Apua! Töissä vaikeaa :(
Työskentelen esimiehenä eräässä yrityksessä pienen henkilökunnan kanssa. Teen todella paljon ylitöitä jatkuvasti - ilmakseksi. Minulla on ollut hieman ongelmia omien työntekijöideni kanssa ja sekin on aiheuttanut stressiä. Töitä on jatkuvasti aivan liikaa resursseihin nähden. Tämä johtaa siihen että
en mitenkään pysty tekemään kaikkea etenkään laiskan henkilökunnan kanssa.
Ongelma on kuitenkin oma pomoni. Koskaan en saa kiitosta vaan ainoastaan haukkuja, viimeksi tänään. Vaikka kuinka paljon tekisin töitä niin mikään ei riitä. Aina jokin on huonosti ja mitään en osaa tehdä oikein. Ylityökorvauksien perään en ole koskaan kysellyt. Olen jatkuvasti väsynyt ja stressaantunut ja kiitoksen sanaa ei kuulu IKINÄ. Pelkkää lokaa tulee niskaan poikkeuksetta. Rakastan tekemääni työtä ja se on "unelmaduunini", mutta olen todella ahdistunut kun teen niin helvetisti mutta koskaan ei ole hyvä. Masentaa. Ehkä jollakulla olisi jotain vinkkejä? :/
Kommentit (32)
Ehä juuri tämä yritys ei sovi sinulle
Entäpä jos kerrot tuon saman, mitä kirjoitit, suoraan Pomolle?
Etsi uusi työpaikka. Älä jätä heti vanhaa, mutta auttaa jaksamaan kun tietää, että parempaa on tiedossa. Tsemppiä!
Ongelma on se että en suoraan sanottuna uskalla avautua aiheesta pomolleni. En uskalla juuri mitään sanoa vastaan. Nyökyttelen ja myötäilen kun hän työntekoani vähättelee, haukkuu ja arvostelee.
Joku kommentoi, että ehkä kyseinen yritys ei sovi minulle. Siihen en usko, sillä aivan aidosti ja vilpittömästi rakastan työtäni. Tässä firmassa on muitakin pomoja, joista tiedän, että ovat aivan mahtavia tyyppejä. Minulle vaan valitettavasti sattunut tämä kusipää... :( työsuhteeni on määräaikainen, ja jos sen lopettaisin kesken niin sitten joutuisin vielä itse maksumieheksi. Jos puhun asiasta pomolleni niin hän kyllä halutessaan onnistuu minut jollain keinolla savustamaan ulos, kun kyllästyy naamaani. Ei siis osaa yhtään ottaa vastaan kritiikkiä omista esimiestaidoistaan. Ap
Tiedän tunteen; itsellänikin paskamaisia pomoja ollut. Ei siinä yleensä muu auta kuin lähteä itse..
Ei kai esimiestasolla edes saa mitään ylityökorvauksia?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:10"]Työskentelen esimiehenä eräässä yrityksessä pienen henkilökunnan kanssa. Teen todella paljon ylitöitä jatkuvasti - ilmakseksi. Minulla on ollut hieman ongelmia omien työntekijöideni kanssa ja sekin on aiheuttanut stressiä. Töitä on jatkuvasti aivan liikaa resursseihin nähden. Tämä johtaa siihen että
Ongelma on kuitenkin oma pomoni. Koskaan en saa kiitosta vaan ainoastaan haukkuja, viimeksi tänään. Vaikka kuinka paljon tekisin töitä niin mikään ei riitä. Aina jokin on huonosti ja mitään en osaa tehdä oikein. Ylityökorvauksien perään en ole koskaan kysellyt. Olen jatkuvasti väsynyt ja stressaantunut ja kiitoksen sanaa ei kuulu IKINÄ. Pelkkää lokaa tulee niskaan poikkeuksetta. Rakastan tekemääni työtä ja se on "unelmaduunini", mutta olen todella ahdistunut kun teen niin helvetisti mutta koskaan ei ole hyvä. Masentaa. Ehkä jollakulla olisi jotain vinkkejä? :/
[/quote]
Katos, sun pomo suhtautuu suhun samalla tavalla kuin sinä omiin alaisiisi. Sä oot sitä laiskaa henkilökuntaa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:36"]Ei kai esimiestasolla edes saa mitään ylityökorvauksia?
[/quote]
Mitenniin ei? Ei kai se ihan niin voi mennä että tekee jatkuvasti esimerkiksi 50 h/viikko ja sitä ei korvata mitenkään?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:10"]Työskentelen esimiehenä eräässä yrityksessä pienen henkilökunnan kanssa. Teen todella paljon ylitöitä jatkuvasti - ilmakseksi. Minulla on ollut hieman ongelmia omien työntekijöideni kanssa ja sekin on aiheuttanut stressiä. Töitä on jatkuvasti aivan liikaa resursseihin nähden. Tämä johtaa siihen että
[/quote]
Katos, sun pomo suhtautuu suhun samalla tavalla kuin sinä omiin alaisiisi. Sä oot sitä laiskaa henkilökuntaa.
[/quote]
Ei pidä kyllä tuo paikkaansa. Omat hommani olen hoitanut ja paljon ylikin, kuten jo aikaisemmin kirjoitin. Omiin alaisiini en suhtaudu näin. Olen puhunut laiskottelemisesta heille mutta mitään ei tapahdu. :/
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:36"]Ei kai esimiestasolla edes saa mitään ylityökorvauksia? [/quote] Mitenniin ei? Ei kai se ihan niin voi mennä että tekee jatkuvasti esimerkiksi 50 h/viikko ja sitä ei korvata mitenkään?
[/quote]
Esimiehillä on kokonaistyöaika, eli työtä tehdään sen verran kun sitä on. "Ylitöitä" ei siis ole olemassakaan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:36"]Ei kai esimiestasolla edes saa mitään ylityökorvauksia? [/quote] Mitenniin ei? Ei kai se ihan niin voi mennä että tekee jatkuvasti esimerkiksi 50 h/viikko ja sitä ei korvata mitenkään?
[/quote]
Esimiehillä on kokonaistyöaika, eli työtä tehdään sen verran kun sitä on. "Ylitöitä" ei siis ole olemassakaan.
[/quote]
Näin, pomoporras ja asiantuntijat eivät kuulu työaikalain piiriin, eli tosiaan ei ole ylityökorvauksia tai pyhälisiä. Jos menee ylitöiksi, on ns. oma moka.
Kurja tilanne ap:lla.
[/quote]
Nimenomaan voi mennä ja yleensä meneekin. Esimiehellä on tietty vastuu. Jos se ei kiinnosta niin voi pyytää alentamista alaisten joukkoon.
Ei hyvää päivää. AP ei uskalla edes puolustautua pomolleen eikä tiedä, mistä saa palkkaa ja mistä ei. Toivottavasti oot AP alasi huippunimi, muuten esimiesura voi päättyä aika lyhyeen... Ei ihmekään, ettet saa omia alaisiasi ruotuun!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:39"]
[/quote]
Nimenomaan voi mennä ja yleensä meneekin. Esimiehellä on tietty vastuu. Jos se ei kiinnosta niin voi pyytää alentamista alaisten joukkoon.
[/quote]
Ymmärrän tämän kyllä. Siksi olenkin tehnyt työni kuuliaisesti valittamatta yli menevästä ajasta. Tarvitsisin kuitenkin enemmän henkilökuntaa, jotta KAIKKI tarvittava työ tulisi tehtyä. Tätä en kuitenkaan saa. Ja kun en yksin pysty tekemään 2-3 ihmisen töitä, saan pelkkiä haukkuja. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:39"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:36"]Ei kai esimiestasolla edes saa mitään ylityökorvauksia? [/quote] Mitenniin ei? Ei kai se ihan niin voi mennä että tekee jatkuvasti esimerkiksi 50 h/viikko ja sitä ei korvata mitenkään? [/quote] Nimenomaan voi mennä ja yleensä meneekin. Esimiehellä on tietty vastuu. Jos se ei kiinnosta niin voi pyytää alentamista alaisten joukkoon. [/quote] Ymmärrän tämän kyllä. Siksi olenkin tehnyt työni kuuliaisesti valittamatta yli menevästä ajasta. Tarvitsisin kuitenkin enemmän henkilökuntaa, jotta KAIKKI tarvittava työ tulisi tehtyä. Tätä en kuitenkaan saa. Ja kun en yksin pysty tekemään 2-3 ihmisen töitä, saan pelkkiä haukkuja. Ap
[/quote]
Jos kerran ymmärrät niin mitä oikein höpisit ylityökorvauksista?
Tuotahan se esimiehen duuni juuri on, yrittää taikoa minimiresursseista maksimitulos, jonka olisi pitänyt olla valmis mieluiten eilen. Samat ongelmat ihan kaikilla esimiehillä, usko pois.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
Näin, pomoporras ja asiantuntijat eivät kuulu työaikalain piiriin, eli tosiaan ei ole ylityökorvauksia tai pyhälisiä. Jos menee ylitöiksi, on ns. oma moka.
Kurja tilanne ap:lla.
[/quote]
Vain ylin johto ei kuulu työaikalain piiriin. Pikkupomot kuuluvat.
Ap, sinun tehtäväsi on piiskata alaisistasi tarvittava työpanos irti. Ymmärrätkö? SINÄ olet henkilökohtaisesti vastuussa pomollesi siitä, että tiimisi hoitaa hommansa. Ei se mene niin, että jos alaisesi laiskottelevat, sinä menet kinuamaan pomoltasi lisää työntekijöitä. En yhtään ihmettele pomosi ärtyneisyyttä, jos olet toiminut näin. Sinun on tarkoitus olla pomollesi ratkaisu, ei ongelma. Kuulostat muutenkin vähän siltä, että itsetunnon kohotus ja yleinen ryhdistysliike olisivat paikallaan. Lopeta nyt ensi alkuun vauvapalstalla ruikuttaminen, hyvänen aika sentään.
No ihan on ylemmät toimihenkilöt työaikalain piirissä.
Tietysti eri asia jos yrityksessä on sovittu liukuva työaika, mutta silloinkaan ei saa ylittää 11 tuntia työpäivä. Ainoastaan johtajat voivat olla henkilöitä, joihin ei työaikalaki päde.
Melko inhottavan kuuloinen pomo sulla. Mutta tollaisiahan ne ovat suurin osa