Miksi kouluissa vieläkin käytetään maskeja?
Voi plaaaaah! Odotin kuin kuuta nousevaa maaliskuun loppua ja maskienkäytön loppumista samalla. Nyt Tuli ilmoitus, että 6-9 luokilla ja henkilökunnalla jatkuu maskien käyttö huhtikuun loppuun.
Kettu nyt oikeesti!! Kaikkialla paitsi sairaalan leikkaussaleissa noista on jo luovuttu. Pitäkää itse esitelmää 6-7h päivässä hikinen maski päässä kun happi loppuu ekan 20min aikana ja loppupäivän makaat päänsäryssä!!
Tänään olin messutapahtumassa, jossa tuhansia ihmisiä ja maskeja joka viidennellä. En kestä enää!!
Kommentit (28)
Raskasta puhua maski päällä… ihan eri kuin istua toimistossa maskin kanssa.
Turhaa se on, kun eivät kuitenkaan välitunnilla pidä maskia. Se on vähän kuin ottaisi kuukautissuojan aina välillä pois, housut sotkeentuu silti.
Maski on tehokas keino erotella yhteiskunnan pohjasakka normaaleista, maskin käyttäminen eli muiden huomioon ottaminen ei ole normaaliälyiselle mitenkään ylivoimainen asia.
Itse olen kulkenut maskitta jo viime vuoden alusta lähtien, oivallettuani ne täysin hyödyttömiksi. Tuntuu ihan epätodelliselta että vieläkin jotkut niitä käyttävät. Kun korona ei ole mihinkään katoamassa vaan se tulee kiertämään täällä loputtomiin, ihmettelen että onko tosiaan niin että osa väestöstä aikoo pitää maskia lopun ikäänsä. Eikö teillä siis ole minkäänlaista suunnitelmaa niistä luopumiseksi?
Minä käytän töissä edelleenkin ffp2- maskeja. Olen kolmesti rokotettu. Miksikö? Lue kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia niin ymmärrät.
Kannattaa katsoa vaikkapa prismassa asioidessa ketkä niitä maskittomia ovat, yleensä ovat kaljamahaisia epäsiistejä miehiä tai ulkomaalaisia.
Huomaa tehokkaasti eron keskituloiseen siistiin suomalaiseen joka ei ulkoisesti näytä kunnan vuokra-asunnossa asuvalta, maski löytyy kasvoilta.
Onneksi meidän koulussa ei ole samankaltaisia vikisijöitä kuin AP, opet ja oppilaat käyttää maskia ihan ilman jatkuvaa kehottamista ja kukaan ei ole hapenpuutteeseen kuollut :D Olisi ihan hirveää jos opena olisi märmättäjä itkemässä jostain maskien käytöstä :D
Mutta koronahan tulee kioertämään täällä vielä kymmeniä vuosia. Ei kai joku tosissaan ajattele, että täällä on ikuisesti maskipakko koulussa ja kaikissa julkisissa tiloissa, monilla työpaikoilla, jne? Maskeista huolimatta korona kiertää väestössä, ja hyvin suurella todennäköisyydellä meistä melkein jokainen tulee saamaan sen jossain vaiheessa.