Mulla on monien unelma käynyt toteen :) Sain rakentaa elämäni tulevan miljoonaperintöni varaan :)
Eli mahdollisuus jäädä töistä pois ennen aikojaan oli tiedossa käytännössä aina. Myös muu suunnittelu sen mukaan, ettei mihinkään ole pakko itse säästää ja silti kaikkea saan oli mahdollista ja teki elämästä rennompaa. Monien mielestä miljoona on paljon rahaa, niin myös minusta. Harvempi palkansaaja saa kokoon miljoonavarallisuuden, yhtenä syynä se, että vaikka heillä olisi isohko palkka niin yleensä elämiskustannuksetkin nousevat siinä samalla.
Harva saa suunnitella elämänsä miljoonaperinnön varaan :) Mä sain.
Kommentit (8)
Onnittelut. Joku on ajatellut myös sinua tienatessaan ja sinä saat helpomman elämän. Haluaisin antaa omalle lapselleni saman.
Jotenkin kivasti kirjoitettu. Et leuhkinut ja ollut ylimielinen, vaan kerroit asian niinkuin se on. Hieno juttu sinulle tuo tulevaisuuden huolettomuus.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä se, joka tappelee äitipuolen kanssa jostain mökistä?
Jep. Mutta siis koska varallisuutta on paljon muutenkin, ei se onnellisuuttani hetkauta. Ja on nyt tauolla, koska ositus on kesken.
Eli olen käytännössä saanut perinnön jo, mutta pesä pitää vielä osittaa eli irrottaa leski, joka ei ole äitini, siitä pois. Mökki ei kuulu perintöön, sen omistin aiemmasta, mutta leski väärinkäyttää siinä hallintaoikeuttaan, siis moraalisesti toimii väärin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi perintö on tuleva, etkö siis ole vielä saanut sitä?
Se oli tuleva aika kauan, olin 47v. kun perinnönjättäjä kuoli. Hänkin oli sen perinyt, henkilöltä, joka peri sitä varallisuutta myös. Eli keneltäkään ei ollut pois.
Ap
Paljonko jouduit/joudut maksamaan perintöveroa? Mun perintöni on jotakuinkin 150000 euroa ja kyllä ketuttaa perintöveron määrä, kun itsellä ei aiempaa varallisuutta hirveästi ole. Käytännössä täytyy siis yrittää realisoida tuota perintöä, joka ei ole rahan muodossa, jotta sais edes verot maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Niin voisi päätellä, että tuleva perintö olisi siis ns. tulossa, eikä jo saatu. Voisiko ap kuitenkin valaista?