Mistä tunnistaa ihmisen, jolla on sisäinen rauha?
Mistä tunnistaa ihmisen, jolla on sisäinen rauha?
Kommentit (367)
Sisäinen rauha. Ihana olotila. Olen saanut kokea, kristittynä juuri tuota ja yhä enemmän kun olen lopettanut liian suorittamisen. Armon syvyys ja merkitys auennut vähitellen.
Vaikka elämä välillä heittelee rauha palaa ja saan levon ja luottamuksen siihen että kaikki on "korkeimman käres" niin kuin mummoni(karjalan evakko) sanoi aina. Eikä ollut katkera vaan ihanan rauhallinen ja kaikkia kohtaan suvaitseva, lempeä ja ymmärtäväinen. Hänen rauhansa oli jotain erityistä, ja hän on ollut esikuvani myös kristitystä joka ei passaa eikä tuomitse vaan rakastaa pyyteettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Sisäinen rauha. Ihana olotila. Olen saanut kokea, kristittynä juuri tuota ja yhä enemmän kun olen lopettanut liian suorittamisen. Armon syvyys ja merkitys auennut vähitellen.
Vaikka elämä välillä heittelee rauha palaa ja saan levon ja luottamuksen siihen että kaikki on "korkeimman käres" niin kuin mummoni(karjalan evakko) sanoi aina. Eikä ollut katkera vaan ihanan rauhallinen ja kaikkia kohtaan suvaitseva, lempeä ja ymmärtäväinen. Hänen rauhansa oli jotain erityistä, ja hän on ollut esikuvani myös kristitystä joka ei passaa eikä tuomitse vaan rakastaa pyyteettömästi.
Se on just noin, kaikki on korkeimman käres, näin olen aina uskonut ja se tuo sen rauhan. Olen tuo sinua edelliä kirjoittanut .
Hymyilee itsekseen ja on levollisen näköinen, usein lääkkeitten avulla.
Olemus on rauhallinen ja silmät ovat hyvin rauhalliset.
Sellaisen ihmisen seurassa on hyvä olla.
Siitä sen tietää.
Mindfulness harjotelu. Kiitollisuus, usko korkeampaan voimaan. Surulistenkin tapatumien hyväksyminen, anteeksi antaminen itselleen ja muille. Tyytyväisyys.
Raskaan vuoden jälkeen olen lähestynyt sielunrauhaa, tämä on vaatinut kaikkea yllä mainittua. Mutta matkani on vasta alkanut.
Tunnen että minulla on sielullinen herääminen käynnissä
Sielunrauhan saa sinussa aikaan sen että mm materian, maallisen tärkeys siirtyy taaemmaksi.
Ajattelen joskus munkkeja joita näimme Thaimaassa. Omistivat suunnilleen syömäkuppinsa ja kaapunsa.
Oma rauhani on hetkittäistä. Helposti palaan vanhaan ajatusmaailmaani, mikä ei ole kehittävää.
Matkani on alkanut.
Minulle on niin sanottu. Olen uskossa, mutta ei tuo sanoja sitä tiennyt.
Ihmisellä, joka on sinut itsensä kanssa ja joka rakastaa riidatonta elämää, on sisäinen rauha.
Hänellä ei ole tarvetta puhua kenestäkään pahaa. Ei tunne kateutta tai koe minkään, mitä muilla on, olevan itseltään pois. Ei koe ketään itselleen uhkana.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä ei ole tarvetta puhua kenestäkään pahaa. Ei tunne kateutta tai koe minkään, mitä muilla on, olevan itseltään pois. Ei koe ketään itselleen uhkana.
Aivan. Sellaisen ihmisen seurassa on levollista olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmistä voi myös nähdä.
Miten???
Sillä on mulkosilmät.
kirjoitti:
Ei kiusaa ihmisiä ainakaan.
Kiusaajalla on hyvät oikeudet 5uomessa.
jaba-
Vierailija kirjoitti:
Mindfulness harjotelu. Kiitollisuus, usko korkeampaan voimaan. Surulistenkin tapatumien hyväksyminen, anteeksi antaminen itselleen ja muille. Tyytyväisyys.
Raskaan vuoden jälkeen olen lähestynyt sielunrauhaa, tämä on vaatinut kaikkea yllä mainittua. Mutta matkani on vasta alkanut.
Tunnen että minulla on sielullinen herääminen käynnissä
Sielunrauhan saa sinussa aikaan sen että mm materian, maallisen tärkeys siirtyy taaemmaksi.
Ajattelen joskus munkkeja joita näimme Thaimaassa. Omistivat suunnilleen syömäkuppinsa ja kaapunsa.
Oma rauhani on hetkittäistä. Helposti palaan vanhaan ajatusmaailmaani, mikä ei ole kehittävää.
Matkani on alkanut.
Ei tuolla mindfulness harjoittelulla ole suoraan asian kanssa mitään tekemistä. Mindfullness on vaan yksi tekniikka muiden joukossa ja sitä voi harjoittaa ihminen, joka on hyvin kaukana mistään sisäisestä rauhasta.
Sellainen viihtyy hyvin yksinäänkin, omassa rauhassaan.
Psykopaatti ei itseasiassa ole rauhallinen, vaan laskelmoiva.
51 kirjoitti:
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei elämän tarkoitus ole löytää mitään sisäistä rauhaa, vaan elämän tarkoitus on haastaa itseään ihmisenä ja kehittyä. Tuollaisissa rauhoissa lilluminen ei kehitä ketään mihinkään suuntaan eikä edistä mitään järkevää.
Väärin. Elämällä on vain hengissä pysymisen tarkoitus.
Väärin tämäkin. Elämän tarkoituksena on lisääntyminen. Ihminen on saattanut kulttuurievoluution myötä ottaa muitakin päämääriä, mutta yleisimmin siis edellinen virke pitää paikkansa.
Herroille ja riistäjille työvoimareserviksi.
pappi ja sisäinen rauha, niinkuin muilla ei voisi olla
Vierailija kirjoitti:
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. (Joh. 14:27).
ki:
En tiedä muista, mutta minut tunnistaa lähes kaksimetrisestä varrestani ja sataa kiloa hipovasta painostani.
Pituus tietåå kalliimpia vaatteita ja kuhmuja päässä.
l
Sitä en osaa sanoa, mistä tunnistaa, että jollakin on sisäinen rauha.
Minulla on ja on ollut kauan kauan. Sitä ei voi itse aikaansaada,. Se vain on tullut minuun. On suht peloton ja levollinen olo aina. Olen kiitollinen. Hyvä olla kaikenkaikkiaan.
Eikä se ole todellakaan omaa aikaansaanosta. Se on yliluonnolista. Näin on ollut jo monia kymmeniä vuosia olosuhteista riippumatta.