rv 41 ja vauvan pää heiluu vieläkin! :(
Viikot siis 40+6 ja tänään neuvolassa terkkari sanoi että vauvan pää heiluu vieläkin. Tarkoittaako siis ettei ole edes laskeutunut? Ja onko mitään toivoa että synnytys lähtisi käyntiin pian? Olen ihan kypsä jo tähän odotteluun. Ja ensisynnyttäjä olen.
Kommentit (37)
Sama vika. Rv 40+6 menossa ja tänään neuvolasta sanottiin, että ei ole vielä laskeutunut. Eiköhän meidän odotus silti suht pian palkita. :) tsemppiä sinne!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 19:13"]Ärsyttävintä kaikista kun kaikki kyselee koko ajan että joko nyt... itkua vääntäen saa aina sanoa että ei vieläkään.
Ap
[/quote]
Tuo on kyllä niin ärsyttävää. Suorastaan kiusaamista. Minullekin aikanaan kaikki sellaisetkin jotka ei olleet vuosiin soittaneet muistivat kyllä soittaa kun oli lasketun ajan nurkilla aika. En olisi jaksanut yhtään olla puhelimessa puhumassa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 21:34"]Sama vika. Rv 40+6 menossa ja tänään neuvolasta sanottiin, että ei ole vielä laskeutunut. Eiköhän meidän odotus silti suht pian palkita. :) tsemppiä sinne!
[/quote]
Ihanaa että edes joku kohtalontoveri! <3 onko esikoinen?
Ap
Kyllä se sieltä tulee. Odottavan aika on pitkä, yleensä 9 kk. :D Itseäkin ärsytti kyselyt kun ne aloittaa sen ihan hullun aikasin. Unohda ne ja keksi jotain mukavaa, leffa, kirja, tmv. Sanot jokaiselle kyselijälle vaan topakasti että no arvaa. Tai että kerrot kyllä, että jos vielä kyseleepi niin et vastaile. :D
Minua pelottaa myös kamalasti kohtukuolema. Onkohan miten yleistä kun näin paljon yliajalle mennään?
ap
Turhaan sinä nyt murehdit siellä. Ei se tilanne parane sillä. Sanot sille äitilles että tulee kun tulee. Vähän kuulostaa että olet sellainen tossukka joka ei uskalla sanoa mitään vastaan kenellekkään.
Eihän vauva ole vielä edes yliaikainen. 38-42 vkot ovat vielä ihan normaali raskauden kesto.
Niin ärsyttävä kuin tämä sanonta onkin, mutta ei sinne ole kukaan vielä jäänyt ja varmasti synnytys käynnistyy kun vauva on valmis tulemaan.
Monilla vauva laskeutuu kunnolla vasta ihan avautumisvaiheen loppupuolella. Toisilla taas jo 25+ vkoilla. Laskeutuminen ei tutkitusti mitenkään korreloi synnytyksen alkamisen kanssa.
jos olet uudelleensynnyttäjä on ihan normaalia että vauva ei ole laskeutunut ennen synnytyksen alkua. t kätilö
Sä olet se sama kuin eilen. Yritä nyt rentoutua ja olla ajattelematta koko asiaa. Ei se vatvomalla mihinkään muutu.Sun kropassa on stressi päällä ja se vauva ei tule ennekuin rentoudut.
Tässä on yksi syy lisää miksi mä hankin lapseni sektiolla. Sovittiin molemmat tehtäväksi rv 39+0 joten ei tarvinnut turhia odotella.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 09:14"]jos olet uudelleensynnyttäjä on ihan normaalia että vauva ei ole laskeutunut ennen synnytyksen alkua. t kätilö
[/quote]
Olen ensisynnyttäjä..
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 09:45"]Tässä on yksi syy lisää miksi mä hankin lapseni sektiolla. Sovittiin molemmat tehtäväksi rv 39+0 joten ei tarvinnut turhia odotella.
[/quote]
Joo aivan varmasti hankin minäkin seuraavan sektiolla.
Ap
Mulla taas oli kiinnittynyt jo hyvin varhaisessa vaiheessa ja neuvolassa pelättiinkin ennenaikaista synnytystä. Syntyi kuitenkin vasta käynnistyksellä.
Sitä toista ei ainakaan kannata ehdoin tahdoin sektiolla hommata, kun on se ensimmäinen lapsi hohoidettavana kaikkien nostokieltojen yms aikana. Mä halusin tokan synnyttää alateitse perätilasta huolimatta, koska se sektiosta toipuminen hirvitti. Nyt olin jo kolmantena päivänä synnytyksestä lenkillä!
Kyllä se sieltä tulee, on tuoreessa muistissa miten piiitkiä ne päivät on. Mut viikon päästä sulla viimeistään vauva sylissä (tai ainakaan parista päivästä enää kiinni)! Tsemppiä loppurutistukseen! P.S. Mun esikoinen tuli spontaanisti 38+4, tää neliviikkoinen kuopus odotutti itseään 40+4 asti -ne kaks viikkoa tuntui kuukausilta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 10:23"]Sitä toista ei ainakaan kannata ehdoin tahdoin sektiolla hommata, kun on se ensimmäinen lapsi hohoidettavana kaikkien nostokieltojen yms aikana. Mä halusin tokan synnyttää alateitse perätilasta huolimatta, koska se sektiosta toipuminen hirvitti. Nyt olin jo kolmantena päivänä synnytyksestä lenkillä!
Kyllä se sieltä tulee, on tuoreessa muistissa miten piiitkiä ne päivät on. Mut viikon päästä sulla viimeistään vauva sylissä (tai ainakaan parista päivästä enää kiinni)! Tsemppiä loppurutistukseen! P.S. Mun esikoinen tuli spontaanisti 38+4, tää neliviikkoinen kuopus odotutti itseään 40+4 asti -ne kaks viikkoa tuntui kuukausilta.
[/quote]
No luulisi että viimestään perjantaina tämä käynnistettäisi. Rv 42+0 kun osuu kuitenkin lauantaille niin ei kai ne maanantaille voi sitä enää jättää?
Ap
Äitini on kyllä ärsyttävin kaikista. "Mikähän nyt on kun ei meinaa tulla" vielä enemmän tuollainen kommentti antaa mielikuvan että minussa on joku vika. Äitillä itsellään on 8 päivää mennyt esikoinen eli minä yliajalle niin ei olisi paljoa varaa sanoa.
Ap