Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainoa, josta tuntuu että on tullut tyhmä vanhetessaan?

Vierailija
12.09.2015 |

Oon siis vasta 30. Oon lukenut noita omia vanhoja fb-päivityksiä esimerkiksi, ja tuntuu että oon ollut tosi paljon terävämpi nuorempana. Samoin joillain kielikursseilla koulussa on huomannut, ettei välähdä enää niinkuin ennen vanhaan. Muita? Mikä tähän on syynä? Liian vähän aivojumppa vai liikaa kosteita sinkkuiltoja elämän aikana? Vai säilyykö terävyys ennallaan, mutta muuttaa muotoaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oj aivoinfektio, joka leviää pieniä verisuonia pitkin. Hanki itsellesi joko antibioottikuuri tai kelaatioterapiaa.

Vierailija
2/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän aivojumppaa. Toki terveelliset elämäntavat ovat a ja o, perusta ajattelulle.

Vaikka et kokisi nyt olevasi terässä, niin aivot ovat neuroplastiset eli muuttuvat kyllä halutessasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:42"]Se oj aivoinfektio, joka leviää pieniä verisuonia pitkin. Hanki itsellesi joko antibioottikuuri tai kelaatioterapiaa.
[/quote]

Heh he-heh! Ap

Vierailija
4/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:48"]Liian vähän aivojumppaa. Toki terveelliset elämäntavat ovat a ja o, perusta ajattelulle.

Vaikka et kokisi nyt olevasi terässä, niin aivot ovat neuroplastiset eli muuttuvat kyllä halutessasi.
[/quote]

Kiitos. Tämän halusin kuullakin. Ap

Vierailija
5/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska oon ollu aina tyhmä. 

Vierailija
6/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:48"]Liian vähän aivojumppaa. Toki terveelliset elämäntavat ovat a ja o, perusta ajattelulle.

[/quote]

Kiitos. Tämän halusin kuullakin. Ap
[/quote]

Eli kun kysyy tarpeeksi kauan niin lopulta saa oikean vastauksen?

Vierailija
7/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:42"]Se oj aivoinfektio, joka leviää pieniä verisuonia pitkin. Hanki itsellesi joko antibioottikuuri tai kelaatioterapiaa.
[/quote]

Heh he-heh! Ap
[/quote]

http://mpkb.org/home/symptoms/neurological/cognitive

"Cognitive dysfunction (also known as brain fog) is the loss of intellectual functions such as thinking, remembering, and reasoning of sufficient severity to interfere with daily functioning. Patients with cognitive dysfunction have trouble with verbal recall, basic arithmetic, and concentration.

According to the Marshall Pathogenesis, cognitive dysfunction is caused by microbes. More severe forms of cognitive dysfunction are seen in diseases such as Alzheimer's, diseases for which there is strong evidence of a bacterial etiology. Often associated with chronic fatigue syndrome, cognitive dysfunction is also seen in patients with multiple sclerosis, depression, fibromyalgia, and dozens of others diseases."

Vierailija
8/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin tyhmenen vaan vuosi vuodelta, siltä tuntuu. Tai jotenkin väsähdän. Ihan kuin aivoissa olisi vähemmän tehoa. Olen keskittynyt pariin harrastukseen, enkä jaksa ajatella muuta. Toki olen kärsinyt ikäni pahoista mt-ongelmista, joilla saattaa olla osuutta asiaan.

Vierailija
9/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh siisniinku mitä?

Vierailija
10/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33-vuotiaana olen tyhmempi ja väsyneempi kuin koskaan ennen. Keskittymiskyky on huono ja töissä teen välillä mitä sattuu, ihmeellisiä virheitä. 

Vierailija
11/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla niskat jumissa? Mulla oli pahasti ja siitä johtui ainakin osittain "tyhmä olo", pää ei toiminut... useamman hierontakerran ja jumpan jälkeen pää toimii taas paremmin.

Vierailija
12/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syytän asiasta kissaani. Olen varmasti saanut siltä toksoplasman. Olin paljon älykkäämpi ja järkevämpi ennen kissan hankkimista.

Vierailija
13/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:42"]Se oj aivoinfektio, joka leviää pieniä verisuonia pitkin. Hanki itsellesi joko antibioottikuuri tai kelaatioterapiaa.
[/quote]

Heh he-heh! Ap
[/quote]

http://mpkb.org/home/symptoms/neurological/cognitive

"Cognitive dysfunction (also known as brain fog) is the loss of intellectual functions such as thinking, remembering, and reasoning of sufficient severity to interfere with daily functioning. Patients with cognitive dysfunction have trouble with verbal recall, basic arithmetic, and concentration.

According to the Marshall Pathogenesis, cognitive dysfunction is caused by microbes. More severe forms of cognitive dysfunction are seen in diseases such as Alzheimer's, diseases for which there is strong evidence of a bacterial etiology. Often associated with chronic fatigue syndrome, cognitive dysfunction is also seen in patients with multiple sclerosis, depression, fibromyalgia, and dozens of others diseases."
[/quote]

Mielenkiintonen artikkeli. Tekisi mieli ottaa puheeksi lääkärin kanssa, mutta voisi pitää vielä hullumpana.

Jonkin probioottikuurin edes voisi vetäistä. Ja ibuprofeenia? Eikö se lievitä tulehdusta.

Voi olla muuten myös niskat jumissa.

Vierailija
14/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna juuri mietin, että nokkeluus on vähentynyt ja miesystävä (huomattavasti minua nuorempi) saa selittää mulle muutamaan kertaan asian, jonka olisin kerrasta tajunnut muutama vuosi sitten.

Oma ajatusmalli jumittuu päähän ja jos oma oletus ei täsmää tapahtumien kulun kanssa, menen H. Moilaseksi : (

Keski-ikäinen N

Vierailija
15/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on OCD vienyt aivot. En jaksa enää juurikaan ajatella mitään. Mistään ei tule mitään. Ja ikä ei tässäkään auta. 

Vierailija
16/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ärsykkeitä netissä. Lopeta se AV:n pakkomielteinen päivittely ja kännykän feedin tuijottelu. Kyllä ne aivot muovautuvat takaisin normaaliksi, kun poistuu somesta ja alkaa taas elää oikeasti. Ala opiskella vaikka jotain kieltä.

Vierailija
17/17 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluidi älykkyys vähenee iän myötä, näinkin on että selvityminen ja ohjeet siihen ovat liian yksinkertaisia.  Nuorena ei uskonut ketään ihmistä röyhkeäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi