_/\_ Tammenterhot Tiistai _/\_
Kommentit (30)
Kylläpä haukotuttaa...
Eilen oli jotain Gallppeja,yritän muistella niitä tässä..
[b]Sukunimi G [/b] :Meiltä löytyy talosta 3 eri sukunimeä, koska elämme VIELÄ avoliitossa ja minulla on ed. avosta kaksi vanhinta lasta, eli heillä on heidän isänsä sukunimi ,minula omani ja miehellä ja juniorilla on miehen sukunimi. Ensi vuoden elokuussa sitten minäkin otan miehen sukunimen, tulee lisää tilaa postilaatikon kylttiin :D
[b]Alakuloisuudesta[/b] KYLLÄ! Nyt on ollu jo ainakin 2 vko jotenkin niin masis, en ole jaksanut niin tännekkään kirjoitella, syksy ei ole mua varten,varsinkaan kun tää meno vie välillä niin mehut..huoh..Ei ainakaan miehen työt auta asiaa,olishan se kiva kun se olis semmosis töis ,että vois kulkee kotoa päin..
[b]( o ) [/b]Selkä särky on vähän väliä päällä,semmosta menkka jomotusta.. eilenkin oli pakkoottaa kaks panadolia.. Ei ees tukivyö auta.
Muuten himpula tuntuu hyvin aktiiviselta ,hyvä niin :D
olikohan nyt muuta..? no,jos tulee mieleen nin palailen kirjoittelu merkeissä..
[b]Maria ja himpula 25+2[/b]
Nyt kyllä " tuhlaan" vähän työaikaa kirjoitteluun, tuntuu ettei muuten kerkeä ollenkaan!
Viikonloppu oltiin Jkl:ssä ja mukavata oli. Käytiin uudessa lelukaupassa
ja hyvä tavaton mitä kaikkea ihanaa siellä olisi ollut:) Vähän meikäläinen sortui tuhlaamaan hormoonihuuruisena, mies vaan pyöritteli päätään, muttei onneksi alkanut pistämään kauheesti hanttiin.. Kai tajusi, ettei ole viisasta..;)
Tosi hyvää keskustelua olette käyneet sukupuoliasioista. Uskoisin, että itse asiassa aika monella voi olla ennakkoon toiveita vauvan sukupuolesta, muttei niistä sitten ääneen puhuta. Itseasiassa miekin ehkä salaa toivoin enemmän toista tyttöä, (missään tapauksessa poika ei ole huono juttu!!!).. Rakenneultra antoi meille aika vahvat vinkit poikavauvaan ja se tuntui jonkun aikaa vähän oudolta. Täysin varmaahan toi ei todellakaan ole, mutta kyllä mie olen aika yllättynyt jos toinen tytöntyllerö sieltä tulee. Johan noi sykkeetkin on ihan selkeet poikasykkeet olleet tähän mennessä! Mielenkiinnolla odotan, että pääsen tutustumaan pienten poikien maailmaan!! Ja kivahan toisaalta on, että on molempia sukupuolia. Mutta kyllä tuntuu oudolta katsella sinisiä vaatteita noiden vaaleanpunaisten jälkeen!!!
Tervetuloa miunkin puolesta uusille tammiksille:)
Monttu: Kurjaa, että sokerirasitustestin kanssa meni noin:( Toisaalta nyt tulee ainakin varmaan syötyä terveellisesti?! HYvät ohjeet laitoit, pitää itsellekin ne tulostaa myöhempää käyttöä varten:)
Kävin eilen ostamassa Travallen toppiksen tytölle ja on se vaan nätti!!
Hirmu hyviä noi travallen puvut ovat kyllä olleet meillä.
Voi kun pitäis vaikka mitä kommentoida, mutta nyt kuulostaa vahavsti siltä että työkaverit on kahvilla.. Mie myös!
tikru ja tiuhti 24+4
[color=darkviolet]Täällä tuoksuu kakkupohja :b arvatkaas tekiskö hetimmiten mieli täyttää!! Mut eih ku pitää vielä parisen viikkoo oottaa täytekaakun syöntiä. Teen nyt pari pohjaa valmiiks pakkaseen ja kuulostella sit likemmin minkä verran on tulossa ukon synttäreille porukkaa, ett pitääkö viel tehä lisää kakkuaihioita.
Kelan paperit ois nyt valmiina kassissa, mut ku asuu tällasessa kyläpahasessa niin pitäs asiasta tehen käymään toisessa kylässä mis on kyseinen laitos :O No, leivon ensin nuo kakut loppuun ja katon sitten viittiskö lähtee pärtsäileen.
[color=blue]Tuiskua [color=violet]taas sie tieten aattelet, ett mä oon ylienerginen akka ;) Mut usko pois, mä oon tosi saamaton välillä. Ainaki mitä tulee kunnon ulkoiluun. .
[color=blue]Ariella [color=maroon]muista ottaa rohtoja tai no hunajaa laita ainaki teehen. Mulla on tuntunu se auttavan, ku aamusin kiskasen kupillisen. Tai ainaki viel on lentsun iskeminen siirtyny, vaikka pari kertaa on kurkun karheutta ollu.
[color=blue]Mellum [color=violet]juu mie olin se kummajainen ;) Oisikko sä muuten kiinnostunu tapaamisesta, jos sitä sais uuen järkättyä piakkoin??
[color=blue]Maria-79 [color=maroon]onko sulla aiemmassa odotuksessa ollu tuota selkäsärkyä? Mä ku en muista, ett akkaa oottaessa ois ollu ja nyt olin ihan helisemässä viime viikolla ku sellasta tuli ykskaks eli mielestäni en pahemmin ollu sitä just sillo rasittanu.
Mulla tosin tuntuu tukivyöstä olevan Iso apu onneksi. Tosin eilen iltasella tuli mieleen, ett ku selkä tottuu siihen niin onkohan siittä enää hyötyä. .
[color=blue]Sokerirasituksesta [color=darkviolet]että tuli mieleen ku joku kummasteli joutumista siihen, vaikka pissassa ei mitään. Niin mulla kävi noin viimeksi. Tai siis neuvolatäti " uhkasi" testillä ja ois tosissaan halunnu mun menevän sinne, koska paino nousi jossai vaiheessa n. kilon/vk:ssa.
Mä en suostunu menemään, koska kaverilla oli noussu 1 1/2kg/vk eikä sille ollu puhuttu halaistua sanaa mokomasta. Ja toisekseen mä uskoin, ett pissassa ois jotain, jos. .
Neuvolatäti muutaman kerran yritti mua ylipuhua ja viimein, ku tajus jääräpäisyyteni niin tokas ettei oo sitten heidän vika, jos jotai tapahtuu!
( . ) pakko jo siirtyä isompaan masuun, ku tässä kattelen masua niin ei sitä enää pieneksi voi merkata :) Oho!! Kävin ruiskussa ja en rasvannu. .näköjään masu kaipaa novalania.
Mä taisin muuten nukkua koko yön putkeen. Pitää ihan miettiä, ku näitä aivosoluja on niin vähän. .joo heräsin vasta ku ukko lähti töihin eli jotai kuuen aikoihin. Saa muuten nähä joutuuko nyt ukko saikulle. Sillä on tänään lääkäri, ku eilen ei ollu ollu ku hoitsu paikalla työterveyshuollossa.
Pakko nyt heti mennä rasvaan masu, ku muistan ;)
Z ja beibi 23+4 (heh akka eilen iltasella sano kans peipi ja huomautti, ett hänki osaa sanoa sen)
Eilen oli paljon ohjelmaa, en oikein kerennyt tänne kirjoittelemaan. Kävin viemässä uuden virtsaviljelyn ( 4 viikon välein) ja tänään saan soittaa tuloksia, toivottavasti ei ole mitään. Unohdin kertoa että lääkäri sanoi että kun menen äityispolille rv. 36 kontrolliin multa otetaan uus streptokokki-viljely ja jos se on positiivinen, mulle laitetaan tippana antibiootteja suoraan suoneen synnytyksen aikana. Hyi kuinka mua välillä huolettaa että vauvalle tulle se sepsis (mikä voi tulla streptokokeista) ja joutuu teholle, mulla on niin paljon huonoja kokemuksia vauvatehosta =(
Luin lehdestä että Vaasan sairaalan synnyttäneiden osaston tilapäisiä tilojakin nyt rempataan ja siksi äidit joutuvat nyt kahteen eriin osastoon, aikana 22.9-12.1. eli mun lasketulla ajalla (1.1.) luultavasti sitten joudun tohonkin rumbaan... On se vaan kumma missä asioissa nykyään säästetään.
Sukunimi on meillä kaikilla sama, eli mun miehen. Paitsi mun miehen pojalla on äitinsä sukunimi, mutta poika asuu Ruotsissa eli käy meillä harvoin. Nyt tulee syyslomaksi käymään. Mulla on paljon harvinaisempi sukunimi kun miehellä, ja yritin ehdottaa sitä, mutta kas kummaa oli se niin arka paikka ettei mua edes todesta ottanut. Mun sukunimi on suomenkielinen ja miehen ruotsinkielinen. Mua ärsyttää se että ihmiset automaattisesti pitävät mua ruotsinkielisenä kun näkevät ensin sukunimen...
Lapsilla on nuhaa ja yskää, heräsin yskänpuuskiin monta kertaa viime yönä. Ja jos/kun herään en saa unen päästä kiinni heti vaan valvon ja ihmettelen.. näin se luontoäiti meitä valmistelee valvomiseen ja mun luontoäiti tietää kokemuksesta että mut kannattaa valmistella pitkiin ja hartaisiin hetkiin =)
Nyt pitää mennä vaipanvaihtoon täällä haisee niin hassulta mun vieressä, palailen myöhemmin muihin asioihin!
[color=royalblue]Kyllä on kiireistä tää lomalaisen arki.... :) Joka päivälle riittää menoja ja viikonloppukin meni ihan hujauksessa. Viimeisenä työpäivänä ei ollut puhettakaan että oisin enää ehtinyt tänne kirjoittelemaan.
Lisäsin Zatun kuvat vihdoin blogiin. Birgit, sun kuvat ei tulleet perille. Kokeile uudestaan.
Tuli muuten mieleen että missä on [b]Mary[/b]???? Ei oo aikoihin kuulunut mitään, toivottavasti se verinen vuoto potkuttelujen jälkeen ei oo aiheuttanut mitään... :-/
Kumma juttu; jätin Kelan paperit töihin viime ma 25.9. ja kävin nyt kattomassa Kelan sivuilla missä mennään. Siellä luki että vastaanotettu 19.9.?????? Miten se on mahdollista, kun jätin ne töihin siis 25.9.? Osaako kukaan selittää??
Nyt täytyy liitää verotoimistoon, palkanlaskijalle, yliopistolle jne.... Ai niin, löysin muuten kirpputorilta sen haaveilemani 2003 vuoden äippäpakkauksen lilan toppiksen. Haalari, lakki, tumput ja töppöset yht. 5 euroa!! Ja tosi hyväkuntoiset. :) :)
Zatu: mitähän mun uni kertoo...näin viime yönä että aloin vauvaa muka imettämään ja annoin sille vanukasta ja pillimehua...? ;) Mulla oli pitkät rivit vanukkaita ja mehuja jääkaapissa vauvalle. Heh.....
Sinda & Nipsu rv 24+3
Zatu:
Maria-79 [color=maroon]onko sulla aiemmassa odotuksessa ollu tuota selkäsärkyä?
[color=#A52A2A]Ei ehkä näin pahana oo ollu ja kun tää on tollasta ilkeetä jomotusta.. seuraava nla on 11 pvä ja se on lääkäri,joten kuulee kohdunsun tilanteen,sillä se tässä tietysti eniten stressaa,,että onko noi jomotukset avaavia... Aikovat vissiin silloin ottaa varuuksi multakin näyttehiä alapäästä..[/color]
Mä oon täs eilen alottanut neulomisen,teen kummilikalle (reilu1vee) boleroa ,siitä tulee [color=7A378B][b]tän värinen[/b][/color]...
nyt hakee herra 7vee koulusta..moi!
Kirjoittelut on taas jäänyt. Mutta pikaisesti ennen töihin menoa.
Olin tosiaan eilen ekaa päivää töissä pitkän sairasloman jälkeen ja täytyy sanoa, että tais olla virhe etten ottanut lisää saikkua. Oisin sitä perjantaina saanut. Mutta viime viikolla oli muutama hyvä päivä, tietenkin kun oon ollut rauhassa niin se vaikuttaa, mutta viikonlopusta lähtien on taas ollut enemmän supisteluita. Työkaverit on kyllä sitä mieltä, että täytyis jäädä kotiin vaan. Ja siltä itsestäkin kyllä tuntuu. Ensi tiistaina on neuvolalääkäri, että jos siihen asti yrittäis sinnitellä. On tää vaan rasittavaa meininkiä näitten supistusten/mahakipujen kanssa. Ja niin kuin niissä ei olis tarpeeksi, niin nyt on tullut uutena vaivana ihan hirvee jalkasärky. Jalkapohjat on niin kipeet, ettei meinaa saada edes nukuttua yöllä. Kai se on tuo painonnousu, joka osaltaan kans vaikuttaa. Sitä kun on taas kertynyt. 10kg ja rv25 nyt.
Mites muilla on painoa kertynyt. Tätä on kysytty aiemmin, mutta jos laittais tän hetkistä tilannetta. Olenko ainoo joka on näin paljon turvonnut?
Mutta kyllä se on nyt lähdettävä, täytyy ehtiä vielä hakeen jotain evästä mukaan. Koitan ehtiä lueskeleen viimeset pinot työmaalla, jos on aikaa.
Päivänjatkoja kaikille!
Ai niin. Piti kysymän, että mistä löytäisi hyvän patjan pinnasänkyyn? Esikoiselle ostin lastentarvikeliikkeestä aikanaan, se on tallessa vieläkin, mutta ajattelin että jos nyt kuitenkin satsais uuteen patjaan tälle toiselle. Vanha patja vois mennä mummolassa matkasängyn kanssa. Eilen meinaan tuli kodin ykkösestä alennuskuponki ja sieltähän vois aatella patjaa, jos vaan löytyy. Mutta nyt täytyy rientää.
[color=darkviolet]Nyt sit sain iskettyä kukkasipulit maahan. Olipas urakkaa kyykkiä masun kera. Ei muuten yhtään hyvä olla " pää alaspäin" :/ Ja tää akkahan tunnetusti ei osaa pitää taukoja. Havuja pitäs jostai käyä riipimässä, ku aattelin peitellä nuo penkit varmuuen vuoksi.
[color=blue]Nenn [color=violet]toivottavasti testi oli puhas bd bd. Tuntuu paljo olevan tuota lentsua liikkeellä. Mä oon laittanu akan puuroon muutaman kerran pikkusen hunajaa. .
[color=blue]Sinda [color=maroon]kiitos kaunis kuvien laittamisesta :) En kyllä osaa tosiaan tulkita unia, mut pelkästä mehusta sanotaan, että sen juominen unessa ilmaisee että sinun tulisi pitää huolta terveydestäsi.
[color=blue]Maria-79 [color=violet]mulla on 18 tätä kuuta neuvolalekuri ja kans mietityttää millanenhan kohunsuun tilanne on. Mulla varmaan vastaavaa jomotus särkyä oli viime viikolla yks ilta ja seuraavana päivänä jonku tunnin aikana. Neuvolatäti ei alkanu ronkkiin paikkoja, koska " turhat" tarkistukset ei hyväksi varsinki, jos sattus jotain tapahtuneen tuolla alakerrassa. Lepoax3 ja veen juontia käski harrastaa.
[color=darkviolet]Tää akka menee ansaitulle päiväsumpille ja ainaski mussuttaa korppua ja dominokeksiä :b
Z ja peipi (pitänee alkaa kirjottaan näin, ku akka sano sen kovalla peellä)
[color=9BCD9B]Johan on taas viikonloppu ja maanantai vierähtänyt niin, etten ole ehtinyt kirjoitella. No mutta ei tänne kyllä mitään erikoista kyllä kuulukaan, ihan sitä samaa vanhaa vaan :) Pinoja käyn kyllä päivittäin lukemassa.
[color=00CD00]Tänään vihdoin pääsin kampaajalle leikkauttamaan hiuksiani, ku olivat kovasti pituutta kasvaneet. Kampaaja kehui kovasti hiusteni tuuhentuneen ja paksuuntuneen raskauden vaikutuksesta. Nyt on sit taas lyhyt tukka, jota onneksi helpompi laittaa. Kävin samalla myös shoppailemassa äitiysvaatteita. Ostin kaksi puseroa ja housut.
[color=SeaGreen]SukunimiG: Me ei olla vielä naimisissa, mutta tarkoitus joskus mennä (kunhan ehditään). Minulle on ollut itsestäänselvää, että kun naimisiin menen, niin otan miehen nimen. Johtuu ehkä siitä, että minulla ruotsinkielinen sukunimi, jota juuri kukaan ei osaa ekalla kerralla kirjoittaa ja olen kyllästynyt sukunimeäni tavaamaan :)
[color=9BCD9B]Alakuloisuudesta: En voi sanoa, että olisin varsinaisesti ollut alakuloinen, mutta töissä on vaivannut ihan mahdoton motivaatiopula. Lieneekö ajatukset jo niin äippälomassa, että työnteko on koko viikon ollut aivan mahdotonta pakkopullaa. Kyllä se on sitten mennyt, kun on työpaikalle asti päässyt, mutta sinne lähteminen on ollut tosi kovan työn takana.
[color=00CD00]Ai niin, tervatuloa uuset Tammenterhot; Myrtti ja Cenoura, oliko muita vielä? :)
[color=SeaGreen]Hyvää keskustelua te olette käyneet sukupuoliasioista. Minä en voi sanoa, että kumpaa mielummin toivoisin, mutta selvästi miehen puheista kuultaa, että poikaa hän mielummin haluaisi. Tiedän, että rakastaa kyllä tyttöä ihan yhtä paljon ja varmasti tyttö kietoo isänsä pikkusormen ympärille, mutta taitaa haluta peuhata pojan kanssa poikienjuttuja, ostella autoratoja yms. Mies on yhä varma siitä, että Papu on poika, kun minulla ollut vahva tyttötunne koko ajan.
[color=9BCD9B](.) voi mainiosti. Papun potkut ovat hieman vaihtaneet suuntaa, nyt tuntuvat ylhäällä enimmäkseen. Eli jossain tuolla kohdun pohjassa ylämahalla. Aiemmin ovat tuntuneet enimmäkseen alavatsalla ja virtsarakon suunnalla. Taitaa tuo vielä pyöriä voltteja sen minkä ehtii. Edelleenkään Papun liikkeet eivät haittaa minua öisin. Eivät siis herätä, onneksi. Ehdin varmaan vielä jossain vaiheessa raskautta valittaa sitäkin vaivaa.
[color=00CD00]Mut nyt ruoanlaittoon. Tänään meillä ruokana tuorepastaa ja broilerikastiketta. Nam!
Sulina + Papu rv 27+5
[color=SeaGreen]Unohtui vastata itse kysymykseen; siis myös vauvalle tulee isänsä sukunimi.
Nää raskausaivot... :)
Sulina
Voe mahoton kun väsyttää, tarttis olla sellainen laki joka määräisi ruokatauon jälkeen puolen tunnin torkut ja varsinkin odottaville naisille. Minä olen ainakin ruuan jälkeen ihan toistaitonen koko iltapäivän.
Zatu: juu kiitos unitulkinnasta. Jotain tuon suuntaista olinkin noista rikkinäisistä hampaista kuullut. Heh no onneksi en uniin ihan täysillä usko. Anoppi näkee kaikenmaailman enneunia ja toitottaa niistä sitten, joskus menee oikein, mut onneksi suurimmaksi osin väärin. Joo ja voisit laitta tuota energiaasi tulemaan tännekin, ettei tartte miehen aina motkottaa mulle pyykkivuoresta:)
Mellum: Hienoa että isäsi jaksaa jo paremmin
Tikru06: Mekin kävimme Toysin avajaisissa ja on kyllä ihana paikka, taisi äiti olla enemmän innoissaan kun tyttäret. Esikko ei kyllä meinannut uskoa, että noin iso kauppa olisi vain pelkästään leluja täynnä. Tarttuihan sieltä sitten matkaan useampi Braz-nukke lahjoiksi kummilapsille. nuo Brazit on kyllä sitten aika inhan näkösiä nukkeja.
Fable: Et sinä ainut ole joka on kasvattanut painoaan, omien laskujen mukaan minulle on nyt tullut 11 kg ja olen sentään sinusta jäljessä viikoissa. Mutta kuule kyllä sun varmaan kannatta sitä saikkua hakea jos olet noin kipeä ja tuntuu tuskaselta, sitä olisi kuitenkin ajateltava ensisijaisesti omaa ja vauvankin napaa tuossa tilanteessa, ei ne työt tekemällä lopu. Etolassa ainakin saa teetettyä patjoja mittojen mukaan, hinnoista en sit tiedä, voipi kodinykkösillä olla edullisempaa.
Nenn: Eipä se taida tämä Jyväskylä huonommaksi jäädä tuossa sairaala-asiassa. Täälläkin on synnytysosasto sädesairaalassa evakossa ja synnytyssalit ovat kuitenkin keskus-sairaalan puolella luultavasti vielä tammikuun. Tuntuu vain aika ilkeältä olla vauvan kanssa sädesairaalan puolella kun siellä se elämän toinen puoli on kuitenkin aika vahvasti läsnä. Toivottavsti saisivat nopeammin remontin valmiiksi tai taitaa urakka olla nyt jo sakkoajalla et toivotaan et valmistus. Mut toisaalta ois yksi syy lissä miksi tekisin poliklinikkasynnytyksen.
Ardisia: Onnittelut pojasta minultakin. Mun mielestä sulla onkin sellanen klassinen poikamasu, kun mulla ja esim. Katayalla leviää enempi sivuille. No Kyllähän se tietty johtuu paljon muustakin tuo masun malli, et ihan uskomuksiahan nämä.
mamm@mia rv 23+5
Kauhea nukutusrunba esikoisen kanssa...:( Joku ihmeen takertumisvaihe taas tuolla 1v. 8kk vanhalla, yhtä-äkkiä taas roikkuu jalassa valveilla olon ja kitisee. Yksin ei suostu nukkumaan, niinkuin tavallisesti päikkäreille, vaan nukuttaa piti. Tunnin riukkumisen jälkeen ei edelleenkään nukkunut (äiti otti kyllä torkut huoneessa), joten päätin tylysti, että saapa rauhoittua nyt yksikseen. Metelöinnin jälkeen nyt on hiljaista, toivon että olis nukahtanut... Että tämmöstä tämä lapsiperheen arki, tiedoksi vaan ensimmäistään odottaville! :o)
Masuvauva potkii kyllä innokkaasti ja muljahtelee. Tuntuu jotenkin, että jos yöllä herään, niin herää vaavikin potkimaan. Heh- maha hytkyy ja heiluu...
Tuosta sukupuolesta vielä. Kovasti oli muitakin tyttöä toivoavia, kuten minäkin. Täytyy kuitenkin todeta, että vaikka meille toinen poika tulee, eikä sitä tyttöelämää nyt pääse elämään (nyyh), niin olen kyllä sitten ylpeä kahden pojan äiti, kunhan tuo pieni maailmaan saapuu. Asennoitumisasia varmaan tämäkin. Rehellisesti kun tunnustaa nuo jutut itselleen ja uskaltaa surrakin menetystään, niin ehkä sitten on täyspäisempi äiti. Siinä on varmaan tuota oman lapsuuden tyttöelämän haikailua ja muuta naiseuteen liittyvää juttua, jotka jää nyt kokematta. Onhan se erilaista elää ukkojen kuin akkojen kanssa, eikö vaan! No rakkaita epäilemättä lapset joka tapauksessa on.
Vielä pitäisi lähteä työstämään hillitöntä kasaa omenoita piirakaksi ja soseeksi. Lapsen kanssa kun ei just nyt pääse mitään tekemään, niin joutuu hommailemaan noita muita juttuja vaan päikkäriaikaan.
Eli pikaisesti ennen sairaalaan lähtöä. Joudun osastolle, kuka tietää miten pitkäksi aikaa. Tilanne ei akuutti, mutta ei normaalikaan. Palailen sitten kertoilemaan, kunhan kotiin pääsen.
Viikossa oli niin paljon tilanne edistynyt, että siksi sinne osastolle.
Tuisku ja kirppu 26+6
[color=maroon]Voi hyvin ja voimia *halaa*. Tarrasukkia masuasukille roppakaupalla :)
Aamupäivä vietetty kauneushoitolassa ja nyt on naama ja jalat hoidettu :-) Pikainen pinoutuminen kun pitää lähteä hakemaan poika tarhasta.
Tuiskua - tsemppiä! Toivottavasti tilanne selviää ja pikkuinen pysyy masussa vielä monta viikkoa.
Montulle kiitos dieettiohjeesta, just tota " vaihtotaulukkoa" vähän kaipailin :-)
Painoa tullut mulle melkein 10 kg!
Patjoja saa mun mielestä ihan Anttilasta tai isoista kaupoista (Prisma, CM). Lastentarvikeliikkeistä myös tietysti.
No tämä lyhykäisyydessään tällä erää, ehkä myöhemmin lisää. Voikaahan paksusti mammat!
t. Mirabella ja Albert rv 27+1
No niin nyt on neuvolassa käyty. Jee!!!! mun paino oli laskenut 100 grammaa neljässä viikossa. Oli kyllä tosi hyvä mieli punnituksen jälkeen. No, yhteensä on painoa tullut 5 kiloa ja ylipainoisilla ei tarvitsisi tulla kuin 6-8 kg, joten niissä rajoissa yritän pysyä. Muuten kaikki ok. Lääkäri jopa tunsi perttuvauvan kallon saumat, kun sisätutkimusta teki, joten alaspäin poitsu jo on. (jaksan kyllä ihmetellä, miten sormet värkissä voi tuntea kohdussa olevan vauvan pään)
Sukunimestä: ollaan naimisissa, joten miehen nimisiä kaikki. Tahdoin itse vaihtaa naimisiin mennessämme sukunimeni, kun tyttönimi oli tavallinen -nen- päätteinen. Nyt on pikkuisen vähemmän tavallinen nimi.
Huomenna on sitten mulla edessä sokerirasitus, mutta kyllä lääkäri jo tänään tuumasi, että kannattaisi oli tulos mikä hyvänsä, noudattaa dieettiä, kun edellisessä raskaudessa kuitenkin oli raskausdiabetes. Mulla on kyllä tunne, että joka tapauksessa kosahtaa nuo arvot yli, vaikka olo on ihan tavallinen. Saas nähdä.
Mutta nyt täytyy lähteä syömään. (vielä kun voi syödä ilman tarkkaa kalorien laskemista.)
Tervetuloa minukin puolestani uudet tammikuiset!
Tsemppiä tuiskua sinne sairaalaan!
Taneli+ perttuvauva 26+2
Ihan ekaksi Tuiskualle jaksuja sairaalaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin, bd bd bd!
Kyllä aina nuo ikävät jutut nostaa ihon kananlihalle ja rupeaa miettimään kaikenlaista vaikkei olis syytäkään. Koitetaan me muut tammikuiset pysyä kunnossa.
Sukunimig: mentiin naimisiin esikoisen ollessa 8kk ja koko perheelle on miehen sukunimi. Esikoisella oli jo ennen häitä. Oma sukunimeni on ruotsalainen, inhottava lausua, aina joutui tavaamaan. Nyt on suht lyhyt ja helppo " kotimainen" .
Cenoura: tervetuloa joukkoon! Meille en myös tulossa neljäs ja la 14.1. Mistäs päin meille kirjoittelet?
Hermione: Enpä ole päässyt Tikkurilan kirppiksiä pidemmälle, pari kertaa olen käynyt Petikossa mutta Myyrmäki on jäänyt ihan paitsioon. Onko siellä hyväkin kirppis? Löysin muuten viimeksi kaksi mammapaitaa + pikku-ukolle kolme vaatetta yht 3e =)
Fable: kyllä se paino meilläkin nousee, tällä hetkellä n+10 kg.
(.) pitäis varmaan kans siirtyä isompaan masumerkkiin. Eilen oli neuvola ja kohdunkorkeus 26cm, reippaasti yläkäyrillä. Niin on edellisetkin menneet, paitsi pinsessa keskikäyrällä. Hempat ja muut ok. Mulla on sokerirasitus edessä perjantaina. Edellisessä raskaudessa jouduin dieetille (en kyllä itse sitä muista, joten en tainnut kovin tarkasti noudattaa...). Kovasti mietityttää oma jaksaminen. Ensi viikko on vielä sairaslomaa selkävaivojen vuoksi, mut nyt jo näyttää (siis tuntuu) kurjalta, eilisen kauppareissun jälkeen tuntui et koko lantio räjähtää ja napakoita suppareita sateli illan mittaan =( ei vaan tahtois myöntää olevansa niin kökkökunnossa.
Taidanpa lähteä laittaa pinsessan kylpyyn, meidän äijäporukka on lätkämatsissa. Aah, ihana hiljaisuus...
Sunmom ja pikku-ukko rv25+2
enpäs ole oikein vielä päässyt tänne kirjottelun saloihin... ilmottauduin tänne teidän kans jutteleen, mut sit en ole nyt kerennyt käydä juurikaan kirjottelemassa...
Mulla painoa on tullut kohta parikymmentä kiloa lisää, ja rv23, mutta se johtuu siitä, kun ei voinu alussa yhtään liikkua, eikä tehdä mitään ilman eväitä. Piti syödä aika epäterveellisestikin, ihan mitä vaan mieli teki, ettei olis ollut pahaolo kokoajan...
Mutta ei se mua haittaa... Kyllä ne sit nopeesti pois saa. Kuhan vauva pysyis terveenä ja mahassa tarpeeks pitkään...!!!
kiitos kiitos vaan Sulina, mielelläni just juttelen täällä.. aina vaan kun kerkeää...
Meillä tuleee vauvalle miehen sukunimi... Ja toivottavasti pian mullekin :)
me oltiin jo siinä tokassa ultrassa. Ja toivottiin,että meille oltais kunnolla sanottu kumpi on tulossa. Mutta se jäi vähän arvailujen varaan.. Todennäköisemmin tyttö.... Mutta ei osannut juurikaan sanoa... Että en nyt oikein ole mitään uskaltanut ostaakaan vauvalle vielä, tai no voishan sitä ostaa sellasia molemmille sopivia värejä...
Mulle se on sillee ihan sama kumpi tulossa on.. Ei väliä...Ehkä sit jos olis jo vaikka pari tyttöä tai poikaa niin vois toivoa kovasti jompaa kumpaa kolmanneks.... mutta ensimmäisen kanssa ei väliä...
Mitä siinä sokerirasituksessa
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8490210&p=1&tmode=1&smode…