Kehtaisitko tunnustaa äänestäneesi SDP::n Tarja Halosta
Minulta lentäisi OKSU ennen tunnustamista. Ja tämä vain jos olisin ollut niin kuvottava SAASTA että olisin kehdannut äänestää sitä.
Kommentit (72)
Mikä sen aikana meni pieleen? Ei sotaa, eikä sodan uhkaakaan, idän kauppa sujui, kaikki oli kohtalaisen tyytyväisiä. Moniko naispresidentti on ylipäätään aloittanut sodan? Ei meitä Natoon olisi sillä aikakaudella vienyt yksikään pressa. Jälkiviisaat viisastelkoon.
Mikä ihmeen Tarja Halos- kampanja täällä on jatkuvasti menossa?
Äänestin vuoden 2006 presidentinvaaleissa molemmilla kierroksilla. Vuonna 2000 en saanut vielä äänestää, koska olin alaikäinen.
Kehtaan toki. Tarja oli aikoinaan erittäin suosittu pressa ja pidetty. Itse äänestin häntä hänen sisäpoliittisten puheidensa perusteella. Venäjä ym muu rysšä ei kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaan. Ainoa ketä hävettää myöntää äänestäneensä on Haaviston Pekka ja vihreät. Siis VIHREÄT. :X
Onneksi en sentään tuohon oo langennu. Jos Pekka pääsee toiselle kierrokselle seuraavassa presidentinvaalissa, aion äänestää toista. Olkoot se vaikka Ano tai Väyrynen.
Äänestin pressanvaaleissa, oli ekat vaalit, joissa sain äänestää. Ajatus naispresidentistä oli takana, muutoin en ymmärtänyt politiikan takahuoneiden kiemuroista mitään.
Mutta käsi sydämellä: melkein jokainen olisi vielä hetki sitten toivonut Suomen päättävissä asemissa olevilta hyviä henkilökohtaisia suhteita Putiniin. Niitä vaali myös Niinistö, kunnes totuus rysähti niskaan hyvin yllättäen. Oltiinko sinisilmäisiä kaikki? No varmaan oltiin joo. Mutta eipä missään päin maailmaa tajuttu Putinin koko hulluutta edes Krimin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävintä, että jollekin tulee yllärinä, että Neuvostoliiton ja Venäjän poliittinen vaikuttaminen tapahtuu juuri poliittisen johdon ja instituutioiden kautta. SDP:n vaikuttajista ~puolet ovat olleet stasi-listoilla ja todennäköisesti myös Tiitisen listalla. Varsinkin Halonen ja Tuomioja vaikuttavat näiltä kuuluisilta hyödyllisiltä idiooteilta, jotka voi manipuloida ajamaan muiden agendoja. Samoin YLE ja muut valtamediat ovat vuosikymmenet heitä suojelleet. Ihan samalla tavalla me olemme olleet näiden propagandan uhreja, vasta nyt koko homman juoni aukeaa meille. Vasta nyt itsekin ymmärrän kuinka värittynyttä meille syötetty "oikea totuus" on ollut ja mitä suomettuminen oikeasti piti sisällään.
Olisiko siis pitänyt katkaista diplomaattisuhteet Venäjään ja olla etäisissä väleissä? Voi olla, että oltaisiin nyt Ukrainan tilanteessa. Venäjä valtasi Krimin Salen aikana, eipä liitytty Natoon silloinkaan. Millä tavalla Salen Putin-kuiskaajana oleminen on huonompi asia kuin 2000-luvun alun tapa?
Mihin tästä katosi sivun verran asiallisia viestejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin äänestämään sittemmin tajusin, että hän on täysin jalat tukevasti ilmassa sosialisti muiden rahoilla. Eipä vain herunut YK- eikä EU-pestiä hänelle vaikka suomalaisten rahoilla kuinka pohjustettiin.
Tarjan Neuvostoliiton vakooja -maine tunnettiin ja tiedettiin kaikkialla muualla paitsi Suomessa 😀meidän demarivoittoinen media piti yllä valheellista kuvaa Tarjasta.
Nyt siitä maksetaan kovaa hintaa. Muistakaa, jos Suomi joutuu kohta sotaan se on vain ja ainoastaan Tarja Halosen syytä.
Et sinä sitä voi sanoa. Riippuu täysin sodan syistä ja asetelmista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen aikana meni pieleen? Ei sotaa, eikä sodan uhkaakaan, idän kauppa sujui, kaikki oli kohtalaisen tyytyväisiä. Moniko naispresidentti on ylipäätään aloittanut sodan? Ei meitä Natoon olisi sillä aikakaudella vienyt yksikään pressa. Jälkiviisaat viisastelkoon.
Kenen intresseissä olisi ollut katkaista tyyliin Venäjäsuhteet aikana jolloin he ei sotineet missään Ukrainassa? Idän kauppa sujui, suomalaisille yrityksille se on ollut erittäin hyvä asia. Nyt on eri tilanne, ja Halonen on varmaan Putinistakin eri mieltä.
Siis millä tavalla on parempi asia.....
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, koska kansa ei halunnut. Poliitikon olisi ollut vaikeaa viedä natoon jos miehet eivät halua natoon eli siis sotiin. Silloin näytti sille, että islam on isompi uhka kuin ryszä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen intresseissä olisi ollut katkaista tyyliin Venäjäsuhteet aikana jolloin he ei sotineet missään Ukrainassa? Idän kauppa sujui, suomalaisille yrityksille se on ollut erittäin hyvä asia. Nyt on eri tilanne, ja Halonen on varmaan Putinistakin eri mieltä.
Onko se edes kommentoinut tuota mitenkään?
Tuota AP.... Tuota noin.... Siis Esko Aho olisi ollut sinusta parempi?
Minulla on hieman likainen omatunto. Vain kerran elämässäni olen äänestänyt kepulaista.
Silloin, kun Esko Aho oli Tavjaa vastassa pressanvaaleissa, äänestin Eskoa.
Tavjaa en ole äänestänyt koskaan! Ja olen siitä ylpeä. Olen kertonut siitä lapsilleni ja lastenlapsillenikin.
Muistavat Vaaria vankkumattomasta isänmaallisuudesta haudan äärellä. sitten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävintä, että jollekin tulee yllärinä, että Neuvostoliiton ja Venäjän poliittinen vaikuttaminen tapahtuu juuri poliittisen johdon ja instituutioiden kautta. SDP:n vaikuttajista ~puolet ovat olleet stasi-listoilla ja todennäköisesti myös Tiitisen listalla. Varsinkin Halonen ja Tuomioja vaikuttavat näiltä kuuluisilta hyödyllisiltä idiooteilta, jotka voi manipuloida ajamaan muiden agendoja. Samoin YLE ja muut valtamediat ovat vuosikymmenet heitä suojelleet. Ihan samalla tavalla me olemme olleet näiden propagandan uhreja, vasta nyt koko homman juoni aukeaa meille. Vasta nyt itsekin ymmärrän kuinka värittynyttä meille syötetty "oikea totuus" on ollut ja mitä suomettuminen oikeasti piti sisällään.
Olisiko siis pitänyt katkaista diplomaattisuhteet Venäjään ja olla etäisissä väleissä? Voi olla, että oltaisiin nyt Ukrainan tilanteessa. Venäjä valtasi Krimin Salen aikana, eipä liitytty Natoon silloinkaan. Millä tavalla Salen Putin-kuiskaajana oleminen on huonompi asia kuin 2000-luvun alun tapa?
Viro ei oo ollu Venäjän ystävä eikä ois pitäny olla meidänkään.
Milloin persut antavat selvityksen venäjämielisyydestään?
Jos olisin niin tehnyt niin kehtaisin. Olen niin nuori, että en ollut hänen ollessa ehdolla sen ikäinen, että minun ääntäni oltaisiin otettu vastaan.
Mutta kun nyt katson niitä vaihtoehtoja keitä olisi ollut vaikka silloin kun Halonen oli ensimmäsitä kertaa ehdolla tasavallan presidentiksi, niin ketä minun sitten olisi kannattanut äänestää ja miksi?
Paavo Värytäkö vai kenties Elisabeth Rehniä vai ehkä sittenkin Esko Ahoa tai Riitta Uosukaita vai ketä? Halonen oli oman aikansa presidentti ja olen ihan tyytyväinen, että hän ei ole maamme presidentti nyt.
On tietysti nyt parikymmentä vuotta myöhemmin osoittaa sormella ja arvostella Halosen ratkaisuja ja päätöksiä. Ja kun yritän arvoida tuolloin pääministerinä toimineen Lipposen (SDP) harjoittamaa politiikkaa, niin ellen tietäsi niin kyllä Lipposen politiikka minusta vaikuttaa joltain muulta kuin siltä, mikä minulle tulee mieleen kun puhutaan sosiaali-demokraattiseksi....
Aina olen äänestänyt SDP : tä, kerran Tarjaakin