Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantaja, kerro yksin hyvä asia, jota teet vuokralaisellesi SÄÄNNÖLLISESTI

Vierailija
27.03.2022 |

Tuli vain mieleen, että kun vuokranantajat ovat kaikki rahanahneita, että jos he tekisivät jotakin hyvää SÄÄNNÖLLISESTI vuokralaisilleen. Itse asun kaupungin vuokra-asunnossa ja isännöitsijä on ylimielinen diktaattori kun lämpömittariakaan ei saa asentaa ranskalaiselle...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin vuokralaiselle netin asennuksen ja modeemin, jouluna ostin suklaata. Vuokralainen kyselee minulta puolestaan kuulumisia, lähettelee kuvia ja viimeksi antoi viinipullon. Tulemme hyvin juttuun ja kunnioitamme toisiamme.

Mitä ap olet itse tehnyt vuokranantajasi ja hänen asuntonsa eteen?

Vierailija
42/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommasin vuokralaiselle netin asennuksen ja modeemin, jouluna ostin suklaata. Vuokralainen kyselee minulta puolestaan kuulumisia, lähettelee kuvia ja viimeksi antoi viinipullon. Tulemme hyvin juttuun ja kunnioitamme toisiamme.

Mitä ap olet itse tehnyt vuokranantajasi ja hänen asuntonsa eteen?

Annan sinulle yhtä tyhmän vastauksen, kuin nämä vuokranantajat: maksanut vuokraa ihan hyvää hyvyyttäni ja huolehtinut hänen omaisuudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajat ovat kyllä rahanahneita, se on tullut huomattua. Ja pomottelivia... On se kumma kun ei saa edes harjaa säilyttää ulko-oven vieressä, kun se on muka "ruma"... RTL on hieno isännöitsijä.

Vierailija
44/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajat ovat kyllä rahanahneita, se on tullut huomattua. Ja pomottelivia... On se kumma kun ei saa edes harjaa säilyttää ulko-oven vieressä, kun se on muka "ruma"... RTL on hieno isännöitsijä.

Sitten ei varmaan kannata asua vuokralla, vaan ostaa oma. Terveisin joustava vuokranantaja.

Vierailija
45/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiiä. Itse vuokralaisena kaadan säännöllisesti öljyt ja rasvat viemäriin. Jos vuokranantaja on inissyt jotain tai nostanut vuokraa niin rasvan määräkin nousee ;)

Kertaakaan en ole jäänyt kiinni vaikka tätä harrastanut parissakin asunnossa. Pelkästään reilua että tasataan vähän tilejä.

No siis senhän näkee mistä asunnosta ne rasvat sinne tulee ja se maksaa vahingot, joka siinä asuu, ei tietenkään asunnon omistaja.

En tiedä, korvaako noita putsauksia edes vakuutus, koska kyseessä ei ole vahinko.

Ole huoleti, penniäkään ei ole tarvinnut mun maksaa.... ;)

Vierailija
46/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään, odotan vaan kauhulla mitä hajottavat seuraavaksi.

Vierailija
47/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri vuokra-asuntoni myyntiin. Vähintään saman tuoton saa muualta ja paljon pienemmällä vaivalla. Ap ja kaltaisensa vuokralaiset ostakoot oman asuntonsa itse.

Vierailija
48/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan vuokralainen maksa itse vuokraa. sossu maksaa elämisen. ei ole paljon varaa haukkua vuokranantajaa, kun itse on loinen

Meinaatko että kaikilla töitä saaneilla nuorilla on tarpeeksi perintöä tai muuta rahaa tilillä ostaa oma kämppä ennen nensimmäistä palkkapäivää?

Vierailija
49/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on helppo suhde vuokralaisiini. Me molemmat noudatamme allekirjoittamaamme sopimusta. Sen kummempaa suhdetta meillä ei ole. Hyvien asioiden tekemistä emme kumpikaan toisiltamme edellytä.

Vierailija
50/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajat ovat hyväksikäyttäjiä. Minä, minä, minä ja rahaa, rahaa ja rahaa. Muu ei niitä kiinnosta!

Mitä hyväksikäyttöä asunnon vuokraaminen on? Ei sitä pakko ole vuokralla asua, voi mennä muuallekin. Mutta jos haluaa vuokrata, niin vuokraa vastaan voipi sopimuksen mukaan asua kunhan ei pidä liikaa älämölöä, että muut asukkaat hermostuvat eikä riko asuntoa.

Sinusta ei ole hyväksikäyttöä nostaa vuokraa. Joka. Ikinen. Vuosi?

Kuinka usein sinä sitten nostaisit sitä?

Vierailija
51/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme nosta vuokraa joka vuosi eikä edes joka toinen vuosi. Emme muutenkaan kisko huippuvuokraa, vaan yritämme pitää hyvästä vuokralaisesta kiinni.

Palautamme aina vesimaksuista extrat vuokralaiselle, jos niistä on tullut palautusta (eli on kuluttanut vähemmän kuin arviolaskutus).

Välillä jos syystä tai toisesta pitää mennä asunnolle käymään, sovimme sen oikein hyvissä ajoin ja viemme jotain pientä mukanamme (suklaata tms).

Kohdellaan reilusti ja ystävällisesti ja tullaan molemmin puolin hyvin toimeen.

Vierailija
52/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sattunut suht mukavia vuokranantajia, mutta aika ahneita kyllä joukossa:). Kuitenkin asiallisesti on asiat hoituneet.  Mikä on vaikeaa kun olen "sisustaja" ja aina mainitsevat, no jos yhden tai kaksi taulua.  Eihän se nykyään ihan noin mene. Tarvitsisin pari hyllyä ja silti ehkä ne kaksi tauluakin:)  Tykkäisin myös luvasta , saada vaikka maalata pari seinää, edes sillä lupauksella jos maalaan ne takaisin valkoiseksi lähtiessäni.

Vierailija
53/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosiaan vielä tullut vastaan sellaista vuokranantajaa joka asettaisi asiakaspalvelun rahanahneutensa edelle. M27

Koska sinä et ole mikään asiakas vaan vuokralainen. Teitä ei säätele kuluttajansuojalaki vaan huoneenvuokralaki.

Vierailija
54/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tosiaan vielä tullut vastaan sellaista vuokranantajaa joka asettaisi asiakaspalvelun rahanahneutensa edelle. M27

Koska sinä et ole mikään asiakas vaan vuokralainen. Teitä ei säätele kuluttajansuojalaki vaan huoneenvuokralaki.

Useimmat vuokranantajat käyttäytyvät niin kuin olisivat itse maksavia asiakkaita, joita vuokralaisten tulee palvella nöyrästi.

Vierailija
55/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi, jos vuokranantaja ei tekisi pahoja asioita. Haaveet, nuo kaikki turhat haaveet.

Vierailija
56/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokranantaja antoi samppanjapullon vappuna kun törmättiin puistossa :D pieni kaupunki, ei vissiin halunnut että vaimonsa juo enempää.

Vierailija
57/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen on 3kk jäljessä vuokranmaksusta. Voisin laillisesti heittää hänet pihalle tämän vuoksi.

Teen siis joka kuukausi tämän: annan hänen asua asunnossa vaikka ei noudata vuokrasopimusta.

Jos tuo vuokravelka vielä kasvaa, minun on pakko häätää hänet, sillä rahat ei enää sitten riitä asunnon kuluihin.

Elättelen toivoa että ihme tapahtuu ja vuokralainen saa elämänsä kuntoon lyhentää velkaansa ja maksaa vuorat ajallaan ilman jatkuvaa muistuttelua ja käyttää Kelalta saamansa asumistuet vuokranmaksuun. Olen kyllästynyt asiantilaan ja aluaisin myydä asunnon, muttta sekään ei oikein onnistu niin kauan kun siinä on asukas.

Vierailija
58/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas taas meitä riistäjiä!

Isossa kaksiossani Länsi-Vantaalla joka remontoitu vuosi sitten lattiasta kattoon uusien kodinkoneiden kera asuu reilusti alle markkinahinnan valittava nainen joka ei osaa uunia käyttää, pommittaa viestein klo 23 illalla, maksaa vuokransa miten sattuu, otti ilman lupaa koiran, tupakoi vaikka kielletty, naapurit valittaa jne.

Kertaakaan koskaan en ole vuokraa nostanut, vastaan kaikkiin yhteydenottoihin parin tunnin sisään, ostan uudet koneet ja vehkeet vanhojen tilalle, annan maksuaikaa jne jne jne.

Ja minä olen se riistäjä.

Ostakaa oma asunto niin ei tartte valittaa.

Vierailija
59/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin tunnollinen ja siisti vuokralainen (50 v. nainen), joka on asunut yli 7 vuotta samassa yksiössä, ja aina maksanut vuokransa ajoissa. Viime jouluna ensimmäistä kertaa vuokraisäntä osti pienen joululahjan (glögiä ja pipareita). Sinänsä kiva yllätys, mutta mieluummin ottaisin sen vuokranalennuksen edes kerran vuodessa.

Katselen tällä hetkellä uutta, kohtuuhintaisempaa asuntoa, koska tällä hetkellä on vuokralaisen markkinat. Uskoisin, että vuokraisäntä tuskin löytäisi minua parempaa vuokralaista. Tässä talossa muissa vuokra-asunnoissa vaihtuu asukkaat joka syksy (opiskelijoita). Eli ystävällisyys ja kohtuullisuus kannattaa.

Vierailija
60/65 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vuokranantaja antaa kivan alennuksen joulukuun vuokrasta jos on maksanut vuokrat koko vuoden ajallaan eikä ole ollut mitään ongelmia. Tällainen "bonus" hänellä. 

Erittäin harvinaista.

Vuokranantajille raha on tärkeämpää kuin asiakaspalvelu.

Asiakaspalvelu on myös rahaa. Kaikkein kalleimpia vuokranantajalle ovat tyhjät kuukaudet. Vuokralaisissakin on riskinsä ja hyvästä ei haluaisi luopua.

Raja tietysti palvelussakin, hyväntekijäksi tai ystäväksi ei tarvitse tuntemattomille ihmisille ruveta.