Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuisit yksin tai asut yksin, mitä löytyy viikon ruokalistaltasi?

Vierailija
26.03.2022 |

Olen tällä hetkellä kurkkua myöten täynnä kokkaamista, ruokasuunnittelua ja ruokaostosten suorittamista.
Meillä kotoa löytyy lisäkseni kaksi teini-ikää lähestyvää poikaa ja mies.
Odotan sitä aikaa kunnes minun ei tarvitse enää tehdä koko ajan ruokaa.

Mikäli asuisin yksin, minun ruokalistaltani löytyisi lähinnä pussipuuroa, marjoja ja hedelmiä. Minulla ei koskaan tee mieli lämmintä "oikeaa" ruokaa, joten halvaksi tulisi!!

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisihenkisen perheen äiti, ja mulla myös tulee ruoanlaitto välillä korvista ulos, vaikka sinällään pidän ateriasuunnittelusta ja ruoanlaitosta. Meillä siis todella kokataan; myös aikuisten lounasruoat puksataan kotikeittiössä.

Koululaisten syyslomalla oli tilanne, että olin pari päivää kokonaan yksin kotona (etätöissä), söin:

- kylmiä wrappeja

- rahkoja

- hedelmiä

- puuroa marjoilla ja pähkinöillä

- munakkaita

- join julmetusti kahvia

En siis kertaakaan "laittanut ruokaa", kävin vain keittiössä kääräisemässä jotain kasaan samalla kun kahvi tippui 😊 Oli IHANAA.

Vierailija
2/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En mäkään ruuanlaitosta erityisesti nauti, mutta kokkaan silti itselleni kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Joka päivä ei toki tarvitse kokata, kun esim vuuallinen kaalilaatikkoa riittää moneen ateriaan ja usein laitan pakkaseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna kokkaan tosi vaihtelevasti ihan useamman ruokalajin illallisista aina ravinnottomaan höttöön. Normaalisti viikon aikana kokkaan 1-3 kertaa, aina useamman päivän annoksia. Viime kahden viikon aikana iltaruokina on ollut mm. bataatti-linssi-pinaatticurry, makaronilaatikko, kanansiivet, pelkät airfryerperunapallerot ja yhtenä iltana kaupan poke-kulho.

Aina ei jaksa. Joskus syön vain uunituoreita rieskja iltaruoaksi. Parisuhteessa ruokahalu oli kyllä parempi ja joka (tai joka toinen) ilta tuli kokattua aina uutta kunnon ruokaa.

Vierailija
4/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot

Vierailija
5/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lainkaan ns. ruokaa enkä syönyt silloinkaan, kun lapset olivat pieniä. Voin syödä kaalia (palana, ei mitään keittämistä), rahkaa ja marjoja, leipää sellaisenaan (ei mitään levitettä tai juustoja), hedelmiä, kikherneitä (keitetty, ei mitään kivaa annosta) jne. Ruoka on vain ravintoa.

Vierailija
6/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha-makaroni mössöä, valmiskeittoa, paistan pihvin tai sitten käyn monesti jossain lounaspaikassa lounaalla.

Vierailija
7/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, jauhelihakastike, kinkkukiusaus, pyttipannu, kanasalaatti, lohikeitto, jne. Näitä mm tullut tehtyä ja muuta ja asun yksin. Syön kotona lounaan ja päivällisen. Etätöiden hyviä puolia.

Vierailija
8/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson lähiravintoloiden ruokalistoilta.

Vierailija
9/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olen lämpimänä ruokana syönyt:

- Lidlin kinkkutortelloneja peston kanssa

- butter chicken riisillä (takeawayannos kaupasta)

- pakkasesta itsetehty lindströminpihvi ja keitettyjä perunoita

- lopuista perunoista tein perunamunakasta, jota söin artisokkatahnan kanssa

- pannulla paistettua mustaamakkaraa puolukkahillon kanssa

- eilen söin äitini luona

- tänään valmistin ison kattilallisen minestronekeittoa

Asutaan nykyisin erillään mieheni kanssa ja olen kyllä kovasti passivoitunut ruoanlaiton suhteen, kun tarvitsee kokata vain itselleen.

Vierailija
10/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin enkä syö lämmintä ruokaa joka päivä. Yksinkertaista ruokaa syön. Broilerikastike ja siihen riisi, pasta, peruna tai kasvikset on lemppari. Uunimakkara juustolla on hyvää, joskus syön pelkkiä lohkoperunoita itse tehtynä. Usein korvaan ruoan leivällä ja jogurtilla.

Vierailija
11/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyypi yhtä keittoa, jota syön kolme päivää.

Sitten jotain vihannes-kana- tai jauheliha risottoa joista riittää aina kahdeksi päivää.

Vkonlopuksi ostan jotain "parempaa" ruokaa, vaikkapa kalaa, tai paistipalasia ja lisäkkeenä keitetyt perunat.

Tietty sitten vihanneksia ja juustoa leivän päälle aamupalalla, joskus myös puuroa, useinmiten mikropuuroa kaurahiutaleista.

Mitään välipaloja en ole koskaan tottunut syömään.  Tietty päiväkahvit.

Joskus iltapalan viili, tai jogurtti.

Vierailija
12/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina ruuat itse, vaan itselleni. Tällä viikolla ollut kanapastaa, jauhelihapihvejä ja muusia, kaaliraastetta, pizzaa, mustikkapiirakkaa.

Vierailija
13/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla ruokana ollut

-sushia (kaupan deliosastolta)

-viininlehtikääryleitä ja tomaattimozzarella (kaupan deliosastolta)

-peruna palsternakkakeittoa kahtena päivänä (itse tehty)

-vihanneswokkia (itse tehty)

-halloumipunajuurisalaatti (kaupasta)

Vierailija
14/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin en syö mitään toisin kuin perhe. Juon vain kupin kahvia mustana. Eli aamiainen skipattu. Lounaaksi söisin keiton ja syönkin silloin kun yksin olen, perheelle ei keittolounas kelpaa. Välipaloja meillä ei syödä. Päivällinen on vähän tuhdimpi, kuten lihaa/kanaa/kalaa ja perunaa/pastaa salaatin kera. Tämä kaikille ok. En syö iltapalaa, mutta muu perhe syö. Jos olisin sinkku, säästäisin hitosti rahaa, koska maksan ruuat.

Vierailija
15/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän yksin. Vihaan ruoanlaittoa ja usein teen vain munakkaan/nuudeleita+proteiini+kasviksia/lämpimiä voileipiä "ateriaksi". Muuten jogurttia marjoilla ja pähkinöillä, pelkkiä pähkinöitä, hedelmiä. Kittaan myös paljon teetä. Kun jaksan vaivautua, teen esim. lasagnea tai sosekeittoa, joita syö pidemmän aikaa.

Vierailija
16/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin enkä syö lämmintä ruokaa joka päivä. Yksinkertaista ruokaa syön. Broilerikastike ja siihen riisi, pasta, peruna tai kasvikset on lemppari. Uunimakkara juustolla on hyvää, joskus syön pelkkiä lohkoperunoita itse tehtynä. Usein korvaan ruoan leivällä ja jogurtilla.

Kuulostaa melko pullistavalta ruokavaliolta. Lapseni muutti kaupunkiin opiskelemaan ja suunnilleen samaa ruokavaliota noudattaa + Wolt. Onneksi tulee nyt harkan ajaksi mamman lihaisien patojen ääreen, jää kaupunkien lihottavuudet hetkeksi.

Vierailija
17/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä, sosekeittoja, salaattia ja nuudeleita. Pakastepizzaa. Ei lihaa.

Vierailija
18/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ikinä suunnittele etukäteen. ostan kaupasta mitä mieleen juolahtaa ja teen niistä mitä mieleen juolahtaa. Einekset ei oo mun juttu, hyvin varusteltu kuiva-ainekaappi ja pakastin ovat.

Vierailija
19/93 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläminen vaatii enempi huolehtimista jotta pystyy pitämään kiinni elämisen laadusta, sitä luisuu helpommin kaltevalle pinnalle.

Vierailija
20/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta ne teini-ikää lähestyvät pojat kokkaamaan. Teet samalla suuren sijoituksen heidän aikuisuuteensa ja tuleviin mahdollisiin parisuhteisiin ja perheisiin.

Kysele, mitkä ovat heidän lempiruokansa ja kannusta/auta poikia opettelemaan valmistamaan niitä itse.

Meidän esiteini ottaa ruokaideoita Tiktokista, isompi sisarus pitää leipomisesta. Pienin ei vielä hämmennä kaakaota kummempaa, mutta kaikille on keittiön käyttö sallittu.

Olen huomannut että kaikkien kavereiden perheissä näin ei ole. Suosittelisinkin monille vanhemmille keittiöasenteen tarkistamista ja samalla marttyyriäitien vetäytymistä välillä sohvalle tai salille, mikä kullekin sopii!

-Kolmen äiti