pahoinvointi makuuasennossa? somac 80mg/pv
Minulla on siis refluksi tauti mutta nyt on taas uusi oire. Kun menen makaamaan sänkyyn eli vaaka asentoon tulee todella huono olo. Noustessa huimaa niin että jalat melkein lähtee alta. Syön somaccia tai omeprazolia 80mg päivässä mutta sekään ei auta. Turhauttaa ihan hulluna. Nyt syön väkisin pari sipsiä että saan suolaa ja verenpainetta ylöspäin koska se on aina todella alhainen. (92/50)
Onko muilla kokemusta tai mielipiteitä?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:29"]
No älä vaan syö sipsiä, jos mahaongelmia. Kirja tai pari pääpuolen jalkojen alle.
[/quote]
Miksei sipsiä? Miten tuon pitäisi auttaa että laittaa kirjan jalkojen alle? Lääkärit ei noteeraa mitenkään ruokavalioon eikä anna mitään vinkkejä vaikka minulla on paha refluksi tauti.
Ap
Sipsi ärsyttää mahaa. Kirjat sängyn jalkojen alla estävät mahanesteen nousun kurkkuun.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:32"]
Mulla on myös refluksitauti ja luonnostaan suht alhainen verenpaine, ei ihan noin alhainen kuin sulla, 100/60 normisti. Mulla Somac pitkään käytettynä aiheuttaa huimausta ja kummallista huonoa oloa (erilaista kuin refluksin huono olo), ihan pystyasennossakin. Pidän siis taukoja ja yritän pärjätä syömällä oikein ja Gavisconilla. Pitäisikö sun kokeilla jotain muuta happosalpaajaa?
[/quote]
Oma terkkari lääkäri ei uusinut kuin somacin vaikka pyysin omeprazolia. Terveystalon lääkäri sitten kirjoitti tuon oikean reseptin mikä auttanut paremmin eli omeprazol. Se on siis loppu ja juuri olin terveystalossa ja pitäisi hakea nuo toiset lääkkeet. Käytin niitä siis ennen ja olivat huomattavasti paremmat kuin somac.
ap
No älä vaan syö sipsiä, jos mahaongelmia. Kirja tai pari pääpuolen jalkojen alle.
Mulla on myös refluksitauti ja luonnostaan suht alhainen verenpaine, ei ihan noin alhainen kuin sulla, 100/60 normisti. Mulla Somac pitkään käytettynä aiheuttaa huimausta ja kummallista huonoa oloa (erilaista kuin refluksin huono olo), ihan pystyasennossakin. Pidän siis taukoja ja yritän pärjätä syömällä oikein ja Gavisconilla. Pitäisikö sun kokeilla jotain muuta happosalpaajaa?