Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraan postia meidän laatikossa.

Vierailija
11.09.2015 |

Mitäs nyt teen?

Onko mun VELVOLLISUUS viedä se takaisin postiin?

Postiljooonin moka, ei mun.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kanssa säännöllisen epäsäännöllisesti jaettiin lähialueen naapureiden postia. Ottihan se vähän päähän, mutta kiikutimme kiltisti näitä naapureiden posteja perille. Kunnes...

Eräs naapuri tuli avatun kuoren kanssa meille. Sattui olemaan mieheni sairaalasta saama erittäin henkilökohtainen tiedonanto. Naapuri oli nolona avatun kuoren kanssa ovellamme. Hän sanoi, että ei sen tarkemmin lukenut saajaa, vaan avasi vaan kuoren suoraan.

Tästä tapauksesta tein postiin valituksen ja tämän jälkeen olen tasan tarkkaan jokaisesta meille virheellisesti toimitetusta postista valittanut postiin.

Eli mietipä, jos saat silloin tällöin naapureittesi postia, voit olla varma, että omaa postiasikin jaetaan vääriin osoitteisiin.

Vierailija
22/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:41"]

No joulukorteilla voikin keppostella, mutta ei mielellään laskuilla, veropapereilla sun muilla. Postiin kannattaa ilmoittaa ja jos jatkuu, niin pykälää ylemmälle sitten. Ja postit oikealle ihmiselle postin kautta uudelleen (merkinnällä väärin jaettu), eihän se postin oikea vastaanottaja ole mihinkään syypää. Saa vielä eksyneistä laskuista muistutuksia sun muuta tylsää. Ja onhan ne joulukortitkin kiva saada perille asti....

[/quote]

Mutta ei taida olla tuo väärän postin saaja vastuusssa siitä, jos jää tärkeät laskut saamatta postin jakeluvirheen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kuoreen: ei asu tässä osoitteessa" ja pudota lähimpään postilaatikkoon. Ei ole isokaan vaiva.

Vierailija
24/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:16"]

Voit myös laittaa postilaatikon välikannen päälle (jos teillä on sellainen) ja kirjoittaa isolla päälle "JAETTU VÄÄRIN". Ottavat sitten samalla kun jakavat teille postin.

[/quote]

Hommaan tulee lisää potkua ja ryhtiliike postin taholta, jos on myös kerinnyt aukomaan kaikki kuoret.

Vierailija
25/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko toimittaa väärin jaetun kuoren oikeaan osoitteeseen, jos se vähäänkään näyttää kiinnostavalta tai rahakuorelta tms.?

Vierailija
26/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kuukauden sisään tullut muutaman kerran väärän tien posti. Ainoa oikea oli talon numero, meill on siis sama talon numero. Nimet ja tienimi on eri. Kerran tuli tuota pisti oikein iso nippu, joukossa selvästi useampi laskukin. Tuli mieleen, että minnehän meidän poistimme vievät? Vein joka kerran postiin. Viimeisellä kerrall sanoin jo vähän tuohtuneen, että pitäisiköhän lajitteluun opetella lukemaan.

Vierailija
27/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:53"]

Kirjoita kuoreen: ei asu tässä osoitteessa" ja pudota lähimpään postilaatikkoon. Ei ole isokaan vaiva.

[/quote]

No se asunee kuitenkin siinä kuoren osoitteessa

Vierailija
28/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli aikoinaan entiselle asukkaalle perintätoimistosta postia toistuvasti. Ei edes tiedetty, missä se asuu, vietiin ne postiin ja silloinkin ne yleensä jaettiin uudelleen meille. Lopulta ruvettiin pistämään ne paperinkeräykseen, ja enää pariin vuoteen näitä kirjeitä ei ole meille tullut. 

Vierailija
29/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkujia taitaa olla suuri osa nykyajan ihmisistä, en ymmärrä... Ei ole iso vaiva laittaa vaikka omaan laatikkoon lappu "väärään osoitteeseen jaettua postia", jollei niitä pysty mihinkään viemään.

Eikä mulle tulis mieleenkään varastaa kenenkään rahakuoria, vaikka ois jaettu vahingossa mun laatikkoon.

Vierailija
30/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 19:00"]

Ihme vinkujia taitaa olla suuri osa nykyajan ihmisistä, en ymmärrä... Ei ole iso vaiva laittaa vaikka omaan laatikkoon lappu "väärään osoitteeseen jaettua postia", jollei niitä pysty mihinkään viemään. Eikä mulle tulis mieleenkään varastaa kenenkään rahakuoria, vaikka ois jaettu vahingossa mun laatikkoon.

[/quote]

Tai vaihtoehtoisesti viedä lähimpään postiin vaikka iltalenkillä tai muuten ohi mennessä.

Vierailija
31/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, meille tuli just eilen vieraan postia. Otin kauppareissulle mukaan ja kiikutin postiin. Hitsi, eipä tullu mieleen tehdä avausta av-palstalle!

Vierailija
32/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta asuttu tässä osoitteessa ja ehkä kolme kertaa tullut väärän ihmisen postia. Nekin kaikki kesälomittajan aikana. Pitäisiköhän laittaa jakajalle kiitosta...

Vierailija
33/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:54"]

Älä heitä. Pudotat podtin laatikkoon kun menet ohi jossain kaupalla tms.

[/quote]

Siis. Pitääkö mun korjata postinkantajan moka?
[/quote] Ei tietenkään mut olisihan se ihan fiksua... Mut jos sä et oo niin miks suotta!

Vierailija
34/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:54"]

Älä heitä. Pudotat podtin laatikkoon kun menet ohi jossain kaupalla tms.

[/quote]

Siis. Pitääkö mun korjata postinkantajan moka?
[/quote]

Tykkäisitkö, jos joku palauttaisi sinulle kuuluvan postin, jonka olisi saanut postissa?

Eikö mieleesi tule, että maailma olisi parempi paikka, jos ajateltaisiin asioita toistenkin kannalta eikä aina vinguttaisi, että ei kuulu mulle?

Vierailija
35/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 17:53"]Kirjoita kuoreen: ei asu tässä osoitteessa" ja pudota lähimpään postilaatikkoon. Ei ole isokaan vaiva.
[/quote]
Jos osoite on oikea, mutta posti on jaettu väärin, niin toi ei ole oikein tehty.

Vierailija
36/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaan postia. Skannaan kuoret ja laitan vierelle meidän osoitteen ja sitten palautetta netin kautta postille, että hei, tämä kirje on jaettu väärään osoitteeseen.

Sieltä tulee aina ohje, että kirje pitää viedä postin laatikkoon.

Vastaan, että eipä ole asiaa sinnepäin, posti voi ottaa ne kirjeet meidän laatikosta.

Sieltä tulee vastaus, että ei käy, täytyy toimia lain mukaan ja toimittaaposti oikealle vastaanottajalle ja  minä vastaan, että jaa, minä luulin, että se pitäisi tehdä suoraa eikä meidän postilaatikon kautta. Niin että postinjakaja on hyvä ja ottaa ne kirjeet sieltä.

Vierailija
37/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 19:27"]

Kiusaan postia. Skannaan kuoret ja laitan vierelle meidän osoitteen ja sitten palautetta netin kautta postille, että hei, tämä kirje on jaettu väärään osoitteeseen.

Vastaan, että eipä ole asiaa sinnepäin, posti voi ottaa ne kirjeet meidän laatikosta.

Sieltä tulee vastaus, että ei käy, täytyy toimia lain mukaan ja toimittaaposti oikealle vastaanottajalle ja  minä vastaan, että jaa, minä luulin, että se pitäisi tehdä suoraa eikä meidän postilaatikon kautta. Niin että postinjakaja on hyvä ja ottaa ne kirjeet sieltä.

[/quote]

Velvoittaako laki todella toimittamaan postin oikealle vastaanottajalle, siis jos olen saanut väärin jaettua postia laatikkooni?

Vierailija
38/49 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 19:27"]

[/quote]

Ihailtavaa vaivannäköä.

Vierailija
39/49 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, palauttaessasi sinulle vahingossa jaettua postia naapurillesi, voit päästää luovuutesi valloilleen ja samalla ilahduttaa naapuriasi.

Tässä ideoita. Taittele tylsästä mainoksesta lennokki. Leikkaa sanomalehden marginaaliin viehättävät inkkarihapsut tai tähden mallisia reikiä, tee kohokuvioita, lyö leimoja... Liimaa joku kiva tarra tai piirrä kirkkoveneen kuva tylsään veropäätös- tai laskukuoreen naapurisi riemuksi.

Askarrellessasi muista kuitenkin, että kenenkään postia ei saa tuhota, mutta tuunausta ei ole kielletty.

Vierailija
40/49 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli aikoinaan entiselle asukkaalle perintätoimistosta postia toistuvasti. Ei edes tiedetty, missä se asuu, vietiin ne postiin ja silloinkin ne yleensä jaettiin uudelleen meille. Lopulta ruvettiin pistämään ne paperinkeräykseen, ja enää pariin vuoteen näitä kirjeitä ei ole meille tullut. 

Meille tulee näitä perintätoimiston kirjeitä muutaman kerran vuodessa, aina samalla nimellä. Pistän säännöllisesti kaikki roskiin, ei kuulu mulle.

Tänään tuli sitten taas joku kirje, oikea osoite noin korttelin päässä, roskiin meni. Jumalauta jos posti ei osaa edes oikeaan osoitteeseen jakaa, menköön roskiin, postin hommia en ala tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän