Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan muuttaa pois Helsingistä mutta töitä ei ole kuin täällä :(

Vierailija
28.03.2022 |

Pidän työstäni ja harmittaa että en voi tehdä sitä kuin täällä pk-seudulla. Haluaisin muuttaa pohjoiseen mutta siellä en voi työtäni tehdä (kaupan alan esimies), koska vapaita paikkoja ei ole. Olen saanut tarpeekseni tästä kiireestä ja ihmispaljoudesta.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Muutto pois kaupungista edessä ja työtilanne mietityttää. Olen harkinnut uuden ammatin opiskelua, jotain mitä voi tehdä etänä kotona, niin säästyy bensarahat.

Vierailija
2/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Haluttaisiin maalle, vaan kun ei ole töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä surullista, että maakunnista karkaa työpaikat ja ihmiset. Kaikkien on ”pakko” asua pääkaupunkiseudulla ja asuminen täällä on jo ihan järkyttävän kallista. Sosiaalituilla kompensoidaan kun ei omat rahat riitä vuokriin ja sijoittajat nauravat matkalla pankkiin.

Miten ihmeessä tähän on päädytty?

Vierailija
4/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan maaseuduilla ja lapissa mutta kannattaa huomioida esim.lappi. Vuokra ruoka jne.Kaikki kalliimpaa kuin etelässä mutta palkat suomen matalimmat jos pärjää ja unohtaa lomailut tai säästöjen kartuttamisen nii ehkä voi olla mukavakin asustella.Itse lappilaisena tiedän että täällä on elämä syvältä.juuri ja juuri pärjää jotenkuten tilipäivien välissä.

Älkää ihmiset uskoko kaikkee mitä lehissä on ihania kuvia luonnosta mukavia asuinpaikkoja  ja kivoja ihmisiä ei muuten piä paikkaa ja naurattaa katsoa niitä jotka on muuttanu lappiin nii 1-3vuotta itkusilmässä kaipaavat takas etelää ku totuus paljastuu.

Vierailija
5/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan maaseuduilla ja lapissa mutta kannattaa huomioida esim.lappi. Vuokra ruoka jne.Kaikki kalliimpaa kuin etelässä mutta palkat suomen matalimmat jos pärjää ja unohtaa lomailut tai säästöjen kartuttamisen nii ehkä voi olla mukavakin asustella.Itse lappilaisena tiedän että täällä on elämä syvältä.juuri ja juuri pärjää jotenkuten tilipäivien välissä.

Älkää ihmiset uskoko kaikkee mitä lehissä on ihania kuvia luonnosta mukavia asuinpaikkoja  ja kivoja ihmisiä ei muuten piä paikkaa ja naurattaa katsoa niitä jotka on muuttanu lappiin nii 1-3vuotta itkusilmässä kaipaavat takas etelää ku totuus paljastuu.

No ei ole :D

Vierailija
6/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan Lappiin asti olisi muuttamassa vaan järkevien välimatkojen ja ihmisten keskuuteen. :D enkä kyllä ihan usko tuota että siellä on kaikki kalliimpaa kuin etelässä.

Ap

Vierailija
7/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele vain niitä paikkoja sitkeästi. Kyllä jossain vaiheessa löytyy.

Vierailija
8/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh, 4,5miljooonaa muuta suomalaista ei tee töitä kun ne on kaikki tszadissa

Vierailija
9/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maakunnassa, ja täällä ei tosiaan ole OLLENKAAN oman alan työtä. Viimeiset 8v olen käynyt 250km päässä töissä eli edestakainen työmatka 500km jota välillä ajan myös päivämatkana (eli 6h ajoa plus 8 h työtä, 14h päivässä). Välillä yövyn hotellissa.

Tää on perseestä, omien lasteni lapsuus menee kokonaan ohi, olen siis nainen, lapsia on. En vaan halua muuttaa pk seudulle. Tämä on sit se kallis hinta. Akateeminen erikoisasiantuntija olen.

En tajua miksi maakunnista kaikki siirtää pääkonttorin Helsinkiin. Sinne karkaa ne kaikki työpaikat sitten.

Vierailija
10/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen maakunnassa, ja täällä ei tosiaan ole OLLENKAAN oman alan työtä. Viimeiset 8v olen käynyt 250km päässä töissä eli edestakainen työmatka 500km jota välillä ajan myös päivämatkana (eli 6h ajoa plus 8 h työtä, 14h päivässä). Välillä yövyn hotellissa.

Tää on perseestä, omien lasteni lapsuus menee kokonaan ohi, olen siis nainen, lapsia on. En vaan halua muuttaa pk seudulle. Tämä on sit se kallis hinta. Akateeminen erikoisasiantuntija olen.

En tajua miksi maakunnista kaikki siirtää pääkonttorin Helsinkiin. Sinne karkaa ne kaikki työpaikat sitten.

Etkö voi tehdä etänä?

Vierailija
11/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain muutin, sillä etätyöt mahdollisti asuinpaikan vaihdon. On paljon mukavampaa asua muualla, kun ympäristö on niin "suomalaista", eikä ulkomaalaisia ei juurikaan katukuvassa näy.

Vierailija
12/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi tehdä etänä?

Saan tehdä vain 1-2 etäpäivää. Työnantaja ei suostu enempään.

Vierailija
13/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta jossain viihtyminen on paljolti asennekysymys. Ihminen liittää tiettyihin alueisiin tiettyjä mielikuvia ja sitten ajattelee että ne toteutuvat vain juuri siellä. Oletko ihan varma että et voisi elää täällä etelässä kiireettömästi ja ilman että olet koko ajan hirveiden ihmisjoukkojen keskellä? 

Voisitko viedä elämääsi joillain ratkaisuilla täälläkin enemmän siihen suuntaan jota kaipaat. Se on ainakin asia jota kannattaa miettiä.

Vierailija
14/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain muutin, sillä etätyöt mahdollisti asuinpaikan vaihdon. On paljon mukavampaa asua muualla, kun ympäristö on niin "suomalaista", eikä ulkomaalaisia ei juurikaan katukuvassa näy.

Eipä kuule taritse muuttaa kuin kolmen suurimman pääkaupunkiseudun kunnan ulkopuolelle niin tuo toteutuu jo aika hyvin. Esim. Sipoossa, Kirkkonummella tai Nurmijärvellä voit asua kuin maalla ja et taatusti näe liikaa ulkomaalaisia.

Vierailija
15/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu uudelleen. Niin minäkin tein noin 35 vuotiaana ja töitä riittää. Siskoni kouluttautui uudelleen töiden ohessa ollessaan noin 40 vuotias ja työttömyyttä ei tule hänellä olemaan ikinä. Tunnen myös monen monta muuta liki keski-ikäisenä uudelleen kouluttautunutta ja he ovat olleet todella tyytyväisiä asiaan. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka.

Vierailija
16/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kuule taritse muuttaa kuin kolmen suurimman pääkaupunkiseudun kunnan ulkopuolelle niin tuo toteutuu jo aika hyvin. Esim. Sipoossa, Kirkkonummella tai Nurmijärvellä voit asua kuin maalla ja et taatusti näe liikaa ulkomaalaisia.

Muutin pois juuri Kirkkonummelta. Ongelma on siinä, että tuolla seudulla et vain voi välttyä pääkaupunkiseudun monikulttuurilta.

Vierailija
17/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuttaa mutta ura on aloitettava alusta

Vierailija
18/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen tilanne jos työ miellyttää ja ei halua uudelleen kouluttautua. Silti kurjaa joutua valitsemaan joko mieluinen asuinpaikka tai työnteko.

Vierailija
19/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, käyn töissä 15 km päässä kaupungissa, olen johtavassa asemassa kaupan alalla enkä keksi, miksi kaikki työpaikat muka ovat Helsingissä. Suurin osa työpaikoista kun on muualla kuin siellä.

Vierailija
20/45 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin pois juuri Kirkkonummelta. Ongelma on siinä, että tuolla seudulla et vain voi välttyä pääkaupunkiseudun monikulttuurilta.

Iso osa Kirkkonummea on pelkkää metsää ja peltoa. Missä siellä vellovat ne ulkomaalaisten massat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi