16 v kysyy; mitä mun pitäisi tehdä tässä tilanteessa
Mulla on hirveä ongelma painoni ja itseni kanssa joka haittaa mun jokapäiväistä elämää. Olen siis painoindeksin mukaan ihan normaalipainoinen mutta omasta mielestäni liian lihava, löysä ja painava. Haluaisin olla hoikempi ja yritän jatkuvasti laihduttaa. Tavallisella kotiruualla paino ei lähde putoamaan ja oon tosi turhautunut. Aina jos syön jotain sellaista mitä en saisi, mulle tulee hirveän huono omatunto. En haluaisi mennä mihinkään ihmisten ilmoille koska häpeän mun vartaloa ja mietin joka päivä että voi kun en olisi näin painava. Tää on tosi inhottavaa ja haluaisin olla itsevarmempi mun vartalon suhteen. Mitä oikein tekisin tässä tilanteessa?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:12"]Tiiäppä tuota, jotain hengailua steissillä?
[/quote]
Oletpas hauska...
heippa, teksti voisi kertoa minusta!
Suosittelen vaan menemään moikkaamaan terkkaria, hän osaa ohjata sinut oikeaan suuntaan :)
Elä terveellisesti, liiku paljon, nauti nuoruudesta. Tämä on minun neuvoni.
Mitkä sinun mitat ovat?
Mietin vain, onko vika itsetunnossa vai painossa. Olisitko tyytyväinen koskaan?
Mä alkaisin sinuna syödä ruuan lisäksi salaatteja, hedelmiä ja vihanneksia. Karkkipäivä kerran viikossa ja alat harrastamaan jotain liikuntaa. Jos et halua ihmisten ilmoille mennä, niin netissä on paljon kuntoiluohjelmia.
Ja ala rakastamaan itseäsi ja hyväksy itsesi kaikkine ongelmineenkin.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:15"]Mitkä sinun mitat ovat?
[/quote]
Mitat on 172/66
Tiedän että vika on enimmäkseen itsetunnossa.
Meneppä jutteleen vaikka terkkarille. Nuoren mieli kehittää nopsaati syömishäiriön..
Jos olet normipainonen, älä vöhennä normaalia ruokaa, mutta aerobinen urheilu kiinteyttää, jos koet sellaiseen tarvetta.
Mutta oikeasti, kun laihtuminen on mielessä koko ajan, mene puhumaan ennwn kuin on myöhöistä.
Tsemppiä. Sä kelpaat!
Älä laihduta mutta urheile, sillä menee kurvit kohdalleen.
Pelkällä ruualla laihduttaminen ei kannata: painoa putoaa, mutta et kiinteydy. Ala käydä kuntosalilla, kasvata lihaksia. Älä katso enää puntaria, koska salilla käynti nostaa painoa, kun lihakset kasvaa. Kiinteytä itseäsi, jos haluat muuttua. Reipasta liikuntaa ja kuntosalia niin avot. Muista tietenkin syödä hyvin ja oikein. Älä muutu muiden takia, jos se on motiivisi niin et tule ikinä olemaan riittävän hyvä itsesikään mielestä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:15"]Mitkä sinun mitat ovat?
[/quote]
Mitat on 172/66
[/quote]
Kokeile alkaa kehua itseäsi ja rakastaa kehoasi. Ymmärrän varmaan että olet normaali ja varmasti kaunis nuori nainen. Älä murehdi turhia vaan ala elää ja jätä ulkonäköpaineet. Muutama sentti sinne tänne ei edes näy mihinkään.
Keskity hyvään oloon. Helli ja hemmottele itseäsi mutta älä välttämättä ruoalla. Voi olla kokemuksia tai joku kiva vaate.
Äläkä kiltti jatka tuota linjaa enää. Tähän maailmaan ei tarvita enää yhtään tuskaa kokevaa syömishäiriöisstä. Hoida pää kuntoon
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:20"]Äläkä kiltti jatka tuota linjaa enää. Tähän maailmaan ei tarvita enää yhtään tuskaa kokevaa syömishäiriöisstä. Hoida pää kuntoon
[/quote]
"Äläkä jatka tuota linjaa enää", se ei välttämättä ole henkilön itse päätettävissä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:15"]Mitkä sinun mitat ovat?
[/quote]
Mitat on 172/66
[/quote]
oot aivan liian lihava. sun pitää alkaa laihduttamaan niin olokin paranee
[/quote]
Mikä vittu sua vaivaa? Mene peilin eteen ja ajattele hetki että sanoit tuon sairastumisvaarassa olevalle nuorelle naiselle.syömishäiriö on tappava sairaus.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:15"]Mitkä sinun mitat ovat?
[/quote]
Mitat on 172/66
[/quote]
[/quote]
Tän kommentin takia vihaan itseäni vielä enemmän. Kiitos. Terveisin ap.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:20"]Äläkä kiltti jatka tuota linjaa enää. Tähän maailmaan ei tarvita enää yhtään tuskaa kokevaa syömishäiriöisstä. Hoida pää kuntoon
[/quote]
"Äläkä jatka tuota linjaa enää", se ei välttämättä ole henkilön itse päätettävissä.
[/quote]
Sairaudelle ei mitään voi mutta hakee apua jos anoreksia oireilee. Sairaudet tulee mutta niistä selviää joskus hoidolla joka aloitetaan ajoissa. Ei saa jatkaa ja odottaa kunnes on liian myöhäistä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:15"]Mitkä sinun mitat ovat?
[/quote]
Mitat on 172/66
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ap älä välitä. Viestin laittoi joku näivettynyt ja tyhmä hiihtoa harrastava frigidi.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:15"]Mitkä sinun mitat ovat?
[/quote]
Mitat on 172/66
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lakkaa nyt jo ajattelemasta, että mitä muut sanoo. Se on sun kroppa, saat tehdä sillä mitä ikinä haluat. Jos jotain haittaa, niin se ei ole sun ongelma. Mua huvittaa mennä kaupungilla pienemmissä kesävaatteissa, kun luuviulut ja fitnessmimmit kattoo päästä varpaisiin.
[/quote]
Mitat on 172/66
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kannata tollasesta itteensä ottaa. Ihan hyvän kuuloset mitat sulla kyllä on.
Tiiäppä tuota, jotain hengailua steissillä?