Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus tulee muuttamaan perintöveron myyntivoittoveroksi

Vierailija
11.09.2015 |

Hallitus tulee poistamaan tällä hallituskaudella myös perintöveron ja muuttamaan sen myyntivoitosta maksettavaksi, näin saadaan tavanomaisen perinnönsaajan (asunto+kesämökki) verotaakkaa lisättyä ja ökyperinnöt (ei myyntitarvetta) jäävät verotuksen ulkopuolelle.

Näin käy kun tavalliset pulliaiset menee äänestämään oikeita porvareita ja äärioikeistoa valtaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde? Logiikka ontuu. Jos perii asunnon ja keämökin ei joudu maksamaan niistä veroa ennenkuin myy ne? Silloinhan ei kannata myydä ja välttyy verolta.

Vierailija
2/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan myisi saamaansa perintöä jos vasta myydessä pitäisi maksaa verot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä olisikin mahtavaa. Jos saat rahaperintöä, et maksa veroja. Kuolinpesän siis kannattaa myydä kaikki ennen perinnönjakoa, jolloin veroa ei perillisten tarvitse maksaa.

Vierailija
4/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:41"]

[/quote]

Esimerkiksi minä joudun myymään jos perin vanahempieni kesämökin. Minulla ei ole varaa sen ylläpitoon, sähkölaskuun, vesilaskuun, kiinteistöveroon, nuohoojaan, auraukseen, tiemaksuun yms. Ja jos sen laittaisi vuokralle niin sitten menisi rahaa kunnostukseen.

Vierailija
5/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole siis vain hyvä juttu? Itselleni ainakin jos tulisi suvun kesämökki perintönä niin olisin ihan kusessa sen kanssa nykyisellä systeemillä. Mutta jos tuo muuttuu niin että joudun maksamaan siitä veroa vasta sitten kun myyn sen (miksi edes myisin?) niin ei mitään ongelmaa.

Jos tuo tosiaan muuttuu tuollaiseksi kuin sanoin niin tuo on varmaan eräs suurimmista oikeudenmukaisuuksista suomen lähihistoriassa. On ollutkin aivan kohtuutonta että kertaalleen verotetut asiat tulee uudelleen verolle kun ne jää perinnöksi.

Vierailija
6/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:41"]

[/quote]

Esimerkiksi minä joudun myymään jos perin vanahempieni kesämökin. Minulla ei ole varaa sen ylläpitoon, sähkölaskuun, vesilaskuun, kiinteistöveroon, nuohoojaan, auraukseen, tiemaksuun yms. Ja jos sen laittaisi vuokralle niin sitten menisi rahaa kunnostukseen.
[/quote]

Juuri näin. Tätä mietin just tänään itekseni. Lisäksi vanhemmillani hiukan velkaa joten siksi viimeistään mun on myytävä joko okt tai mökki vaikka itsellä ei kumpaakaan :( v.tuttaa. Rikkaille taas pointsit kotiin. Hienoa Suomi!

Vierailija
7/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:41"] Miksi kukaan myisi saamaansa perintöä jos vasta myydessä pitäisi maksaa verot?   [/quote] Esimerkiksi minä joudun myymään jos perin vanahempieni kesämökin. Minulla ei ole varaa sen ylläpitoon, sähkölaskuun, vesilaskuun, kiinteistöveroon, nuohoojaan, auraukseen, tiemaksuun yms. Ja jos sen laittaisi vuokralle niin sitten menisi rahaa kunnostukseen. [/quote] Juuri näin. Tätä mietin just tänään itekseni. Lisäksi vanhemmillani hiukan velkaa joten siksi viimeistään mun on myytävä joko okt tai mökki vaikka itsellä ei kumpaakaan :( v.tuttaa. Rikkaille taas pointsit kotiin. Hienoa Suomi!

[/quote]

Ja miten se on parempi kuin nykyinen, jossa maksat perintöveron ennenkuin olet saanut senttiäkään realisoitua? Yritäppä myydä vanhaa omakotitaloa tai remontin tarpeessa olevaa mökkiä, ei onnistu ihan noin vain, mutta vero on maksettava per heti.

Minä esimerkiksi sain maksaa perintöveron vanhempieni omakotitalosta, vaikka isä jäi siihen asumaan eikä voitu myydä. Kuitenkin kun perin siitä puolet niin vero piti maksaa. jos makun aika olisi tullut vasta kun asunto myydään, olisi se ollut kaikille osapuolille helpompaa.

Ap:n päiväuni olisi selvä positiivinen muutos perinnön verotukseen.

Vierailija
8/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua asunnossa 2 vuotta jotta sen edes saa verotta 

Vierailija
9/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:58"]

[/quote]

Kesämökeillä ei niin vaan saa asua!

Vierailija
10/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:44"]

[/quote]

[/quote]

Eli mielummin maksat sen perintöveron heti, vaikka mökkiä ei ole myyty. Olisikin paljon kurjempaa maksaa vasta kun mökki on myyty ja rahat kourassa.

Ymmärräthän, että päiväunimuutos muuttaisi sen verran, että maksat vasta kun saat rahaa, nykyään maksat vaikka et saa rahaa.

Vierailija
11/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntivoittovero on ehdottomasti huononnus tavallisille perinnönsaajille. Normaalitilanteessa asunto yms. Muu jaettava myydään, jotta rahat voidaan jakaa perinnönsaajien kesken. Nyt veroa joutuu maksamaan n. 10%, jatkossa sitten 30%.

Vierailija
12/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tajuut ehkä kun kasvat vähän isommaksi.

Vierailija
13/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:58"]

[/quote]

ai kaikki perilliset muuttavat asuntoon kimppakämppään kahdeksi vuodeksi? Taitaa onnistua vain, jos olet perheesi ainoa lapsi ja perillinen.

Vierailija
14/14 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 12:00"]

Myyntivoittovero on ehdottomasti huononnus tavallisille perinnönsaajille. Normaalitilanteessa asunto yms. Muu jaettava myydään, jotta rahat voidaan jakaa perinnönsaajien kesken. Nyt veroa joutuu maksamaan n. 10%, jatkossa sitten 30%.

[/quote]

Kyllähän normaalitilanne on se, että esimerkkinä käytetty mökki jää perikunnan omistukseen osituksen jälkeen. En tunne yhtään joka olisi myynyt mökin omistajan kuollessa, mutta useita joilla on perintömökki sisaruksien kanssa käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi