Olen päiväkodissa töissä ja uusi työkaverini ramppaa vessassa!
Uusi työkaverini pyytää päästä vessaan lähes joka tunti ja viipyy siellä aika kauan. Sillä välin itse taistelen pärjäämisestäni 14 lapsen kanssa yksin ryhmässä. Miten voi tyyppi olla vessassa noin usein? Viitsisinkö kysyä häneltä tai pitäisikö suoraan kertoa johtajalle?
Kommentit (27)
Anna rampata. Niin minunkin pitää rampata suolisto-ongelmieni takia. Ja siellä menee aikaa koska en voi olla ihan varma tuliko kaikki kerralla. Onneksi älysin kertoa ongelmasta työkavereilleni ja ymmärtävät asia, joskus (lähes aina) tulee vielä niin kiire, että on mentävä heti. Ja joo, on tutkittu, ei löytynyt syytä.
t. vakahoitaja
Vaihtaisin mielelläni tämän suolistosairauden ja housuun paskomisen siihen, että vahtisin hetken 14 lasta yksin. Pomo tietää sairaudestani.
Vierailija kirjoitti:
Räplää puhelintaan?
En ole varma onko puhelin mukana. Ainakin iso huppari ja hupparintaskuissa yleensä puhelinta säilyttää, joten voi olla mukanakin
Ap
Varmaan hyvä syy ramppaamiselle: menkat, suolistosairaus, virtsatietulehdus, tai sitten käy vaan räpläämässä puhelintaan. Voit tietysti myös jännittää uudessa työpaikassaan ja oireilee vatsallaan.
Herää kysymys onko ihminen työkykyinen siihen ammattiin, jos vaiva haittaa merkittävästi työntekoa.
Side pitää vaihtaa usein kuukautisten aikana.
Vessa on rauhallinen paikka päivittää varhaiskasvatussuunnitelmaa. Lasten keskellä se ei niin vain onnistukaan, joten vain siellä ollessa varhaiskasvatus jää herkästi toteutumatta.
Ikävä tilanne, mutta niin se vain on, että vessaan mennään kun on tarve. En todellakaan menisi johtajan puheille.
Mulla on stressivatsa ja toimii juurikin kerran tunnissa tahdilla stressaavissa tilanteissa. Esim kun aloittaa uudessa työssä. Kannattaa odottaa että uusi tyyppi on päässyt sisälle taloon. Voi loppua tuo vessassa ravaaminenkin.
Ja mun mielestä voi ystävällisesti kysyä onko kaikki ihan hyvin. Mä olen kyllä kysyttäessä kertonut että pakko mikä pakko. Siis ihan todennut että mun maha ei arvosta uusia juttuja ja toivottavasti loppuu koska on aika tympeää.
Minäkin käyn töissä kerran tunnissa vessassa. Oikeasti en edes tyhjennä rakkoani välttämättä koko päivän aikana, mutta wc on hyvä pakopaikka. Saa pienen tauon :)
Voit koittaa kysyä vaikka "onko kaikki ok?" sellaiseen kohtaan jos ramppaamistahti on tiivis. Tuollainen kysymys on aika neutraali ja voi olla jopa hyvä asia tämän toisenkin mielestä vaikka ei lähtisi muuta kuin ympäripyöreästi vastaamaan. "Onko kaikki ok?" sisältää rivien välissä "En tiedä mikä sinulla on, mutta voit halutessasi siitä minulle kertoa", kun taas hiljaisuudesta jotkut tulkitsevat toisen olettavan kaikenlaista - kaikenlaista sellaista mitä esim. Vauva-palstoilla spekuloitaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Voit koittaa kysyä vaikka "onko kaikki ok?" sellaiseen kohtaan jos ramppaamistahti on tiivis. Tuollainen kysymys on aika neutraali ja voi olla jopa hyvä asia tämän toisenkin mielestä vaikka ei lähtisi muuta kuin ympäripyöreästi vastaamaan. "Onko kaikki ok?" sisältää rivien välissä "En tiedä mikä sinulla on, mutta voit halutessasi siitä minulle kertoa", kun taas hiljaisuudesta jotkut tulkitsevat toisen olettavan kaikenlaista - kaikenlaista sellaista mitä esim. Vauva-palstoilla spekuloitaisiin.
Harva uskaltaa kertoa huolistaan, kun sellainen herkästi johtaa huoli-ilmoitukseen tai tarhatyöntekijöiden osalta myös lastensuojeluilmoitukseen, koska heillä yleensä on omiakin alaikäisiä lapsia.
Syitä voi olla monia. Minulla oli vuosi sitten jatkuvasti pissahätä, kun aloin laihduttaa ja nesteet lähtivät liikkeelle.
Mitä tekisitte tilanteessani?