Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Radioaktiivisen säteilyn riski on mahdollinen Ukrainassa, Valko-Venäjällä ja muissa Euroopan maissa.

Vierailija
27.03.2022 |

Joditabletit hankittu?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä ja äiti kertoi, että 1986 oli erittäin hyvä sienivuosi. Ja tietysti minulle muksuna syöttivät kaikki sienet, kun tykkäsin. Olen kiitellyt  heitä jälkikäteen viisaudesta. Tietysti Suomen pahimmalla laskeuma alueella asutaan.

Vielä hengissä...

Ihan mielenkiinnosta, hohdatko pimeässä?

En, mutta korona ei ensin meinannut tarttua. Nyt kun tarttui muksulta, niin ei ole juuri mitään oireita, paitsi se positiivinen testitulos. Rokotettukin olen.

Vierailija
42/45 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset tapattaa meidät kaikki joko tahallaan tai vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riski tosiaan pieni vain. Vuonna- 86 räjähti koko tshernobyl, eikä silloinkaan tänne tullut laskeumia vaikka pelättiin.

Ai ei tullut? Miksi poronlihaa ei silloin syöty ja silakkaakaan ei suositeltu syötäväksi ja lapset ei saaneet leikkiä hiekkalaatikolla

No pitihän siitä vouhottaa että ehkä tullut.

Padasjoki sai laskeumaa sen verran että sieltä ei pidä kerätä esim. sieniä. Suomessa on myös erittäin paljon kilpirauhassairauksia, Saksassa lapset pidettiin sisällä, täällä demaripresidentti väitti viimeiseen asti että onnettomuus olisi ollut ruotsalaistoimittajien propagandaa joten mitään varotoimenpiteitä ei ikinä tehty.

https://yle.fi/uutiset/3-8835474

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006134222.html

Vierailija
44/45 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ottaa vaikka puolikkaan joditabletin, tai vielä pienemmän murun, jos haluaa välttää joditankkauksen sivuvaikutuksia.

Ihmiset puhuvat ihan kuin niitä napsittaisiin sitten päivittäin vitamiinien tapaan niin kauan kuin laskeumaa on havaittavissa.

Se on kerta-annos, joka täyttää kilpirauhasen jodipaikat.

Vierailija
45/45 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta enkä saa ottaa joditabletteja. Sitä paitsi eihän niitä saatu edelliselläkään kerralla.

Miksi levität väärää tietoa? Vajaatoiminta ei ole este jodin ottamiselle. Ainoastaan, jos koko kilpirauhanen on poistettu, sen ottamisesta luonnollisesti ei ole hyötyä.

"Jos kilpirauhasen vajaatoiminta on lievää ja kilpirauhasen osa toimii, joditabletin voi ottaa viranomaisen ohjeen mukaisesti.

jos kilpirauhanen on poistettu tai toimimaton, sillä joditabletti suojaa toimivaa kilpirauhasta eikä siitä ole näin ollen hyötyä.”

Kilpirauhasliitto nimenomaan kieltää käyttämästä vaikka viranomaiset suosittelisi.Ei saa ottaa jos on vajaatoiminta.