Oliko teillä nukkekoti?
Kommentit (19)
Oli ja on edelleen. Tai oikeastaan minulla on kolme nukkekotia ja niissä kolme erilaista tarinaa.
En ollut nukketyttö. Ritsat, seipäät, jalkapallo....
Oli, mutta sellanen aika alkeellinen, ei kuitenkaan mikään itsetehty. Haaveilin hienoista, mitä kavereilla oli. Pidin nukketaloa myös yhdessä kaapissani (siis eri nukketaloa) ja leikin jonnekin 14-vuotiaaksi asti…hävetti hieman kun joku kaveri joskus huomasi tämän.
Joo, sellanen kaksikerroksinen; olohuone, makuuhuone, keittiö, eteisaula ja vessa.
Isosiskolla oli ja minä en tietenkään saanut koskeakaan siihen, sain vaan katsella kun sisko leikki.
Ensin meillä oli yhteisenä tosi iso ja jonkun puusta itse tekemä nukketalo, myöhemmin sain sellaisen lundiatalon. Kyllä me leikittiin niillä.
Oli. Kaksikerroksinen ja valot ja kaikki. 1950-lukua... Minulla ei kuitenkaan ole mitään käsitystä siitä miten ja minne nukkekotini katosi - ihan ihmekatoaminen.
Turun linnassa oli hienot nukkekodit.
Ei ollut. En tosin koskaan sellaista edes halunnut.
Oli, en oikein osannut, tykännyt leikkiä sillä, oli minusta vaan hirveän tylsä.
Oli. Jännittävintä siinä oli sytytettävä lamppu. Rakastin myös koota sen pystyyn aina kun halusin sillä leikkiä. Siinä oli ihana kierreportaikko.
Oli Lundbyn nukkekoti, sellainen voisi olla kiva nytkin jos olisi tilaa, voisi leikkiä sisustuksella halvemmalla kuin omassa kodissa :D
Ei ollut, oli vain pari mollamaijaa, joista en niin perustanut. Suosikkejani olivat potkulauta ja iso puinen kippiauto.
Ei ollut. Jossain vaiheessa kyllä halusin nukkekodin. Kaverillani oli.
Nyt aikuisenakin nukkekoti olisi mielestäni kaunis sisustuselementti, ei tietenkään mikään muovilelu, vaan puinen jossa on tyylikäs verhoilu. Ehkä jonkun mielestä liian outo, mutta itse tykkäisin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Rakensin itse pahvilaatikoista. Ei vanhemmillani ollut varaa oikeaan.
Mulla oli myös sellainen yksinkertainen, missä oli vaan ne huoneet. Kaverilla oli sellainen, missä oli ovet huoneesta toiseen, rappuset kerrosten välillä, ja sähköt, siis valot, ja voi, miten olisin halunnut sellaisen! 70-luvulla.
Itse rakensin kirjakaappiin. Ostin huonekaluja ja tein itse. Asujina pääsiäismunista hahmoja. Kivaa oli ja luovaa. Ikää silloin n. 10-12v.
Joo, isän tekemä.