähdyksestä neljällä jalalla ilmaan ja sitten menisi katsomaan että mikä toi on, ja sitten yrittäisi saalistaa. Näin se ainakin toimi kesällä nähdessään sammakon ulkona :D
Syöksyisi perään ja leikkisi sillä. En usko, että söisi koska kaupan ruuastakin menee vain hienompirakenteinen. Jos sille antaa lihanpalan, niin syömättä jää.
Leikkisi ja riepottelisi veristä hiirtä pitkin mattoja kunnes söisi sen ja oksentaisi myöhemmin sohvalle puoliksi sulaneen mössön.
Näin on tapahtunut 🤢
tulisi innoissaan hakemaan minut katsomaan kanssaa moista ilmestystä.... selittäisi pitkään ja hartaasti omaa näkemystään otuksesta ja istuisi lopuksi katsomaan vähän siihen malliin että mikähän se tuokin luulee olevansa....
Samoin kävi pihalla kesällä kun metsähiiri käveli kukkapenkin reunaa, kissa istumaan ja loi minuun katseen etten ole hoitanut tehtäviäni kunnolla, kun tuollaisia pääsee reviirilleen.
Meillä on tapahtunut näin, että hiiri todellakin juoksi kissan nenän edestä mutta kissa ei eväänsä lotkauttanut, mutta minä olin nopeampi ja syöksyin hiiren päälle ja hotkaisin sen yhellä haukulla... Aaahhh.. oli nannaa
Eivätköhän nuo molemmat perään lähtisi. Ja sitten loppupäivä menisi jossain vaaniessa piilottelevaa hiirtä, kunnes sitten saisivat kiinni. Meillä kissat ulkoilevat valjaissa, mutta saavat ulkona pyydystää hiiriä ja myyriä valjastellessaan - melkoisen tehokkaita jyrsijätuholaisia nuo ovat, joten eipä olisi sisätiloihin päätyneelläkään siimahännällä hirveästi toivoa selviytyä voittajana.
Nappaisi sen. Mulla on koreita rotukissoja, mutta kun silmä välttää niin ovat napanneet saalista.
Herättäisin kissan.