17. päivä ilman alkoholia
Ja menee ihan hienosti. Olen niin helpottunut, että tämä onnistuu.
Kommentit (31)
Miksi kiduttaa itseään? Join eilen, juon tänään. Pidän määrät kohtuullisina, eli juon vain pullon viiniä päivässä. Yli 15 vuotta olen jo näin tehnyt, enkä päivääkään ole ollut tämän takia huonossa kunnossa. Itse asiassa, juuri puhuin ystäväni kanssa että en ole edes flunssaa tai mahatautiakaan sairastanut kymmeneen vuoteen. Vaikka juonkin viiniä noin 360 päivänä vuidessa, 360 pulloa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja menee ihan hienosti. Olen niin helpottunut, että tämä onnistuu.
Eiköhän oteta drinksut sen kunniaksi!!
ihan uteliaisuuttani kyselen kuulumisia.
itsellä 142päivää ilman viinaa , huippu olo .
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiduttaa itseään? Join eilen, juon tänään. Pidän määrät kohtuullisina, eli juon vain pullon viiniä päivässä. Yli 15 vuotta olen jo näin tehnyt, enkä päivääkään ole ollut tämän takia huonossa kunnossa. Itse asiassa, juuri puhuin ystäväni kanssa että en ole edes flunssaa tai mahatautiakaan sairastanut kymmeneen vuoteen. Vaikka juonkin viiniä noin 360 päivänä vuidessa, 360 pulloa vuodessa.
Ilmeisesti typerä provo mutta vastataan kuitenkin. Alkoholisairauksissa on se jännä juttu että ihminen voi olla vuosikymmeniä näennäisesti hyvässä kunnossa mutta kun esim. maksa tai haima romahtaa niin kuolema tulee sitten päivän sisällä. Ja on muuten sitten äärimmäisen tuskallinen tapa erota tästä maailmasta ja siitä rakkaasta viinistä lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minullahan tuo ei tuntunut ollenkaan tuolta, vaan oli todella ahdistavaa ja masentavaa. Jokainen valitsee itse tiensä. Ainoa syy päivittää silloin tällöin tätä ketjua on se, että jos joku toinenkin haluaa tehdä tämän päätöksen, haluan olla tsemppaajana. /ap
Hienoa!!! Jos olisin naapurisi niin leipoisin sinulle kakun! :)
Hyi helvetti 24. Eikö sua yhtään hävetä olla alkoholisti ?? Kyllä sulle vielä ongelmia tulee. Ei tuo ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi ketjussa lopettamiseen motivoitumisesta. Itsellä se oli helppoa: tajusin että tulen kuolemaan viinaan tai ainakin menettämään fyysisen ja henkisen terveyteni peruuttamattomasti. Minä lopetin "omin voimin" ja toki on tullut tilanteita, että josko tänään ottaisi muutaman kaljan. Silloin olen vain päättänyt, että enpäs ota tänään, katsotaan huomenna. Päivä kerrallaan siis. Nyt olen ollut raittiina reilu pari vuotta.
Alkoholin käytön ja tupakoinnin lopettaminen ovat varmaan niitä harvoja päätöksiä, joita ei koskaan tarvitse katua. Onnea ap:lle ja tsemppiä jatkoon! Muista kuitenkin, että jos retkahdus joskus tulisi niin ei maailma siihen kaadu.
Sama homma on täällä, kuolenpelko on välillä kova. Ja sitten sitä voi jopa juoda poistaakseen pelkoa. Ja rahan meno on kovaa, mutta sen kyllä unohtaa sen verran viina vie. Oikeastaan tunnun välillä juovat vanhasta tavasta ja siksi, että se on kivaa. En mielestäni ole kovin vakuuttavasti vielä edes yrittänyt lopettaa tai vähentää vaikka tarvetta olisi.
Havahduin tuossa maanantaina semmoiseen asiaan, että tahtoisi olla normaali ihminen joka ei ole maanantaina aamulla väsynyt ja oksua kyökkivä haamu lounaspöydässä vaan pirteä normaali ihminen. En ole totaalilopettamista ajatellutkaan, mutta kun nyt tajuaisi lopettaa jokapäiväisen tissuttelun. Kun ei osta kotiin niin vaikea juoda.
^ piti vielä sanoa, että hitto miten tylsältä ja hitaalta aika tuntuu. Ei sillä, että olisi viinan himoa vielä kun viimeiset pisarat otin eilen mutta kun päivittäin tottunut olemaan pienessä nousussa silloin tällöin illasta ja iltapäiväsä niin nyt tuntuu että on hyvä olo mutta kello ei kulu millään! :) Ennen jotenkin aika kului hujauksessa kun päivän teki töitä ja sen jälkeen aloitteli nousut ja sitten jo mentiinkin pienessä tuiskeessa nukkumaan.
Mutta hyvä näin, kun nyt löytäisi valon että alkoholia ei todellakaan tarvitse juoda joka päivä!
Joku kysyi ketjussa lopettamiseen motivoitumisesta. Itsellä se oli helppoa: tajusin että tulen kuolemaan viinaan tai ainakin menettämään fyysisen ja henkisen terveyteni peruuttamattomasti. Minä lopetin "omin voimin" ja toki on tullut tilanteita, että josko tänään ottaisi muutaman kaljan. Silloin olen vain päättänyt, että enpäs ota tänään, katsotaan huomenna. Päivä kerrallaan siis. Nyt olen ollut raittiina reilu pari vuotta.
Alkoholin käytön ja tupakoinnin lopettaminen ovat varmaan niitä harvoja päätöksiä, joita ei koskaan tarvitse katua. Onnea ap:lle ja tsemppiä jatkoon! Muista kuitenkin, että jos retkahdus joskus tulisi niin ei maailma siihen kaadu.