Vuokranantaja, kerro yksin hyvä asia, jota teet vuokralaisellesi SÄÄNNÖLLISESTI
Tuli vain mieleen, että kun vuokranantajat ovat kaikki rahanahneita, että jos he tekisivät jotakin hyvää SÄÄNNÖLLISESTI vuokralaisilleen. Itse asun kaupungin vuokra-asunnossa ja isännöitsijä on ylimielinen diktaattori kun lämpömittariakaan ei saa asentaa ranskalaiselle...
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mun vuokranantaja antaa kivan alennuksen joulukuun vuokrasta jos on maksanut vuokrat koko vuoden ajallaan eikä ole ollut mitään ongelmia. Tällainen "bonus" hänellä.
Erittäin harvinaista.
Vuokranantajille raha on tärkeämpää kuin asiakaspalvelu.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiiä. Itse vuokralaisena kaadan säännöllisesti öljyt ja rasvat viemäriin. Jos vuokranantaja on inissyt jotain tai nostanut vuokraa niin rasvan määräkin nousee ;)
Kertaakaan en ole jäänyt kiinni vaikka tätä harrastanut parissakin asunnossa. Pelkästään reilua että tasataan vähän tilejä.
Miksi kiusaat alempien kerrosten asukkaita? Just yhdessä tietämässäni 1 kerroksen asunnossa tuli paikat sisälle ylemmän kerroksen asukkaan takia. Ei se sen syyllisen vuokranantajaa hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä kysymystä. Mitä ihmettä vuokranataja voisi tehdä säännöllisesti muuta kuin antaa asua asunnossaan?
No jaa, kyllä mä kysyn parin kuukauden välein, toimiiko asunnossa kaikki ok ja onko taloon liittyen kaikki kivasti.
Hyvät välit näihin nuoriin, niin heilläkin on matala kynnys ottaa muhun yhteyttä. On pelastanut esim yhden kosteusvaurion suhteen. Vuokralainen, nuori tyttö mun näkökulmasta, oli kellarikerrokssa kulkiessaan miettinyt, ihan kuin ilma olis vähän oudon kosteaa.
Erään huoltotilan oven takana olikin neulavuoto lämmönjakoon liittyvissä putkissa. Ei sinne olisi ollut kellään asiaa viikkoihin, jopa kuukausiin, ilman tuota teinitytön mulle kertomaa pohdiskelua.
ei kukaan vuokralainen maksa itse vuokraa. sossu maksaa elämisen. ei ole paljon varaa haukkua vuokranantajaa, kun itse on loinen
Vierailija kirjoitti:
ei kukaan vuokralainen maksa itse vuokraa. sossu maksaa elämisen. ei ole paljon varaa haukkua vuokranantajaa, kun itse on loinen
Jep, kaikki jotka saa ekan työpaikkansa hommaa samantien omistusasunnon.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ollut nuorena vuokralainen ja itse maksanut vuokrani. Niin myös kaikki tuttuni. Omissa vuokra-asunnoissa on aina asunut työssäkäyvää väkeä, joka on itse maksanut vuokransa. Tiedän, koska he ovat palkkakuittinsakin näyttäneet ja työsopparinsa, pyytämättä.
Ei ole tosiaan vielä tullut vastaan sellaista vuokranantajaa joka asettaisi asiakaspalvelun rahanahneutensa edelle. M27
Joulukuussa pyydän kaksioissa maksamaan satasen vähemmän vuokraa, yksiöissä viisikymppiä.
Olen valmis neuvottelemaan vuokrasopimuksen lemmikkipykälistä tarvittaessa.
Vuokraa en pitkäaikaisilta hyviltä vuokralaisilta ole korottanut koskaan. Tarkistus vuokraan tehdään vasta vuokralaisen vaihtuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä kysymystä. Mitä ihmettä vuokranataja voisi tehdä säännöllisesti muuta kuin antaa asua asunnossaan?
Tämä. Ja aina voi ostaa oman jos vuokralla asuminen tympii. T:velaton omistusasuja
ei sossun tuilla voi ostaa asuntoa. vuokralla voi elää yhteiskunnan maksamana
Annan omaisuuttani käyttöösi kohtuullista korvausta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Panen.
voi kun ihanaa.
t: Pera, jolla on karvainen perse
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan vuokrani ihan itse viimeistä senttiä myöten, kuten myös kaikki muutkin kuluni.
Ruu kirjoitti:
Joulukuussa pyydän kaksioissa maksamaan satasen vähemmän vuokraa, yksiöissä viisikymppiä.
Olen valmis neuvottelemaan vuokrasopimuksen lemmikkipykälistä tarvittaessa.
Vuokraa en pitkäaikaisilta hyviltä vuokralaisilta ole korottanut koskaan. Tarkistus vuokraan tehdään vasta vuokralaisen vaihtuessa.
En minäkään ole nostanut vuokraa kertaakaan. Nykyinen on asunut kohta viisi vuotta, samalla vuokralla koko ajan. Ei meillä ole kyllä yhtiövastikekaan muutamaan vuoteen noussut.
Asennutin ilmalämpöpumpun kun tiedän, että asunnossa on kesällä kuuma. Vuokralainen on saanut valita vuokranmaksupäivän, se on hänen tilipäivänsä (15. päivä) ja vuokra onkin aina tullut oikeana päivänä tilille.
Olen myös miettinyt tuota, että antaisin joulukuun asua maksutta koska hän on niin hyvä vuokralainen ja toivon ettei koskaan lähtisi ;) Mutta voisi sitä tehdä noinkin, että antaisi pari sataa alennusta joulukuusta.
Useimmat vuokralaiset vaan haluavat asua ilman ylimääräisiä vuokranantajan yhteydenottoja. Tietysti, jos on jotain korjattavaa ja huollettavaa, olisi molempien etu, jos vuokralainen niistä puutteista ilmoittaisi, niin pysyisi paikat kunnossa. Yleensä asunnon omistaja järjestää ja maksaa korjaukset. Ellei ole jotain tahallista särkemistä. Vuokralla asuminen on joustavampaa kuin omistusasuminen, se kai siinä on etuna. Voi helpommin lähteä töiden tai muiden syiden takia jonnekin muualle, Usein näkee kyllä näitä pakkoa asua ensin vuosi-ilmoituksia, mutta itse en sellaista asuntoa vuokraisi. Mutta toisaalta sitoo se vuokranantajaakin, asunto ei mene alta ainakaan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiiä. Itse vuokralaisena kaadan säännöllisesti öljyt ja rasvat viemäriin. Jos vuokranantaja on inissyt jotain tai nostanut vuokraa niin rasvan määräkin nousee ;)
Kertaakaan en ole jäänyt kiinni vaikka tätä harrastanut parissakin asunnossa. Pelkästään reilua että tasataan vähän tilejä.
Aiemmat vuokralaiseni olivat juuri yhtä kammottavat kuin sinä. Joustin joka suuntaan kun niillä oli "yllättäviä ongelmia". Ne hajottivat kaiken. Olin tyrmistynyt. En voi käsittää niiden uskomatonta kpäisyyttä.
Miksi et ap muuta omaan asuntoon jos vuokranantaja käy noin pahasti hermoon?
En kyllä yhtään ymmärrä tätä toistuvaa itkua vuokranantajien ahneudesta. Omistn asunnon ja annan sen korvausta vastaan vuokralaisen käyttöön. Mitä väärää siinä on? Omistan myös osakkeita ja saan niistä osinkoja mutta kukaan ei käy huutelemaan kuinka huono ihminen kun niillä teen voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat ovat hyväksikäyttäjiä. Minä, minä, minä ja rahaa, rahaa ja rahaa. Muu ei niitä kiinnosta!
No mun asettama vuokra ei riitä kattamaan edes kaikkia asunnon kuluja. Ja vuokra on oikeasti kohtuullinen eikä ole aikomusta sitä edes nostaa.
Mulle riittää että asunnossa on vuokralainen ja saan edes isoimman osan asunnon kuluista katettua vuokratuloilla.
Vierailija kirjoitti:
No siis senhän näkee mistä asunnosta ne rasvat sinne tulee ja se maksaa vahingot, joka siinä asuu, ei tietenkään asunnon omistaja.
En tiedä, korvaako noita putsauksia edes vakuutus, koska kyseessä ei ole vahinko.
Joka ikinen vuosi nousee yhtiövastike.