Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetehtyjä hedelmäsoseita vauvalle?

03.02.2006 |

Oletteko tehneet,hyvät yhdistelmät kehiin?

Miten esim.mango+appelsiini....meidän tyttö kun tykkää appelsiinista

saakohan aplarin hienoksi ettei jää yökättäviä säikeitä?

Muita vinkkejä jos löytyy,KIITOS

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli siis itsellä mieleen, että mikä ettei appelsiinikin " soseeksi" menisi, siinä kun muutkin. Itse ottaisin ne " väliseinät" sieltä pois ja sitten vaan se hedelmän liha muiden hedelmien joukkoon ja soseuttamaan. En kyllä itse ole kokeillut mutta mikä ettei. Samalla periaatteella tulee itsekin joskus herkuteltua greippiä... väliseinät pois ja ihan vaan lihat suuhun... nam nam... ilman soseutusta kyllä :)

Vierailija
2/3 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton omenaa mikroon kypsymään ja kun oli sopivan pehmeää soseeksi, laitoin banskua makeuttamaan sosetta. Toinen oli omenaa ja porkkanaa. Kypsensin omppua ja raastoin ihan pienellä porkkanaa mukaan. Samalla tavalla voi tehdä päärynästä tai mangosta sosetta. Jotain vain makeuttamaan sitä jos ei vauva tykkää kirpakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan hedelmäsoseet tehdään mehusta. Niihin on lisätty c-vitamiinia, mutta mitään muita ravintoaineita ne eivät sitten sisälläkään, siis valmistajan itsensä laatiman taulukon mukaan. Kotitekoisen " soseen" voi hyvin tehdä myös mehusta, esim. puristaa appelsiinista ensin mehua, joka suurustetaan kiehauttamalla esim. peruna- tai maissijauholla. Itse olen antanut mehua sellaisenaankin lusikalla suuhun, tai sitten siivilän läpi painettua nektarintapaista " sosetta" . Marjat saa soseutettua helpoiten hieman jäisinä. Tein joskus myös tuorekiisselipohjan valmiiksi (vettä+ perunajauhoa) johon sitten lisäsin soseutettuja hedelmiä tai marjoja. Vesi hieman miedontaa makua, mikä voi aluksi tehdä makuun tottumisen helpoksi.