Täytyykö inssiajossa osata peruuttaa autolla?
Voidaanko siellä määrätä johonkin ”peruutuskokeeseen” vai ajetaanko vaan eteenpäin? Peruutus tosi hankalaa itselleni.
Kommentit (31)
Itsellä olii taskuparkkeeraus ja ruutuun peruutus, mutta ei keskellä liikennettä, vaan ihan harjoitteluun tarkoitetulla hiekka-alueella. Samoin mäkilähtö (käytännössä modernilla autolla turha) oli autiolla sivukadulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa peruuttaa vielä tässä vaiheessa niin ota lisätunteja ja opettele lisää. Koska oikeassa elämässä sitten sun pitää pärjätä sen peruuttelun kanssa kuitenkin. Ei niitä taitoja inssiä varten opetella vaan loppuelämää.
Ehkei ihan loppuelämää, mutta autolla ajamista varten kuitenkin. Hankalaksi menee, jos ei osaa peruuttaa autolla. Loppuelämä saattaa sujua kohtuullisesti ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskupysäköinti on hallittava.
25v ollu kortti enkä vieläkään osaa.
-Pena
Sama vika. Tai kai tuon laivan ruutuun vekslattua saisi kun aikansa soheltaisi, mutta käytännössä en aja taskuparkkiin koskaan jos se ei onnistu keula edellä.
T: M43
Sinun kannattaisi käydä autokoulua. Tämän siitä saa, kun on näitä opetuslupalaisia menossa inssiin. Opettajasi ei ole selvästi ollut tehtävänsä tasalla, jos ei ole osannut tuotakaan opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pena
40 vuotta ollut kortti ja noin miljoona kilometriä olen ajanut eteenpäin. Ei ole tarvinnut koskaan osata, mutta lapseni opetti sen minulle silloin, kun sai itse kortin. Ja kyllä minä kerran osasinkin. Harmi, kun kukaan ei ollut näkemässä.
Mun piti peruuttaa tötsien väliin, ei edes ahdasta. Kyllä se auto pitää hallita myös takaperin jos haluaa kortin eikä peruutus ole mitään tähtitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaisi käydä autokoulua. Tämän siitä saa, kun on näitä opetuslupalaisia menossa inssiin. Opettajasi ei ole selvästi ollut tehtävänsä tasalla, jos ei ole osannut tuotakaan opettaa.
Ja autokoulun käyneet muka osaavat paremmin peruttaa? Anna mun nauraa. Pieni ero sellaisella joka on käynyt 17 tuntia autokoulua kuin sellaisella joka on voinut ajaa vaikka vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pena
Sama juttu minulla, tosin inssissä jouduin tekemään taskuparkin ja ihan hyvällä onnella onnistui!
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin sitä tasan kerran koulussa eikä inssi kokeessa käskenyt. Mies opetti myöhemmin.
Käytännöt taitaa vaihdella aika paljon riippuen siitä, missä päin Suomea ajelet. Pääkaupunkiseudulla ei aika laaja ja tuore viiteryhmä huomioiden juurikaan taskuparkkeerata, mutta ruutuun pitää osata peruuttaa. Sitäkin paljon oleellisempia asioita ovat peilien käyttö ja ekologinen ajotapa. Niin, ja koko inssiin ei ole mitään asiaa opetuslupalaisena, jos opetuspoljinta ei ole pultattu kiinni ihan helevetin hyvin.
Sama juttu. Kortti saatu 1995 enkä käytännössä osaa enkä uskalla taskupysäköidä. Ajan vain sellaisiin parkkipaikkoihin, joihin pääsen etuperin tai sitten parkkiruutuun voin peruuttaa, mutta en peruuta kahden auton väliin kadun reunaan. Hyvin oon pärjännyt. Asun keskisuuressa kaupungissa, keskustassa asioin silloin tällöin, jolloin parkkeeraan yleensä tiettyihin parkkipaikkoihin.