Miksei rokkarit, näyttelijät dikkaa persuista?
Kommentit (42)
Koska persut ja sivistys eivät liity millään tavoin toisiinsa. Itse olen kulttuurialalla enkä rehellsesti sanottuna tunne ketään kulttuurialan ihmistä joka pitäisi persuja edes vakavasti otettavana puolueena.
Koska se olisi kuin kroonista ihottumaa sairastava yh-siivooja diggaamassa kokoomusta ihan kympillä.
Persulandiassa taide = puskafarsseja, Spede-tribuutteja, hevi-iskelmää, Eldankajärven jää ja Gallen-Kallela.
Persulandiassa taide = puskafarsseja, Spede-tribuutteja, hevi-iskelmää, Eldankajärven jää ja Gallen-Kallela.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:24"]
Koska ne on kaikki jotain saatanan viherpiipertäjiä. Niillä on unelma. Ne eivät koskaan ole tehneet oikeita töitä.
[/quote]
Kateus? Sinä mieluummin paiskit töitä siellä raksalla, siivoat tai näpräät koneella jotain päivät pitkät sen sijaan että saisit moninkertaisen palkkion tunnin keikasta tai yhdestä taulusta tekemällä työtä jota rakastat?
Laumasieluja kaikki vaikka niin epätoivoisesti haluaisivat olla jotain muuta. Eivät siedä mitään erilaista.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:57"]Laumasieluja kaikki vaikka niin epätoivoisesti haluaisivat olla jotain muuta. Eivät siedä mitään erilaista.
[/quote]
Reps:) tää oli hauska persun suusta. Oh the irony.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:48"]Koska persut ja sivistys eivät liity millään tavoin toisiinsa. Itse olen kulttuurialalla enkä rehellsesti sanottuna tunne ketään kulttuurialan ihmistä joka pitäisi persuja edes vakavasti otettavana puolueena.
[/quote]
Amen
Taidealalla on pakko olla vihreä/vasemmistoliittolainen jos haluaa olla saada kontakteja ja mainetta. Taiteilijat yleensä pitävät kaikenlaista rahan tienaamista paheena ja mm. yrittäjyys on suurin synti. Kristinuskoa kritioidaan, islamia ihaillaan. Siksi minäkin päätin etten ole lammas ja lopetin vihervasemmistolaisen ajattelun, kun huomasin sen järjettömyyden.
T. Taiteilija
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:53"]
[/quote]
Mitä sitten vaikka olisikin? Miksi viihteellinen taide olisi taiteena yhtään sen vähäarvoisempaa kuin muu taide?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:48"]Koska persut ja sivistys eivät liity millään tavoin toisiinsa. Itse olen kulttuurialalla enkä rehellsesti sanottuna tunne ketään kulttuurialan ihmistä joka pitäisi persuja edes vakavasti otettavana puolueena.
[/quote]
Kyllä sinä tunnet persuja, mutta he vain eivät uskalla myöntää sitä kun ilmapiiri on noin ahdasmielinen.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:04"]Taidealalla on pakko olla vihreä/vasemmistoliittolainen jos haluaa olla saada kontakteja ja mainetta. Taiteilijat yleensä pitävät kaikenlaista rahan tienaamista paheena ja mm. yrittäjyys on suurin synti. Kristinuskoa kritioidaan, islamia ihaillaan. Siksi minäkin päätin etten ole lammas ja lopetin vihervasemmistolaisen ajattelun, kun huomasin sen järjettömyyden.
T. Taiteilija
[/quote]
Eläm tapa taiteilija
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:04"]
[/quote]
Mitä sitten vaikka olisikin? Miksi viihteellinen taide olisi taiteena yhtään sen vähäarvoisempaa kuin muu taide?
[/quote]
Ei se itsessään olekaan. Mutta jos mitään muuta taidetta hyväksytä, koko kulttuurikenttä taantuu hamaan aivokuolioon. Kaiken taiteen ei tarvitse olla helpostipureskeltavaa, eikä sitä tarvitse silti halveksua "rappiotaiteena".
Johtuu nimestä- Persu - tuo mieleen mmm.....
Vihreä - tuo mieleen metsän, luonnon,kevään..... Kumpaakohan äänestäisin?
Taiteelliset ihmiset eivät elä järjellä vaan ovat tunteiden ja mielikuvien vallassa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:54"]
Koska ne on kaikki jotain saatanan viherpiipertäjiä. Niillä on unelma. Ne eivät koskaan ole tehneet oikeita töitä.
[/quote]
Kateus? Sinä mieluummin paiskit töitä siellä raksalla, siivoat tai näpräät koneella jotain päivät pitkät sen sijaan että saisit moninkertaisen palkkion tunnin keikasta tai yhdestä taulusta tekemällä työtä jota rakastat?
[/quote]
Aikamoinen aivopieru taas. Mä en mitään muuta rakastakaan niin paljon kun tuota "koneella näpräämistä" ja uuden oppimista, itseni kehittämistä. Kaikki raksalaiset, näprääjöt ja muut, joita halveksit, ei todellakaan inhoa työtään! Ja toisaalta, eipä se taiteilijaelämä aina miltään onnea ja auvoa ole, näin sivustakin seuranneena. Riippuu paljon ihmisestä itsestään miten elämänsä kokee.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:57"]Laumasieluja kaikki vaikka niin epätoivoisesti haluaisivat olla jotain muuta. Eivät siedä mitään erilaista. [/quote] Reps:) tää oli hauska persun suusta. Oh the irony.
[/quote]
Mistäs sinä tiedät kuka ja millainen olen? :O
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:09"]
[/quote]
[/quote]
Ei se itsessään olekaan. Mutta jos mitään muuta taidetta hyväksytä, koko kulttuurikenttä taantuu hamaan aivokuolioon. Kaiken taiteen ei tarvitse olla helpostipureskeltavaa, eikä sitä tarvitse silti halveksua "rappiotaiteena".
[/quote]
Monesti vaan ns. "oikean" taiteen tekijät ja ystävät sortuvat samaan halveksintaan moittiessaan sitä helposti pureksittavaa viihdetaidetta. Ihan yhtä typerää ja ahdasmielistä.
Taidealalla on pakko olla vihreä/vasemmistoliittolainen jos haluaa olla saada kontakteja ja mainetta. Taiteilijat yleensä pitävät kaikenlaista rahan tienaamista paheena ja mm. yrittäjyys on suurin synti. Kristinuskoa kritioidaan, islamia ihaillaan. Siksi minäkin päätin etten ole lammas ja lopetin vihervasemmistolaisen ajattelun, kun huomasin sen järjettömyyden.
T. Taiteilija
[/quote]
En tiedä, minkä alan taiteilija olet, mutta on kuin olisimme eri maailmasta. Meillä päin taiteilijat tekevät parhaansa, että heidän työstään maksettaisiin asiaankuuluva palkka ja pidetään pitkän tähtäimen suunnitelmana sitä, että omalla työllä olisi mahdollista elättää itsensä vakaasti. Se on selvää, ettei paskaa haluta tehdä vain koska sillä löisi paremmin rahoiksi, siihen nyt ei kenenkään ammattietiikka yltäisi. Eivät ne ole taiteilijat itse, jotka mussuttavat taiteen yleishyödyllisestä kivuudesta, mutta eivät pidä sitä rahanarvoisena työnä.
Väitteesi siitä, että taiteilijat ihannoisivat islamia, on typerryttävän ääliömäinen. Islamofobinen ja rasistinen öyhötys ei millään sivistyneellä alalla ole suosiossa, mutta ei sitä nyt herranjumala ihannoida.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:54"]
[/quote]
[/quote]
Aikamoinen aivopieru taas. Mä en mitään muuta rakastakaan niin paljon kun tuota "koneella näpräämistä" ja uuden oppimista, itseni kehittämistä. Kaikki raksalaiset, näprääjöt ja muut, joita halveksit, ei todellakaan inhoa työtään! Ja toisaalta, eipä se taiteilijaelämä aina miltään onnea ja auvoa ole, näin sivustakin seuranneena. Riippuu paljon ihmisestä itsestään miten elämänsä kokee.
[/quote]
Taiteilijan elämä ei todellakaan ole helppoa. Rakastan työtäni mutta silti yhteiskunta pitää minua pilkkanaan, vaikka olen ollut yrittäjänäkin ja maksanut veroja. Syy ennakkoluuloille on valitettavasti omassa ammattikunnassa. Siellä pesii näitä, joiden mielestä elämän pitää olla yhtä nälkäperformanssia. Sitten kun haluaa ottaa seuraavan askeleen, oma yhteisö on nyrpeänä; minäkin päätin lähteä mukaan osuuskuntaan opislekuaikana, niin taidekoulumme opettajani piti sitä eettisesti arveluttavana ja kapitalistisena. Opiskelukaverit hylkäsivät. Koin kuitenkin saavani enemmän irti taiteilijan/graafikon työstä yrityksessä ja pystyin esittelemään osaamistani laajemmalle yleisölle.
Mielestäni koulujen kulttuurikasvatusta pitäisi muuttaa: pitäisi kertoa siitä, että taiteilijoita tarvitaan mm. pelialalla. Suomessa taiteen vienti on lapsen kengissä, 70-luvulle jämähtänyttä.
Taiteilijoiden on muodikasta ollut suuntautua vasemmalle ja olla olevinaan fiksuja.
Se mitä tässä ihmettelen on esim. Krista Kososen aggressiivinen ulostulo älykkönä. Toinen ääripää Halla-aho on väitellyt tohtoriksi. Ihan koulutuksen perusteella Halla-aho on se älykkö, Kosonen ei.
Jos vasemmistolta saisi jotain muutakin perusteluja älykkömutinalle kuin "me ollaan vasemmistoa, siis älykköjä" homma olisi piirun verran uskottavampaa.