Kannattaako pääkaupunkiseudulta muuttaa Tampereelle tai Turkuun?
Kommentit (51)
Olen syntynyt Turussa ja asunut Tampereella kauan. Turku on käpykylä Tampereeseen verrattuna. Ainoa mitä Tampereelta puuttuu on se, että voit lähteä laivalle 30 minuutin varoitusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt Turussa ja asunut Tampereella kauan. Turku on käpykylä Tampereeseen verrattuna. Ainoa mitä Tampereelta puuttuu on se, että voit lähteä laivalle 30 minuutin varoitusajalla.
Eikö Turussa ole monia samoja asioita kuin Tampereellakin, en näe suurta eroa?
Mieluummin muuttaisin noista kahdesta Tampereelle, jos pitäisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vai käpykylä? Ei se tampere ole yhtään sen kummempi paikka kuin turkukaan. Oikeastaan tampere on huonompi paikka kaikkine juntteine ja narkkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jääkiakko, vuoristorata ja korkeat rakennukset kiinnostaa, on Tampere varmasti suurempi kaupunki.
Jos taas arvostaa (kaupunki)kulttuuria, historiaa ja akateemisuutta, on Turku paras valinta.
Turku on kettukarkki, Tampere salmiakkipantteri. Ihan maun mukaan, help yourself.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai käpykylä? Ei se tampere ole yhtään sen kummempi paikka kuin turkukaan. Oikeastaan tampere on huonompi paikka kaikkine juntteine ja narkkeineen.
Jostain syystä Turussa on katukuvassa vähemmän hönöjä kuin Tampereella.
Eihän Tampere ole edes kaupunki ja Turku taas suomen ainoa aito pääkaupunki.
Turun keskusta on hiljainen kuin huopatossutehdas. Paitsi noi puukkojengit, jotka ei varsinaisesti kohota tunnelmaa.
Turku on pienennetyssä mittakaavassa Suomen Boston ja Tampere Las Vegas.
Ja m a m u j a on otettu Turkuun aivan järjettömän paljon. Voisi luulla olevansa Bagdadissa kun siellä kävelee.
Itse kaupungin puolesta, no totta kai, miksei. Jos sulla vaikka on työmahdollisuuksia jommassa kummassa ennemmin niin anna mennä, hyviä paikkoja ne on elää, ja edullisempi asua kuin Helsingissä. Ratikan myötä Tampereella on julkisilla kulkeminen (tietyillä reiteillä) helpottunut entisestään, hyvin kyl aika lailla pelaa muutenkin, ihan kuten Helsingissä (molemmissa olen asunut).
Vierailija kirjoitti:
Turussa jengiongelma keskustassa eikä asialle tehdä mitään
Ohimenevä ongelma. Kyseessä on pieni joukko teineja, jotka muutamassa vuodessa tappavat toisensa, tekevät itsarin tai päätyvät vankilaan. Jengi hajoaa aikanaan. Tälläiset jutut saavat muutenkin suuremman palstatilan kuin ansaitsevat, pienessä rauhallisessa Turussa yksittäinen pikkukriminaalien ryhmä pistää silmään.
Mieluummin Tampereelle kuin Turkuun. Syy on ihmiset ja kieli. Turun murre on töykeän töksähtelevää ja ihmiset kulkee nokka pystyssä. Tampereella on oikeita ihmisiä ja lupsakka meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jääkiakko, vuoristorata ja korkeat rakennukset kiinnostaa, on Tampere varmasti suurempi kaupunki.
Jos taas arvostaa (kaupunki)kulttuuria, historiaa ja akateemisuutta, on Turku paras valinta.
En lähtisi akateemisuudella nokittelemaan. Yliopisto on Tampereella nuorempi ja sillä on punainen historiansa mutta aika iso osa Nokian menestyksestä on rakennettu tamperelaisen teknologiaosaamisen avulla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku on pienennetyssä mittakaavassa Suomen Boston ja Tampere Las Vegas.
Tampere on Suomen suursikala.
Tampereelle, ja kun huomaa ettei siellä viihdy, niin tulee Turkuun.
Tervetuloa.