Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot nousee 78 euroa, kun aloitan työt

Vierailija
27.03.2022 |

Työmatkoihin menee 2,5 tuntia / päivä ja bussilippu

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön sossusysteemi.

Verotusta tulee leikata VOIMAKKAASTI

Vierailija
82/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin aikanaan työt ilmaisena harjoittelijana ja ottivat minut sitten harjoittelujakson jälkeen töihin. Sainkin sitä itselleni 25 vuoden työuran ja palkkakin nousi matkan varrella otteeseen. Hyvä, etten ajatellut lyhytnäköisesti vaan otin harjoittelupaikan vastaan, vaikken siitä rahallisesti heti hyötynytkään.

Niin, aikoinaan.

Jos ole tehnyt harjoittelujakson jälkeen jo 25-vuotisen työurankin niin siitä on ainakin yli 25 vuotta aikaa.

Minäkin menin aikoinaan vain ovesta sisään ja kysyin töitä. Ilman mitään hakemuksia tai todistuksia. Sain aloittaa seuraavana päivänä ja sain vakituisen työn. Ei ollut edes paikkaa missään julkisesti avoinna.

Se oli silloin se. Oi niitä aikoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee, miksi ihmiset on ja pysyy tyttöminä. Työpaikalle nauretaan, kun saa vain 80e enemmän…Mutta siihen se ajatusmaailma jääkin.

Parempipalkkasiin töihin pääsee helpommin, kun on takana työhistoria eikä sohvan selkänoja.

Eläkettä kertyy jokaisesta tehdystä kuukaudesta.

Pääsee työterveyden piiriin.

Pääsee ansiosidonnaisen piiriin, jos ehdot täyttyvät ja työpaikka lähteekin alta.

Pääsee normaaliin päivärytmiin. Eroon joka päivä kotona istumisesta.

Aijoo, mutku vaan 80e/kk.

Kaikilla työpaikoilla ei todellakaan ole mitään työterveyshoitoa ja eläkekertymä pienestä palkasta on lähinnä vitsi-maksat montakymmentä vuotta eläkemaksuja ja eläke on vain vähän suurempi kuin takuueläke.

Määrätynkokoisessa firmassa pitää olla työterveyshoito.

Muuten en ota kantaa.

Vierailija
84/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit tulee kertomaan kuinka hyvän diilin olet tehnyt, ja kuinka sinullakin on parinkymmenen vuoden päästä velaton talo, kesämökki, auto ja vene, aivan kuten heillä.

Mikä ongelmasi on? Itse olen saavuttanut lähes kaiken tuon olemalla täysi lusmu yhteiskunnan varoin likipitäen koko elämäni. Pian asuntoni on velaton, useampi auto löytyy. Kesämökkiä yms ei ole, koska en ole sen tyyppinen ihminen. Hyvätuottoinen sijoitusasunto löytyy. Tässä siis lusmuilu on viety täysin tappiin eli työkyvyttömyyseläkkeelle asti. Tämähän oli pois suljettu mahdollisuus boomereilla, kuten myös lähes kaikki tukiaiset, joista nyt nautiskelemme...

Vierailija
85/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli silloin myös esim asumistukesi nousee. Koska siinä on työvahennys.

Vierailija
86/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pysynyt kuntouttavassa olisit tienannut paremmin. olisit saanut matkarahat itselles jos olisit mennyt johonkin  lähelle. 4 päivää viikko 9e niin siitä tulee jo melkein 200e etkä menetä muita tukia. mitäs läksit niin...

Vierailija
87/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit tulee kertomaan kuinka hyvän diilin olet tehnyt, ja kuinka sinullakin on parinkymmenen vuoden päästä velaton talo, kesämökki, auto ja vene, aivan kuten heillä.

Mikä ongelmasi on? Itse olen saavuttanut lähes kaiken tuon olemalla täysi lusmu yhteiskunnan varoin likipitäen koko elämäni. Pian asuntoni on velaton, useampi auto löytyy. Kesämökkiä yms ei ole, koska en ole sen tyyppinen ihminen. Hyvätuottoinen sijoitusasunto löytyy. Tässä siis lusmuilu on viety täysin tappiin eli työkyvyttömyyseläkkeelle asti. Tämähän oli pois suljettu mahdollisuus boomereilla, kuten myös lähes kaikki tukiaiset, joista nyt nautiskelemme...

Olen pahoillani puolestasi. Hyvä, että itse tunnut olevan tyytynyt siihen elämään, joka sinulle on ollut mahdollista.

Vierailija
88/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni nousivat hyvin vähän, kun aloitin työt. Palkkani putosi aiemmasta 800 euroa.

Työnäni on kuunnella, kun hullut mekastavat omista talousvaikeuksistaan ja syyttävät tilanteesta mm. asiakaspalvelua.

Toisaalta paranin syövästä, vaikka sain lyhyen ajan elinaikaennusteen ja pystyin etsimään uuden työpaikan.

Vierailija
89/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee, miksi ihmiset on ja pysyy tyttöminä. Työpaikalle nauretaan, kun saa vain 80e enemmän…Mutta siihen se ajatusmaailma jääkin.

Parempipalkkasiin töihin pääsee helpommin, kun on takana työhistoria eikä sohvan selkänoja.

Pääsee ansiosidonnaisen piiriin, jos ehdot täyttyvät ja työpaikka lähteekin alta.

Kaikilla työpaikoilla ei todellakaan ole mitään työterveyshoitoa ja eläkekertymä pienestä palkasta on lähinnä vitsi-maksat montakymmentä vuotta eläkemaksuja ja eläke on vain vähän suurempi kuin takuueläke.

Pienissä paikoissa työterveyshoito on ostettu palvelu muulta, esim. yksityiseltä lääköriasemalta. Lakisääteinen työterveys kuuluu kaikille.

Vierailija
90/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienissä paikoissa työterveyshoito on ostettu palvelu muulta, esim. yksityiseltä lääköriasemalta. Lakisääteinen työterveys kuuluu kaikille.

Ja taas tää kuuluisa ”eläke on vain vähän suurempi kuin takuueläke”.

huoah!

Älä ainakaan sinä valita eläkeiässä, että se takuueläkkeesi on liian pieni, kun työtätekemällä olisit voinut vaikuttaa.

Vierailija
91/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousisi tulot ainakin 1000e jos vain pääsisin johonkin työhön.

Mutta kun en pääse niin 660e täytyy riittää.

Vierailija
92/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tää kuuluisa ”eläke on vain vähän suurempi kuin takuueläke”.

huoah!

Älä ainakaan sinä valita eläkeiässä, että se takuueläkkeesi on liian pieni, kun työtätekemällä olisit voinut vaikuttaa.

Tienaan 45000€ vuodessa, olen kolmekymppinen ja tiedän etten ikinä tule saamaan senttiäkään maksamistani eläkemaksuista. Olen hyvässä asemassa ja tulen varmasti etenemään urallani paljon pidemmälle. Sijoitan ylimääräiset rahani rahastoihin, jotta minulle kertyisi ITSELLENI myös eläkettä/säästöjä. Meidän ikäpolvelle jäi vain ja ainoastaan maksajan rooli ja se on fakta.

Vierailija
93/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työmarkkinatuki noussut vuoden alusta? Eli nykyisin 679e neljältä viikolta - onhan sekin jo jotain. Toivottavasti työnhaussa tärppää!

Vierailija
94/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työmarkkinatuki noussut vuoden alusta? Eli nykyisin 679e neljältä viikolta - onhan sekin jo jotain. Toivottavasti työnhaussa tärppää!

Nettona saan 660e.

Tiukkaa tekee kun on 2 lastakin.

Vierailija
95/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot tuosta pois.

Vierailija
96/109 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiverotonetuus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot tuosta pois.

Niin siis se netto on reilu 679e kahden lapsen korotuksella. Bruttona 42,45e per päivä eli 849e neljältä viikolta tai 912e kuukaudelta.

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuen-maara-ja-maksaminen

Mutta oletan kyseisen kirjoittaneella olevan puolison tulot tai muitakin tukia käytettävissä, jos ei ole huomannut 19 euron korotusta työmarkkinatuessa.

Vierailija
97/109 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit pysynyt kuntouttavassa olisit tienannut paremmin. olisit saanut matkarahat itselles jos olisit mennyt johonkin  lähelle. 4 päivää viikko 9e niin siitä tulee jo melkein 200e etkä menetä muita tukia. mitäs läksit niin...[/quote

Mielenkiintoinen työ. En tarvitse kuntoutusta. ]

Vierailija
98/109 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske tosta itsellesi tunti"palkka".

Tsemppiä orjailuun!

Vierailija
99/109 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tuottavaksi lopettamalla työttömyystuet muilta kuin kassan jäseniltä joilla työuraa takana väh 5 v.

Näin verot alas, hoitsujen yms palkat ylemmäs jotta heitä riittäisi.

Vierailija
100/109 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen ollut ihan rupisella palkalla töissä. Siinä oli se helpotus ettei ollut työkkäri niskassa. Ne kun tuntuu nykyään oikein kyttäävän että saavat jollakin tekosyyllä laittaa karenssin. Tämä työttömänä nyt oleminen on niin stressaavaa että alkaa olla hermot aika huonona. Jos menen valittamaan tästä niin luultavasti joudun saikulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi