Vuokranantaja, kerro yksin hyvä asia, jota teet vuokralaisellesi SÄÄNNÖLLISESTI
Tuli vain mieleen, että kun vuokranantajat ovat kaikki rahanahneita, että jos he tekisivät jotakin hyvää SÄÄNNÖLLISESTI vuokralaisilleen. Itse asun kaupungin vuokra-asunnossa ja isännöitsijä on ylimielinen diktaattori kun lämpömittariakaan ei saa asentaa ranskalaiselle...
Kommentit (65)
En kyllä ymmärrä kysymystä. Mitä ihmettä vuokranataja voisi tehdä säännöllisesti muuta kuin antaa asua asunnossaan?
Lämpömittareita löytyy sellaisia käteviä digitaalisia piuhallisia, joita ei tarvitse asentaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä kysymystä. Mitä ihmettä vuokranataja voisi tehdä säännöllisesti muuta kuin antaa asua asunnossaan?
Sinä saat rahaa siitä, että saan asua asunnossa, joten sitä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat ovat hyväksikäyttäjiä. Minä, minä, minä ja rahaa, rahaa ja rahaa. Muu ei niitä kiinnosta!
Mitä hyväksikäyttöä asunnon vuokraaminen on? Ei sitä pakko ole vuokralla asua, voi mennä muuallekin. Mutta jos haluaa vuokrata, niin vuokraa vastaan voipi sopimuksen mukaan asua kunhan ei pidä liikaa älämölöä, että muut asukkaat hermostuvat eikä riko asuntoa.
Minulta hajosi jääkaappi. Vuokranantaja antoi valita mieleiseni ja maksoi sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajat ovat hyväksikäyttäjiä. Minä, minä, minä ja rahaa, rahaa ja rahaa. Muu ei niitä kiinnosta!
Mitä hyväksikäyttöä asunnon vuokraaminen on? Ei sitä pakko ole vuokralla asua, voi mennä muuallekin. Mutta jos haluaa vuokrata, niin vuokraa vastaan voipi sopimuksen mukaan asua kunhan ei pidä liikaa älämölöä, että muut asukkaat hermostuvat eikä riko asuntoa.
Sinusta ei ole hyväksikäyttöä nostaa vuokraa. Joka. Ikinen. Vuosi?
Enpä tiiä. Itse vuokralaisena kaadan säännöllisesti öljyt ja rasvat viemäriin. Jos vuokranantaja on inissyt jotain tai nostanut vuokraa niin rasvan määräkin nousee ;)
Kertaakaan en ole jäänyt kiinni vaikka tätä harrastanut parissakin asunnossa. Pelkästään reilua että tasataan vähän tilejä.
Edellinen vuokralainen vähän väliä pyysi siirtää eräpäivää, ei paljoa, muutaman päivän - viikon. Lopulta sitten siirrettiin se pysyvästi muutama päivä eteenpäin. Enkä 3v aikana nostanut vuokraa kertaakaan
Nykyiselle en ihan heti anna mitään vapauksia. Poliisit kävi rauhoittamassa bileet jo ekan kk aikana... Jos naapurit on syksyllä tyytymättömiä niin eka indeksikorotus lähtee päivälleen vuosipäivänä.
Siis mitä haluaisit, että vuokranantaja tekisi?
Minusta riittää, että annan sinun kuluttaa minun omaisuuttani huonoon kuntoon. Ja ostan uuden jääkaapin tms kun vanha hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiiä. Itse vuokralaisena kaadan säännöllisesti öljyt ja rasvat viemäriin. Jos vuokranantaja on inissyt jotain tai nostanut vuokraa niin rasvan määräkin nousee ;)
Kertaakaan en ole jäänyt kiinni vaikka tätä harrastanut parissakin asunnossa. Pelkästään reilua että tasataan vähän tilejä.
Minäminäminäminä.
Tämä nyt ei ole niin säännöllinen asia, mutta kerran vuoteen voisit miettiä oikein syvällisesti, onko sinun aivan pakko nostaa vuokraa. Vaikkakin indeksikorotus ym zaipaa, mutta jos vuokralainen on maksanut tunnollisesti vuokransa, ei ole hajottanut paikkoja,eikä aiheittanut järjestyssääntöjen vastaista häiriötä muille asukkaille, olisi aika kohtuullista arvostaa tällaista vuokralaista.
Muttaaah, ehkä oletkin ansainnut sellaisen kauhuvuokaralaisen mitä keltainen lehdistö kertoo ja sellaista teinilaumaa, joka terrorisoi koko kerrostaloa....
Valinta on sinun, mutta raha edellä menet aina. Kovin lyhytnäköistä sanoisin.
Aina ei äly ja raha kuljekaan käsi kädessä. Nähty on......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta ei ole hyväksikäyttöä nostaa vuokraa. Joka. Ikinen. Vuosi?
Vastike nousee joka vuosi, joten miksi vuokralaisen ei tarvitse mielestäsi maksaa asumiskulujaan?
Minulla on 3 ns. sijoituskämppää, joista yksi on ollut tyhjillään jo vuoden ihan siksi, että minulle tämä on halvempi ratkaisu kuin asunnon vuokraaminen. Kunhan siskontyttö pääsee ylioppilaaksi, vuokraan asunnon hänelle - ei kannata ottaa riskiä, että asunnossa asuu joku, jolle olen riistäjä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro, MIKSI vuokranantajan pitäisi antaa sinun asua asunnossa ilmaiseksi? MIKSI vuokranantajan pitäisi kantaa sinun riskisi, eli ottaa vastuu siitä, että sinä voit tuhota vahingossa tai tahallisesti toisen omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole niin säännöllinen asia, mutta kerran vuoteen voisit miettiä oikein syvällisesti, onko sinun aivan pakko nostaa vuokraa. Vaikkakin indeksikorotus ym zaipaa, mutta jos vuokralainen on maksanut tunnollisesti vuokransa, ei ole hajottanut paikkoja,eikä aiheittanut järjestyssääntöjen vastaista häiriötä muille asukkaille, olisi aika kohtuullista arvostaa tällaista vuokralaista.
Muttaaah, ehkä oletkin ansainnut sellaisen kauhuvuokaralaisen mitä keltainen lehdistö kertoo ja sellaista teinilaumaa, joka terrorisoi koko kerrostaloa....
Valinta on sinun, mutta raha edellä menet aina. Kovin lyhytnäköistä sanoisin.
Aina ei äly ja raha kuljekaan käsi kädessä. Nähty on......
Olen yrittänyt sanoa taloyhtiön kokouksessa, että ei nosteta vastiketta eli säännöstellään vettä (pienennetään painetta, lämmintä vettä saisi vain 2 h/vrk), lasketaan lämpötiloja (max 17 astetta riittää) ja vähennetään siivousta, koska vuokralaisten mielestä vuokraa ei saa nostaa, vaikka jätemaksut, kiinteistövero jne. nousevat joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, mitä iloa tuosta on, vuokralainenhan maksaa, jos saa viemärit tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja aina voi ostaa oman jos vuokralla asuminen tympii. T:velaton omistusasuja
Juuri tämän takia sijoitan vain rahastoihin, hirvittää millaisia tavallisetkin vuokralaiset voivat olla.
Mun vuokranantaja ei ole nostanut vuokraa, vaikka saisi tehdä indeksikorotuksen. On myös pari kertaa itse kysynyt että onko jotain korjattavaa asunnossa. Ei ole myöskään tullut valituksia kun olen sanonut pari kertaa sanonut maksavani vuokran vähän myöhässä.
Mun vuokranantaja antaa kivan alennuksen joulukuun vuokrasta jos on maksanut vuokrat koko vuoden ajallaan eikä ole ollut mitään ongelmia. Tällainen "bonus" hänellä.