Vieraan postia meidän laatikossa.
Mitäs nyt teen?
Onko mun VELVOLLISUUS viedä se takaisin postiin?
Postiljooonin moka, ei mun.
Kommentit (49)
väärän postin käsittelyyn on rikoslaissa ohjeet vilkaisehan
Mulle tuli jatkuvasti väärää postia, asukkaalle joka oli asunu vuosia sitten asunnossani. Yritin viedä postia takaisin postiin, ja ottaa jopa yhteyttä postiin mutta ei siitä mitään apua ollut. Lopulta asia ratkesi etsimällä asukkaan nimi ja yhteystiedot, ja pyytämällä häntä hoitamaan asia ettei minulle tule enää hänen postiaan.
Niinno, mites tässä meidän tilanteessa sitten? Meitä edellinen asukas on pitänyt firmaansa kirjoilla tässä osoitteessa ennen kuin me muutimme tähän n.1,5 vuotta sitten. Meille tuli pelkästään viime vuonna hänen omia ja yrityksen laskuja yhteensä 112kpl (kyllä, laskin ne). Olen soittanut tälle entiselle asukkaalle ja kehottanut vaihtamaan yrityksensä osoitteen oikeaksi, mutta laskuja vain tulee. Roudaan ne nykyisin roskikseen, sillä en lähde kiikuttamaan 10km päähän niitä ilman autoa. Eiköhän tuo liene kohta konkassa kun YEL-maksuista tulee muistutuksia viime vuoden heinäkuulta.
Vierailija kirjoitti:
Niinno, mites tässä meidän tilanteessa sitten? Meitä edellinen asukas on pitänyt firmaansa kirjoilla tässä osoitteessa ennen kuin me muutimme tähän n.1,5 vuotta sitten. Meille tuli pelkästään viime vuonna hänen omia ja yrityksen laskuja yhteensä 112kpl (kyllä, laskin ne). Olen soittanut tälle entiselle asukkaalle ja kehottanut vaihtamaan yrityksensä osoitteen oikeaksi, mutta laskuja vain tulee. Roudaan ne nykyisin roskikseen, sillä en lähde kiikuttamaan 10km päähän niitä ilman autoa. Eiköhän tuo liene kohta konkassa kun YEL-maksuista tulee muistutuksia viime vuoden heinäkuulta.
Voit tiputtaa kirjeet lähimpään postilaatikkoon. Kirjoita niihin vaan päälle ”ei asu”.
Vai tarkoititko että lähin postilaatikko on 10 km päässä?
Jos ed asukas ei huolehdi asioistaan, muistutuksesta huolimatta ( voi antaa vaikka velkojien nimet joihin ottaa yhteys tälle ed asiakkaalle ), niin ei kait sitä tarvi alkaa postinkantajaksi vaan voi lyödä kirjeet roskiin. Hyvä kai niitä kiikuttaa postiin ja kirjoittaa "ei asu" kun uusia satelee. Postin lähettäjä eli vaikkapa laskuttaja ei voi oikaista postia, eikä postiin yhteydenotostakaan juurikaan ole hyötyä. Sen vikahan se on joka ei ole asioitaan hoitanut niin että postia satelee väärään osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuule meille tuli edellisen asukkaan firman postia vielä 9 VUOTTA sen jälkeen kun olimme ostaneet talon. Alkuaikoina pyysimme heitä vähän väliä tekemään osoitteenmuutoksen. Lopulta kaikki kuoret meni aina takaisin postilaatikkoon yliviivatun osoitteen kanssa. Tiedä sitten pääsivätkö koskaan perille asti.
Siis. Pitääkö mun korjata postinkantajan moka?
Pitää
https://yle.fi/uutiset/3-6443467