Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo tunne päänahassa - apua!

Vierailija
11.09.2015 |

Mulla on nyt neljättä päivää tuntunut päänahassa aivan siltä kuin jokin liikkuisi?? Mulla on joskus ollut täitä ja niitä oon nytkin epäillyt. Oon tutkinut pään huolellisesti täikamman avulla mutten ole löytänyt ainoatakaan elävää yksilöä saati sitten saivaretta. Myöskään pää ei kutise kun taas töiden aikaan kutina oli valtava.

Tää outo tunne on aina samassa kohdassa oikealla puolella pään etuosassa, eikä vaihda paikkaa. Mitäköhän ihmettä tämä on?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hiukset harventueet/heikot siltä alueelta? Mulla oli kutinaa ja syyksi selvisi miestyyppinen hiustenlähtö (yyh :( ). Aloin käyttämään Ketokonazolia ohjeen mukaan ja kutina on nyt aisoissa. Googleta DHT.

Vierailija
2/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alopecia oireilee noin, mutta itselläni kihelmöinnin aiheutti silikonipitoiset hiustenhoitotuotteet. Luulin sinun tavoin, että päässäni on jotain "elävää" mitä sieltä ei löytynyt. Sitten ostin aivan turhaan apteekin hilsetuotteita, sillä kyse ei ollut hilseestä. Kokeilin silikonitonta shampoota ja kihelmöinti väheni välittömästi. Muutaman pesun jälkeen oireet loppuivat kokonaan. Ainoa pysyvämpi seuraus oli hiusten lähtö, joka alkoi paranemaan vasta puolen vuoden päästä. Tärkeintä on pitää päänahka puhtaana eli pesukertoja tulee lisätä sen sijaan että niitä vähentäisi.

Silikonittomia markettishampoita ja hoitoaineita on paljon, mm. xz- ja lv-tuotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpäsiä?

Vierailija
4/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ei ole hiukset ohentuneet/harventuneet ollenkaan! Hyppäsi melkein sydän kurkkuun kun luin tosta alopeciasta :O muistin myös että olen nyt viikon ajan pessyt hiukseni shampoolla jota en ole pitkään aikaan käyttänyt ja ilkeä tunne on juuri siinä kohdassa johon ensimmäisenä shampoon länttään ja lähden siitä vaahdottamaan. Todella toivon että tää ois vaan vaikka yliherkkyys ko. shampoolle. Siinä ei muuten ole silikonia...täytyy vaihtaa pesuaine ja katsoa josko sillä on vaikutusta.

Ap

Vierailija
5/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:51"]Mulla on nyt neljättä päivää tuntunut päänahassa aivan siltä kuin jokin liikkuisi?? Mulla on joskus ollut täitä ja niitä oon nytkin epäillyt. Oon tutkinut pään huolellisesti täikamman avulla mutten ole löytänyt ainoatakaan elävää yksilöä saati sitten saivaretta. Myöskään pää ei kutise kun taas töiden aikaan kutina oli valtava.

Tää outo tunne on aina samassa kohdassa oikealla puolella pään etuosassa, eikä vaihda paikkaa. Mitäköhän ihmettä tämä on?
[/quote]

Laita Paranixiä ja kampaa täikammalla. Niitä ei näe. Minulla usea henkilö tutki tukan ja ei ollut mitään. Kampasin täikammalla eikä tullut mitään. Sitten varmuuden vuoksi laitoin täishampoota ja kamoasin - kymmen täitä tipahti ulos... ne ovat hyviä piiloutumaan ja niin tiukasti kiinni hiuksissa, että elävänä niitä ei saa kammattua irti. Sitten kaikki vähemmän tärkeä tekstiili sivuun tai pussiin 2 vkoksi ja loput joko oesuun tai pakastimeen. Ja sama hoito vielä uusiksi viikon päästä js ehkä jos paha tilanne, muutamia kertoja uudestaan. Niiden munia voi olls eri puolilla ja kehittyvät niistä pitkin matkaa. Vauvatäitä ei nöe edes valkoiselta kylpyamme pohjalta ilman suurennuslasia, sellainen valaiseva suurennuslasi kannattaa ostaa apteekista.

Vierailija
6/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuota aika ajoin. Kuin jotain muurahaisia olisi. Kerran luin joltain lääkärisivulta siitä ja se on aika yleistäkin. Ei liittynyt mihinkään shampooseen vaan enemmänkin oli jotain kireyttä päänahkassa tai jotain sellaista. En enää muista mitä.

Vierailija
7/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päänahassa talia paljon?

Vierailija
8/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 13:54"]Onko päänahassa talia paljon?
[/quote]
Kyllä mulla on rasvoittuva päänahka ollut aina. Täytyy pestä joka toinen ilta hiukset tai on melkoinen liimaletti. Miten tää talin määrä sitten vaikuttaa? Meinaatko että se tukkisi päänahan ja ei anna sen hengittää tms? :)

Ap

Vierailija
9/19 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy pyytää miestä syynäämään pää täikammalla tänään kunhan kotiudun töistä. Muistaakseni täishampootakin on vielä. Jos voisi sitten ainakin sen täi-vaihtoehdon sulkea pois!

Ap

Vierailija
10/19 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva.

Vierailija
11/19 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen reaktio

Vierailija
12/19 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on elohiiri silmässä, sulla se on päänahassa.

Vierailija
13/19 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois E211 säilöntäaine  + muut säilöntäaineet kaikesta syötävästä pariksi päiväksi.  Mulle johtuu siintä.

Vierailija
14/19 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täitä ei löydä täikammalla, jos ne ovat elossa vielä. Tekisin täihoidon ja vaatteiden ja kodin tekstiilien saneerauksen. Mulla täit putosivat kammatessa valkoiselle kylpyammeen pohjalle vasta, kun olivat kuolleet aineesta, ei sitä ennen.

Vierailija
15/19 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pois E211 säilöntäaine  + muut säilöntäaineet kaikesta syötävästä pariksi päiväksi.  Mulle johtuu siintä.

SIITTÄ

Vierailija
16/19 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muistin myös että olen nyt viikon ajan pessyt hiukseni shampoolla jota en ole pitkään aikaan käyttänyt ja ilkeä tunne on juuri siinä kohdassa johon ensimmäisenä shampoon länttään ja lähden siitä vaahdottamaan. Todella toivon että tää ois vaan vaikka yliherkkyys ko. shampoolle. Siinä ei muuten ole silikonia...täytyy vaihtaa pesuaine ja katsoa josko sillä on vaikutusta. Ap

Shampoo kannattaa hieroa käsiin ensin ja sitten vasta hiuksiin, jotta ei yhteen kohtaan länttää.

Sitä ei kannata myöskään pullosta suoraan päähän kaataa.

Voi tulla liikaa kerralla yhteen kohtaan ja iho tai hiukset voivat ärsyyntyä.

Vierailija
17/19 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kokeilla shampootonta pesua. Googlaa ohjeita.

Minä esim. pesen kuumalla vedellä joka toinen tai kolmas päivä.

Vähän aikaa piti pestä joka päivä, kunnes hiukset tottui. Sen jälkeen on ollut hyvä. Hiukset ja päänahka ovat olleet ihan hyvät ja puhtaat sen jälkeen. Ei tarvitse enää ensin shampoolla pestä kosteutta pois ja sitten hoitoaineella lisätä. Toki en nykyään käytä mitään muotoilutuotteita, niiden kanssa ehkä shampoota täytyisi käyttää, en tiedä

Hiukseni on hyvin leikattu, pysyvät mallissa ilman muotoiluaineitakin, joten säästän rahaa niissä, shampoossa ja hoitoaineissa. Eikä niiden aineet enää ärsytä päänahkaakaan.

Joskus aiemmin jonkun shampoon säilöntäaine aiheutti kirvelyä ja punaisuutta. Eipä aiheuta enää.  :)

Vierailija
18/19 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kuivalta päänahalta. Osta parempaa shampoota ja laita myös laadukas hoitoaine päänahkaan asti. (ohje käyttää hoitoainetta ainoastaan latvoihin on vanhentunut, nykyaineet suositellaan laitettavan päänahkaa kosteuttamaan)

Vierailija
19/19 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko AP matkustellut Etelä-Amerikassa?