Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakas kissani jäi auton alle

Vierailija
10.09.2015 |

Minun rakas kissani, joka eli 10 vuotta, joka tapasi aina nukkua ja kehrätä sylissä, tervehtiä aamuisin, mouruta ruokaa, olla seurana marjojen poiminnassa, pyydystää hiiriä, kuoli auton alle jäätyään.

Kuulostaa tyhmältä ehkä joidenkin mielestä, mutta miten tämä voi sattua niin pahasti? Heikottaa, päätä särkee, hytkyttää, itkusta silmät on turvonneet ja punaiset enkä oo vähään aikaan itkeny näi pahasti. Kyynelistä ei tunnu olevan loppua ja kun näen silmissäni kuvasarjan, kuinka auto lähestyy häntä kohden..

Miksi? Voi miksi?! Ei tuolla tavalla saa kenenkään elämä päättyä, tuskallisesti ja kivuliaasti ja toisen aiheuttamana. Miksi sen piti tapahtua, miksi, voi miksi?

Mä haluun vielä silitellä sen pehmeää turkkia, tuntea kuinka kissa puskee jalkojani vasten halutessaan maitoa, kuulla kuinka kurkusta kantautuu tasaista hyrinää sen kehrätessä ja pitää sylissä, kun on paha olla. Tuntuu, kuin osa sydämestä ois revitty pois. Tuntuu, etten pääse kissani kuoleman yli, vaikka se oli "vain" eläin.

Lepää rauhassa <3 tulen kaipaamaan eikä ole toista samanlaista kissaa korvaamaan sinua...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
2/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:35"]<3
[/quote]
<3 oli pakko purkaa tänne, kun ei ole oikein ketään muutakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Ikävä tekee kipeää, mutta pikkuhiljaa se muuttuu kauniiksi muistoiksi kissastasi. Kissat on perheenjäseniä siinä missä ihmisetkin.

Vierailija
4/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka vähättelevät toisen kokemaa surua kun rakas lemmikki menehtyy. Tottakai se sattuu, eikä se ollut "vain eläin", vaan perheenjäsen ja ystävä. Otan osaa valtavaan suruun. Sinulla on oikeus surra. Muistele hyviä hetkiä kissan kanssa ja ole iloinen siitä, että pystyit antamaan sille hyvän elämän!

Vierailija
5/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa <3

eihän vapaana ulkoileva ollut?

Vierailija
6/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Kissalle on kyllä hirveä riski ulkoilla vapaana :(

Vierailija
7/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu :-( Miten kissa pääsi karkuun?

Vierailija
8/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Muistan kun meidän kissalle kävi samoin. Äitin kanssa itkettiin. Kissalla oli vielä pää katkennut ja remppamies toi lapiolla omaan kotipihaan hautaan:( Suruun auttoi vain uusi kissanpentu sitten vähän ajan päästä.

Vierailija
9/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui kulkemaan kissa kanssani pihalla, jos kävin itsekin ulkosalla.. Olin ulkoilemassa ja koitin kutsua sitä nimeltä (tulee yleensä kutsuttaessa), mutta ei se ikinä kotiin asti tullut.. Pihalla joku mies kävi toedustelemassa, omistammeko kissaa ja viittoi taloltani vajaan kymmenen metrin päähän tien reunaan.. En unohda sitä näkyä enää, kunpa en olisi nähnyt..

Mieheni on onneksi kylmäpäisempi ja sai vietyä kissavainaan pois tieltä varastoon, jossa oli sille oma makuupaikkansa, jonne se meni odottelemaan minua, jos se tuli minua ennen kotiin..

Kaunis kiitos osanotoista <3 ihania olette

-Ap

Vierailija
10/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen kissojen kohtalo, ne ei autoista välitä.

Vierailija
11/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, voimia paljon <3!

Vierailija
12/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa :( Samanikäinen kissani kehrää jaloissa, kauhea ajatella sille tuollaista kohtaloa. Kymmenenvuotias kissa ei ole vielä millään tapaa vanhus. Turha toki jossitella, mutta jos olisit ulkoiluttanut kissaa valvotusti (tarkoittaen hihnassa), sillä saattaisi olla toinen mokoma elämää edessä.

Vierailija
13/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:09"]

Pahoittelen tapahtunutta, MUTTA:

a) kissa ei ole mikään "hän", vaan "se".

b) kannattaisko jatkossa pitää huolta lemmikeistä, eikä päästää niitä mm. tuhoamaan linnunpesiä ja juoksemaan autojen alle, sillä huonolla tuurilla autosta voi mennä esim. etuhelma rikki.

[/quote]

Näitä viisastelijoita riittää :(

Vierailija
14/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) kannattaisko jatkossa pitää huolta lemmikeistä, eikä päästää niitä mm. tuhoamaan linnunpesiä ja juoksemaan autojen alle, sillä huonolla tuurilla autosta voi mennä esim. etuhelma rikki.

[/quote]

a) kissa on hän. sinä olet se.

b) osittain samaa mieltä, kissat kiinni mutta ei autojen etuhelmojen (?) takia.

Vierailija
15/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa,kaikki eivät tajua kuinka suuri asia lemmikin kuolema on vaikka se olisi nukutettu..

Vierailija
16/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:10"]Otan osaa :( Samanikäinen kissani kehrää jaloissa, kauhea ajatella sille tuollaista kohtaloa. Kymmenenvuotias kissa ei ole vielä millään tapaa vanhus. Turha toki jossitella, mutta jos olisit ulkoiluttanut kissaa valvotusti (tarkoittaen hihnassa), sillä saattaisi olla toinen mokoma elämää edessä.
[/quote]

Turha on jossitella joo, mutta olet oikeassa.. En minä vain tajunnut, kun eihän se "ikinä" tulisi jääänään auton alle, kun se oli niin fiksu kissaksi.. Väärässä olin ja karulla tavalla tuli ilmi.

Kiitos osanotoista ja ihanista viesteistä <3

-Ap

Vierailija
17/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:09"]Pahoittelen tapahtunutta, MUTTA:

[/quote]
Tuliko sinulle parempi olo?

-Ap

Vierailija
18/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:15"]Etpä tainnu kovinkaan kissaasi rakastaa kun sen vapaaksi päästit ulos.
Oma mokasi, kun kissasi menetit. Olisit pitänyt täysin sisäkissana TAI ulkoiluttanut valjaissa sitä, jolloin se eläisi vieläkin.

Ite en todellakaan ymmärrä ihmisiä jotka ottaa kissan sanoo rakastavansa sitä ja silti päästää sen ulos valvomatta ollenkaan. Siinähän sit pillitetään miten kissa jäi auton alle ja ku ei se oo koskaa ennen jääny! Noh, kissalle riittää yleensä se yksi kohtaaminen auton kanssa ku henki lähtee.

Olen toki ap pahoillani menetyksestäsi, mutta kyllä syytä sinussakin on aika paljonkin tuossa turmassa.
[/quote]
Hyi, inhottava ihminen..

Vierailija
19/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:13"]

[/quote]

a) kissa on hän. sinä olet se.

[/quote]

Kannattais mennä vaikka kielikurssille kohentamaan tuota persoonapronominien tuntemusta.

Vierailija
20/48 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kani kuoli kuukausi. Oli mulla 8 vuotta. Itken vieläkin päivittäin. Kauheinta on se muisto siitä, kun vein sen piikille. Aikani myöhästyi jonkun kriittisen tapauksen takia, joka meni mun ajan edelle. Eli jouduin odottelemaan siellä odotushuoneessa koirien hajun (se haju saa kanit sekaisin pelosta). Oli niin peloissaan, että kuoli sydänkohtaukseen ennen kuin ehdittiin lopettaa kivuttomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän