Muistatteko opettajien lakon 80-luvulla?
Taisi kestää aika pitkään ja oli joskus kevätpuolella. Mä olin ala-asteella varmaan kolmannella luokalla ja se lakko näin lapsesta oli vain ihanaa. Sai olla vapaasti vapaana ja leikkiä pihalla kavereiden kanssa kesken lukukauden.
Kommentit (32)
Jaa, täällä lukee, että lakko alkoi 1.4.84 ja päättyi 29.4.84
Ja pääsiäinenkin näköjään ollut huhtikuun lopulla.
https://agricolaverkko.fi/vintti/julkaisut/historiakone/vuosi.php?vuosi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin opettajana Espoossa keväällä 1984. Lakko kesti 2 viikkoa ja päättyi Vappuna.
Oliko se jotenkin kuntakohtainen? Helsingissä alkanut aiemmin?
Juu, kuten tää nykyinenkin lakonuhka.
Mikä ihmeen lakonuhka???
Pikkusen taas kannattaa lukea muutakin kun tätä palstaa. Opettajat lähes varmasti menevät pk-seudulla tässä loppukeväästä lakkoon.
Muistin siis oikein, että kesti kuukauden. Säätkin taisivat suosia meitä lakon uhreja. Ainakin sen perusteella, että ulkona olimme lähes koko ajan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Muistin siis oikein, että kesti kuukauden. Säätkin taisivat suosia meitä lakon uhreja. Ainakin sen perusteella, että ulkona olimme lähes koko ajan.
Ap.
Haistoitteko paskan lakon aikana?
Muistanpa hyvinkin, tunsin itseni typerykseksi, kun piti lakkovahtina kiertää koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Haistoitteko paskan lakon aikana?
Hä, oliko roskakuskitkin lakossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin opettajana Espoossa keväällä 1984. Lakko kesti 2 viikkoa ja päättyi Vappuna.
Mikä ihmeen lakonuhka???
Pikkusen taas kannattaa lukea muutakin kun tätä palstaa. Opettajat lähes varmasti menevät pk-seudulla tässä loppukeväästä lakkoon.
3vk:n päästä 19.4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen lakonuhka???
Ei meidän ekaluokkalaisen opettaja oo mitään tällaisesta puhunut. Kysyin, niin väitti että eivät ole menossa lakkoon.
Muistan, mä olin ala-asteella. Muistan myös kuinka oli epätavallisen lämmintä ja oltiin maalla mummolassa, oli kyllä ihanaa!
Mä olen ollut aina illan virkku ja kerrankin oli aikaa nukkua aamulla pidempään. Lakko tuntui mahtavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen lakonuhka???
Ei meidän ekaluokkalaisen opettaja oo mitään tällaisesta puhunut. Kysyin, niin väitti että eivät ole menossa lakkoon.
Open syy siis tämäkin, että äippä ei seuraa uutisia.
Mikä ihmeen lakonuhka???