Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuisten tiistai

03.10.2006 |

Huomenia taas aamuvirkulta.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ensimmäinen lapsi syntyi v.2002 hätäsectiolla ja toinen v.2004 alakautta imukupilla avustettuna. Mulla ei ollut sectioarven kanssa ongelmia raskauden yhteydessä, vaikka maha olikin jättimäinen ja raskausarpia tuli ihan kiitettävästi ;)

Me otetaan nyt äitiyspakkaus. Ajattelin kokeilla kestovaippoja nyt kolmannelle vauvalle. Aikaisemmin on jäänyt vain suunnittelu asteelle. Olen alkanut nyt jo ostelemaan kestoja, kun sattuu löytymään edullisesti..

Mulla on sellanen raskausoire, että mua itkettää KAIKKI. Siis luin tuota uusinta kaksplus lehteä ja joka artikkelissa oli joku asia että piti pillittää. Piti välillä nostaa lehti naaman eteen ettei pojat ihmettele mikä äidille tuli. Pahoinvointiakin on, okselle ei ole tarvinnut kuitenkaan mennä.

Olen nyt ollut kuumeessa ja kurkkukipeänä, hyvä kun syödä saattaa. Pienempi poika meillä on sairastanut jo monta päivää korkeaa kuumetta, ei juuri muita oireita. Korvatulehusta ei onneksi ollut, kun tänään lääkärissä käytiin. Isompi meillä on säästynyt taudeilta. Hän on nyt ollut parina päivänä " yksin" päiväkodissa, kun jäin työttömäksi. Olen pienemmän kanssa kotona ja isompi käy 3 kertaa viikossa päiväkodissa ainakin jonkin aikaa.

P.

Vierailija
22/28 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä on jo 10! Täh?? Mihin se aika menee??

Siis P. rv10 ja pojat 4v ja 2v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin pikaiseen kirjoittaa ja ilmoittaa että hengissä ollaan, oksentaminen ei tunnu helpottuvan... Ja tää tietokoneella oleminen vaan pahentaa oloa. Ehkä tää sit helpottuu 16 viikolla niinkuin aiemmissakin raskauksissa... Kaikki siis tulee ulos viimeistään tunnin kuluttua syömisestä, mehukeittoja oon yrittäny syödä kun tuntuu et ne vähän auttaa.

Pakkausta en mäkään varmaan ota, molemmista aiemmista kyllä otin.

Hyvää odotusaikaa kaikille!! Palailen kun olo kohenee...toivossa on hyvä elää.. :)

Mammuliini79 rv10+0

Vierailija
24/28 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tässä ole kauheasti itseäni esitellyt. Odotan kolmattani (tai mahdollisesti useampaakin :-)) Pahat olot on taaksejääneet ja nyt alkaa taas olla melko normaali olo paitsi että poden hirmuista flunssaa. Olemassa olevat lapset ovat vauva-asiasta aivan innoissaan ja kerroimme asian jo sukulaisillekin, kun eilen maanantaina ekassa neuvolassa kuului doplerilla kiivas viuh-viuh :-D.

Kaikenlaista ohjelmaa on tämän raskauden alussa ollut, jottei ole vielä ehtinyt asiaa kummemmin ihmettelemään, mutta innoissamme ollaan.

kurpitsavatsa 9+3

Vierailija
25/28 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkausta ei mekään ajateltu ottaa. meillä on -04 vuoden pakkaus tallessa ja vaatetta muutenkin tosi paljon. Myös niitä makuupusseja sekä peittoja kaksin kappalein (siskoltani saanut toiset),.Otetaan siis se raha niin saadaan uusi turvakaukalo esikoisella kun se oli lainassa.

Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja kovasti toivon että tämän saisin synnyttää alakautta! Sektioon siis päädyttiin kun synnytys oli kestänyt 26 tuntia ja olin vasta 5 senttiä auki. VAuva oli yli 4 kiloinen ja lantioni liian ahdas että olisi mahtuntu syntymään. Nyt siis riippuu tämän kakkosen koosta kuin meidän käy. Toivon siis alatie synnytystä,mutta mielummin suunnitellun sektoin " otan" kuin tuon kiireellisen. Siinä kun oli kaikki sellaista hullunmyllyä ja vauvakin jo monta tuntia vanha ennen kuin pääsin osastolle ja sain syliin. Sektio arpi oli myös niin turkasen kipeä (pysty viilto) sen muutaman päivän ettei mitään järkeä.

Nyt siis ei oel mitenkään reagoinut vielä ainakaan tähän raskauteen.

Huomenna on esikoisen 2-vuotis neuvola.Neuvola siirtyi nyt onneksi tuohon ihan meidän viereen . Matkaa on siis n.200m joten enköhän sinne selviä. ja siskoni soitti maanantaina että saako ottaa tytön heille leikkimään aamupäiväksi. Arvattavasti vastaan en laittanut tippaakaan. Saan makoilla ihan rauhassa ja pääsee tuo pikku raasukin välillä leikkimäään eikä tarvitse " lärsiä" vain pahoinvoivasta äidistä joka makaa sohvalla.

Mutta nyt suihkuun ja pitkälleen tuas.

mmimma rv9+1

Vierailija
26/28 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan ikäviä kipuja vatsassa ja pahoinvointia. Ikävältä kuullostaa, mutta jostain luin että pahoinvointi voi suojata raskautta. Ei pääse sokerit kertymään jne.

Minulla ei sitten ole mitään oiretta mihinkään suuntaan. Alkaa jo epäilyttää että onko tuolla mahassa ketään?! Kun missään ei tunnu mitään, niin tapahtuuko kehossa mitään?! Kaikesta saa ongelman kun oikein yrittää, sellanen olen.

Varasin tänään neuvolan. Se on jo ens viikolla. Yritin saada sen useamman viikon päähän, niin että olis mahdollista kuulla sydänäänet, mut neuvolan aikataulut ja miun vuorotyö tuntui olevan mahdoton yhdistelmä. No, menen ensi viikolla vaikka nyt se hätäiseltä tuntuukin.

Äitiyspakkauksesta: Aijon ottaa sen vaikka meillä on tallella vuoden 2003 pakkaus. Miusta tän vuoden pakkaus on kyllä " poikapakkaus" eli jos tulee toinen tyttö niin tuleekohan sitä sinistä toppapukua edes käytettyä, en tiedä. Mut jotenkin sen pakkauksen saaminen on osa odotusta ja niin ihanan suomalainen tapa (vaatteet tosin taitaa nykyään jo olla valmistettu ympäri maailmaa). Miulle koko pakkaus on enemmän sellanen psyykkinen juttu kuin rahallinen :) Ja kukaan ei varmaan ymmärtäny :)

Nyt nukkumaan ja huomenna aamuvuoroon. Ei kyllä työn teko kiinnosta yhtään. Voisin jäädä kotiin vaan odottelemaan oireita :)

Hyvää vointia kaikille! T:Moskuliini 6+0

Vierailija
27/28 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat kivut ja vuodot oli jo takana ja kun lääkäri ultrasi hän vain totesi, ettei siellä kohdussa ollut enää yhtään ketään. Pelkäsin yli kaiken joutuvani kaavintaan (helvettiä oli jo muutenkin käyty läpi), mutta onneksi luonto oli hoitanut edes tämän homman kotiin.

Miehestä ei ole tukea juuri ollenkaan. Hän ei voi edes kuvitella miltä musta tuntuu, koska raskaushan ei ollut hänelle lähellekään yhtä konkreettinen kuin mulle.

Toivon kaikesta sydämestä teille muille onnellista odotusta ja terveitä vauvoja!!

nti.tuike

Vierailija
28/28 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokenut saman pari vuotta sitten..