Toukokuisten tiistai
Huomenia taas aamuvirkulta.
Kommentit (28)
Tääläkin on herätty ajoissa,puol7 kuulu herätys pojan huoneesta....en millään olis jaksanu herätä:( makoiltiin sängyssä kuitenkin vielä tunnin verran vaikka pojalla tuntu olevan virtaa paljon,ei millään paikoillaan olis pysyny!
täälä kans on välillä alamaha " kipeä" tai sellasta ihmeellistä tuntemusta ja oon kans ajatellut johtuvan kohdun kasvusta...mikäli tuola mahassa nyt joku on.väsyttää kyllä ihan älyttömästi ja hermoki niin kireellä välillä et sen puolesta sielä täytyy olla jotain:)
torstaina olis neuvola,mut eipä sielä varmaan sydänääniä kuunnella eikä ultrata et en mitään varmuutta saa siihen kasvaako tuola masus joku....odottelua odottelua sinne 12viikon ultraan :)
nyt täytyy etsiä eilinen pino ja lukasta vielä se läpi ku en eilen ehtinyt kunnolla......tiistaipäivälle hyviä vointeja kaikille:D
eiliseen....
TUUTUPIILLE täälläkin pidetään peukkuja edelleen et lääkäri olis väärässä ja kaikki olis hyvin masussa:)
NTI.TUIKE myös,toivottavasti se vuoto olis vaan jotain harmitonta...ei vielä pahinta murehdita!!peukkuja sullekkin et masussa olis kaikki hyvin:)
Ultrakuulumisiakin oli,ihanaa että mahassa näkyi elämää ja kaikki kunnossa=)
MAMI1801 kyseli onko kukaan osatnut vielä vauvalle mitään.....mä en oo ostanut vaikka kovasti kaupoilla katselen taas niitä PIENIÄ 50senttisiä vaatteita!!ne on niin sulosia et tekis mieli ostella,mut hillitsen itseäni....meillä on niin paljon vaatetta kun tolle pojalle on tullut osteltua niin paljon:) ja eipä ne oo menny miksikään. mut täytyyhän silti jotain ostella,mut vähän myöhemmässä vaiheessa:)
tosta tulikin mieleen....aikasta tietysti miettiä,mut ootteko jo päättänyt otatteko äitiyspakkauksen vai -rahan?mä oon totakin jo miettinyt sen verran et en ehkä pakkausta ota koska viime vuotinen pakkaus meillä on ja siinä on kaikki tarvittava:)
En ottanut pakkausta pari vuotta sitten enkä ota nytkään. Sillä rahalla saa paljon vaatteita ja tarvikkeita ja just sellasia kuin itse haluaa.
Jäi sitten silitys ja saunominen illalla väliin. Viiden jälkeen en tehnyt muuta kuin katoin telkkaria ja autoin hieman miestä kokkailussa. tehtiin kiinalaista, kun inkivääri auttaa kuulemma pahoinvontiin, noh eipä olo ollut kuitenkaan parempi syönnin jälkeen. Ehkä teen muodossa auttaisi paremmin...
Aamulla olin kuitenkin supertehokas, pesin pyykkiä, vaihdoin lakanat ym. Harmi, että mies näkee vain nuutuneen vaimon :(
Ei todellakaan ole itsestään selvä raskaus ja terve lapsi, kuten joku mainisti. Kaikilla meillä on pientä pelkoa koko ajan ja toisilla vuotoa ja suurempia kipuja, tästä se elinikäinen huoli saa sitten alkunsa.
Vuotojen loppumista toivon kaikille ja sateesta huolimatta mukavaa päivää!
Hetan-äiti rv 8+5
Aamulla olikin PAKKO herätä ajoissa (7.00) koska piti saada eläinlääkäri kiinni, isompaa kissaa odottaa sterilisaatio muutaman viikon päästä. Pienempi saa vain rokotuksen.
Me ei ainakaan oteta äitiyspakkausta tällä kertaa koska v.2003 pakkaus on todella hyvässä kunnossa. Eli rahaa kiitos!
Pikkuhiljaa olen sisustanut mielessäni vauvan tulevaa huonetta...
ja laitellut ylimääräisiä tavaroita pois että mahtuu vauvan tavarat sitten aikanaan.
mies huutaa kauhuissaan että ei vielä... on kuulemma liian aikaista siivota!
Alavatsaan koski eilen tosi paljon, säikähdin pahasti.
Aamullakin tuntu sellaista pistävää kipua, mietin että pitäisko soittaa neuvolaan... ????
Juups, mutta nyt pitää mennä....
*Mami ja vintiö sekä " jeje" 9+4*
Meilläpä oli tunti sitten herätys. Esikoinen (2-v.) nukkui 12 tunnin yöunet! Ei ole aikoihin nukkunut kymmentä tuntia pitempää. No, saa nähdä käykö sitten tänään päikkäreille ollenkaan...
toymama(?) kyseli äitiyspakkauksesta:
Minä mietin asiaa, jo paljon ennen plussaa :D Varmaan otetaan pakkaus. Hyvällä onnella saadaan nyt oleva 2006 vuoden pakkaus. Siinä on niin ihana se toppapuku. Onhan aikasempi pakkaus (2004) hyvässä kunnossa, mutta kuitenkin kiva saada vauvalle esim. oma pyyhe ja peitto. Olishan tietenkin sille 140 ¿:llekin paljon käyttöä. Saa silläkin rahalla ison kasan vaatteita. Pitää miettiä...
Olo on hyvä edelleen. Alavatsaa välillä nippailee. Välillä huolettaa, että mistäköhän on kyse. Kivut ei kuitenkaan ole mitään kovia, onneksi.
Kyllä sitä kokoajan miettii onko kyse kohdunulkopuolisesta tai tuulimunasta tai jostain muusta ikävästä asiasta.
Edellisestä raskaudesta tuntuu olevan ikuisuus aikaa: Ei muista yhtään millaisia tuntemuksia silloin oli!
Mutta, nyt pitää mennä. Pitää käydä tänään kaupassa ostamassa esikoiselle talvivarusteita, ja tulevalle vauvalle käyn katsomassa kirppareilta vaunuja. Kiirepäivä!
Iloista syyspäivää!
[color=green]-sammakko rv 6+4
Vitsi kun työt meinaa häiritä tätä surffailua, niin etten eilen ehtinyt tänne ollenkaan :)
Tervetuloa uudet Sumee ja Maya-78. Sumeelle tsemppiä pomon kanssa. Mayan kanssa meillä onkin sitten sama la.
Tuutupiille edelleen tsemppiä jaksaa...
Nti.tuike, olen pahoillani vuodoista. Toivottavasti ei kuitenkaan ole se pahin mahdollinen kyseessä.
K.a.t.alle myös voimia surun keskelle. Otan osaa suruusi läheisen menetyksen vuoksi.
Mmimmalle, Hetan-äidille ja Onnipapuselle voimia pahoinvoinnin kestämiseksi.
Kiralle isot onnittelut ultran mukavista uutisista!
Keijo.annikki, sait mut nauramaan kun kerroit miettiväsi siellä opinnäytetyön alkukarttaa puoliunessa. Itsekin tein opinnäytetyön keväällä, joten aika tuoreessa muistissa on.
Minä voin täällä ihan hyvin. Selkäsärkykin on helpompi kestää, kun on kuullut tuttujen kokemuksia asiasta. Samoin neuvolatäti sanoi, että jos kipu selässä ei ole menkkakipumaista, niin se ei vaikuta huolestuttavalta. Enemmän tämä kipu on sellaista " hermokipu" maista. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Ei siis mitään kovin voimakasta taas, kun olen yrittänyt olla rehmimättä. Ajan fyssarille ajattelin varata vasta ensi viikon ultran jälkeen.
En ole ostanut mitään vielä. En ehkä usko vielä olevani raskaana :)
Olen ajatellut, että ottaisin äippäpakkauksen. Tykkäsin niistä vaatteista viimeksi (-02), paitsi siitä kauheasta toppapuvusta. Se oli silloin sellanen haalean keltainen ja valkoinen. Haloo, valkoinen :) Yritin värjätäkin sitä ja siitä tuli vielä kauheampi :D
No niin. Työn pariin...
Laru rv 5+6
No mut ei auta kun uusiksi kirjoittaa (lyhyesti)..
Pahoitteluni teille joilla vuotoa tullut, toivottavasti loppuu pian ja kaikki on hyvin.
Äitiyspakkausta luulen että en ota, mut katsotaan nyt millainen se on vuonna 2007.
Oma vointi ollut ihan kohtalainen kunhan syö hyvin (vähän, mutta usein) ja nukkuu paljon.
[color=Maroon2] Mukavaa syksyistä tiistaita kaikille [/color]
Äitiyspakkaus: En ajatellut ottaa. En suoraan sanoen tykkää nistä vaatteista (joo tiedän, ei sais valittaa kun ilmaiseksi saa, mut kuiteski...)
Ja luulisin että meille tulisi vielä tuo vuoden 2006 pakkaus. Eikös se maaliskuun lopulla aina vaihdu, mutta vanhoja jaetaan niin kauan kun niitä riittää. Oikaiskaa joku jos muistan väärin..
Esikoista odottaville tuo on kyllä ihan ehdoton tuo pakkaus!
Vitsi.. johonkin muuhunki piti kommentoida mut nyt ei pysty muistamaan! Parempi kun menen huilimaan!
-Alpukka 9+2 & " Pinsku" 1v
...pitkästä aikaa...
Meillä on tää nettiyhteys vähän kiukutellut enkä oo päässyt lukeen teiän viestejä, mutta onneks nyt näyttäis pelaavan.
toymama kyseli äitiyspakkauksesta ja taidan kyllä toimia samoin, että otan rahana kun löytyy kans tuo viime vuoden pakkaus kaapista.
Sain vihdoin aikaiseksi tilattua itselleni neuvola ajan ja se on jo ens viikolla. Odotan kyllä todella että kuukausi kuluisi äkkiä niin pääsis sit np-ultraan sais varmuuden että masussani todella kasvaa pikkuinen. Tää alku on tämmöistä jännäämistä ja pelkoa siitä että menee taas kesken.
Nyt on alkanut pahoinvointiakin tulemaan, mutta onneksi ei oo vielä tarvinnut sentään mennä pönttöä halailemaan. Viime raskaudessani oksensin aina rv8 ihan loppu raskauteen saakka se oli aivan hirveetä. Alavatsaa on aina silloin tällöin nipistellyt mutta se on sellaistalyhyt kestoista. Viikonloppuna olin niin väsy että otin molempinä päivinä oikein kunnon päikkärit.
Hyvät voinnit kaikille toukokuisille!
1MiMMi &
muru 6+6
Heips vaan kaikille toukokuisille !
Ajattelin liittyä joukkoonne nyt, kun kuulun teitin poppooseen. Eli LA:30.5.-07. Olen esikoisen kohdalla vain lueskellut palstalla kiinnostavia juttuja, mutta nyt innostuin kirjoittamaan !
Esikoinen täytti viikko sitten 1-v ja nyt odottelemme innolla hänelle sisarusta. Olen ihan kotosalla tytön kanssa ja jatkan samaa rataa vielä pitkään. Päikkäreiden aikaan ja illalla ehtii aina tänne palstailemaan.
Joku kyseli Ä-pakkauksesta: En ottanut esikoisen kohdalla sitä, enkä ota myöskään nyt. Ostin paljon vaatetta sillä rahalla alesta ja sain kaiken saman mitä pakkauksessakin on tarpeellista. Koin tämän itselleni parempana vaihtoehtona.
Nyt vain odotus tuntuu niin kamalan pitkältä, palan halusta mennä alkuraskauden ultraan, mutta pitäisi malttaa odottaa sinne H:12... Nyt on kyllä erilainen alkuraskaus. Vuodin esikoisen kohdalla jo alkuviikoista alkaen sinne viikoille 13 asti. Nyt ei sellaista onneksi ole. Etinen istukka oli syypäänä silloin.
Mutta ONNEA kaikille toukokuisille ja odottakaamme yhdessä !
Äippä-81
Tässä maanantain pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8490330&p=3&tmode=1&smode…
Ehdin minäkin vihdoin päiväsaikaan koneelle. Olen monena päivänä ehtinyt koneelle vasta iltamyöhällä, eikä sitten ole tullut kirjoitettua mitään, kun olen ajatellut ettei kukaan enää lue niin myöhään.
Tervetuloa uusille toukomammoille! Meitä on jo mukavan kokoinen joukko:)
Pahoitteluni K.a.t.alle. Läheisen ja varsinkin nuoren ihmisen menetys on todella rankka juttu (valitettavasti on tämäkin tullut koettua), mutta ikävintä on tietysti kun se sattuu tällaiseen aikaan, jonka soisi olla todella onnellista.
Tuutupiille tsemppiä. Kun vuotoa ei ole ja on selkeitä raskausoireita, niin voi olla toiveikkaalla mielellä!
Jotain muutakin piti kommentoida, hmm... Monta päivää sitten joku kyseli pääkaupunkiseudun synnytyssairaaloista. Minulla on kokemusta Kätilöopistosta (tosin vuodelta -95) ja Jorvista. Molempia voin suositella lämpimästi, varsinkin Jorvissa (synnytys -04) henkilökunta oli aivan ihanaa. Sektiohaavasta joku myös kyseli eli minulla myös siis viimeisin syntyi sektiolla -04. En kuitenkaan ole vielä huomannut mitään tuntemuksia tuolla haavan seutuvilla. Mites muut sektioäidit, toivoisitteko seuraavan vauvan syntyvän alateitse vai sektiolla? Siis, jos itse voisitte sen päättää. Minulle on oikeastaan ihan sama (ainakin tässä vaiheessa), mutta suunniteltu sektio voisi olla ihan " mukava" (edellinen sektio oli kiireellinen). No, sen näkee sitten toukokuussa (mikäli vatsassa nyt edes on joku).
Äitiyspakkausta en aio ottaa, edellisen jäljiltä on jo tarpeeksi vaatteita ja muuta tavaraa. Rahalla sitten ostan jotain kivaa eli varmasti muutamia uusia vaatteita ainakin ja saanpahan oman makuni mukaisia. Toivottavasti saisin ostella mekkoja:)
Kolmeplusyks ja 9+5
Lueskelin tuota teidan eilista pinoa, ja siella mmimma kyseli hematoomasta? Minulla sellaine oli ensimmaisesta; verenvuoto alkoi alkukuukausina (en enaa tarkkaan muista kun siita on jo 14v!) ja menin Tyksiin paivystykseen, missa ah, niin ihana hoitsu ilmoitti pain nakoa etta kesken se on jo menny, kun vessaan patisteli sidetta laittaan!! Muistan tuon kuin eilisen paivan, niin jarkkya se oli. Laakarin ultratessa kuitenkin pikkuriikki siella kollotteli ihan omalla paikallaan, mutta ylapuolella oli iso hematooma joka alkoi rasituksesta vuotamaan. olin kaksi yota tarkkailussa sairaalassa, jonka jalkeen piti ottaa rauhallisesti viela pitkan aikaa, ei rasituksia siis! Myos aitiyslomalle jain siina varhennetussa muodossa. Kaikki meni kuitenkin hyvin loppuun asti ja tytto syntyi rv37 pienena mutta sitkeena! Istukassa oli kuitenkin hematooman jaanteita, joita meinasivat tarkemmin tutkia, mutta muistin mainita tuosta alkuraskaudesta ja pitivat niita sitten normaaleina ' jalkina' . Etta tallaista tuli mieleeni. Toivottavsti kaikilla toukokuisilla menisi hyvin ja voimia odotuksiinne!
-vierailija-
Nyt se on sitten alkanut...PAHA OLO. Ei sentään oksuja, mut koko hereilläoloajan kuvottaa ja närästää. Syöminen ei auta yhtään ja syömättä jättäminen tekee vielä kurjemman olon.
Jos jotain positiivista hakee, niin tämä uusi vaiva on syrjäyttänyt vanhan, eli ei ole enää niin ärripurri olo kaiken aikaa!
Lukiessani muiden vaivoista, tuntuu omat aika mitättömiltä kuitenkin. Vuotelut ja kovat mahakivut huolestuttaa varmasti, joten toivottavasti kaikki menee hyvin!
Soitin neuvolaan tänään, mutta alueeni terkkari paikalla vain 2 x viikossa. Huomenna uusi yritys, eihän täs vielä mitään kiirettä ole.
Yövalvoskeluja on vähän ollut, kun esikko saa hampaita, eikä mikään muu auta kuin äidin syli. Ei sen puoleen, isäntä ei edes herää eikä sitä saa kunnolla tönimälläkään hereille, joten melkein helpompi nousta vaan ite.
Nyt näyttäis siltä, et ilma kirkastuu. Kunhan poitsu herää päikkäreiltä, lähdetään raittiiseen ilmaan. Se helpottaa vähän huonoa oloakin.
Jaksuja kaikille!
T.miitu rv5+4
mutta taitaapi johtua vaan siitä että haluaa nukkua ettei tartteis mietiskellä ja itkeskellä koko aikaa.. vaikka pakkohan se on itkeekin niin tästä joskus kai selviää. onneks nuo lapset tekee päivästä niin työntäytteisen että päivät hurahtaa nopeesti, (2001, 2005).
äippäpakkausta en taida nyt ottaa kun edellisetkin on tallella.
jeps, lähdenkin tästä pienemmän kans unille...zzzz
Pakkausta ei oteta, meillä on se 2004 vuoden pakkaus, ja muutenki kaikki tavarat vielä tallella.
Niin ja vaatteita en mäkään ole vielä ostanu, en edes katsellut! (ihme kyllä)
Täällä näyttää olevan toinenki miitu, onneksi sentään eri vuosimallia niin ei mee sekas..=)
Kirjottelin jo siitä että lopetin sen tupakoinnin ja limaa kertyny kauheasti. Tänään lääkärissä todettiin keuhkoputkentulehdus. Tähän liittyy myös ahistusta, ja tuota avaavaa astmalääkettä ei oikein voi aina raskaudessa käyttää.. No nyt sitten sain yhden lääkkeen, mut lääkäri painotti että vaan ku on pakko. Niinpä olen nyt sitten täällä henki tiukalla, paras on vaan olla niin jotenki saa hengitettyä. Sairaslomaa myös tuli, jotta saa rauhas levätä.
Tässä lyhyesti tätä päivää, taidan mennä pötkölleen vaan..
miitu78 rv 9 jotain
Mä en ole vielä vauvan vaatteita katellu, ehkä sitten np-ultran jälkeen jos kaikki on hyvin, niin rupee taas hamstraamaan kaapit täyteen vauvalle tavaraa:)
Äitiyspakkausta ei varmaan oteta tällä kertaa. Toisaalta tekis mieli ottaa se, kun se oli viimeeksikin niin ihana tunne avata se laatikko ja tutkia niitä vaatteita ym. Mutta toisaalta tällä kertaa sais ostettua sit sellasia vaatteita mistä tykkäis,itse en hirveesti välittänyt 05-vuoden paketin vaatteista. Ja mitä nyt olen kuvia nähnyt 06-vuoden paketista, niin en hirveästi niistäkään pitänyt, ja sen laatikon sitä kuitenkin varmaan saisi.
Miitu78: Täälllä myös tupakointi loppunut. Ihmeen vähän on ollut oireita siitä, ei edes vielä yskääkään tullut, tai no aikasemmin oli pikkasen kuivaa köhää. Tupakkaa tekee vieläkin mieli säännöllisin väliajoin, mutta ei tee kovin vaikeeta olla polttamatta. Ainoa suuri tupakasta johtuva ärsytys on tällä hetkellä vain se, kun saa muille selitellä polttamattomuuttaan erilaisilla tekosyillä, ja musta tuntuu että kaikki mun tapauksessa kuitenkin arvaa sen oikean syyn " lakkoiluun" ...inottaa valehdella:/
ON: Täällä jatkuu meno samaa rataa. Selkää särkee ja iltaisin kuvottaa ja aamulla ei meinaa saada mitään suusta alas,väkipakolla on jotain syötävä jottei huimaisi niin paljoa. Huimaus tuntuu taas kasvaneen kun ei ole päässyt ulkoilemaan tytönkään kanssa niin paljoa nyt, kun on tuollasen sadekelit olleet. Pitää lähteä tänään ostamaan sadevaatteet tytölle, niin pääsee taas ulos ottamaan vähän happea. Vatsaa ei ole vielä erityisemmin nippaillut, silloin tällöin vain, tuntuukohan uudelleen synnyttäjällä vähemmän näitä kohdun venymis " kipuja" , kun ekasta muistan niitä olleen paljon enemmän, tai sitten mulla oli vaan enemmän aikaa tarkkailla itseäni?
Mutta nyt menen laittamaan itseni kuntoon, kun kerran kaupoille pitää lähteä. Iloista viikonalkua kaikille odottajille:)
Terv. Vuokko ja pikkanen rv 8+2
Vauvalle hankittu ensilakki maksoi ihan 2,95e, mut oli niin syötävän suloinen, ettei rajaa! :) Ja nyt pongasin uuden tavaran jonka haluaisin... Sydänäänten kuuntelulaitteen, voi jessus sentään! Ei tosiaan kannata surfata netissä, kaikkea sieltä löytyy... Ihmiset ovat tosin ollet tyytyväisiä ko. laitteeseen. Katsotaan nyt jos tuonne 12+ viikoille päästään...
Huono-olo jatkuu, oksulla ollaan taas käyty :(
Masua nippailee välillä, ei mitään uutta...
onnipapunen 9+0 tai jotain sinnepäin.... & " iivari" 1v.
Ei todellakaan päde tässä tapauksessa, että aamuhetki arvokkain tai jotain sinne päin, kun viestit karkailee.
En varmaan ois herännyt näin aikaisin, mutta 2vee kömpi viereen uneksimaan, hirveesti oli asiaa :)
Ja minä kun valveennun niin ajatukset aloittavat välittömästi toiminnan, ajattelen kaikki mahdolliset asiat. Tulipahan hahmoteltua opinnäytetyön alkukartta.
Olo on ihan hyvä, ei siis pahaa oloa vielä. Illalla vaan jomotteli alavatsaa, mutta voihan ne olla kasvukipuja. Turhan pitkä aika neuvolaa odotella, vielä kolme viikkoa. Haluaisin varmstuksen, että kaikki on ok.
Tervetuloa uusille mukaan, onkin mukava joukko jo kasassa.
AatuEetu rv6+3 ja Piipero 2vee