Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläintenhoitajat hoi

Vierailija
10.09.2015 |

Onko aivan pakko osallistua tuossakin opetussuunnitelmassa koe-eläinten hoitamiseen? En todellakaan avusta kyseisissä kokeissa. Ja joo, en ole vielä edes pistänyt hakua kyseiseen kouluun, vaan perehdyin kaiken muun jälkeen opetussuunnitelmaan ja siellä oli kyseinen jakso luettavissa & kaikki osa-alueet mitä tarkasti tullaan arvioimaan koe-eläinhoitojaksolla. Jää koko koulu mieluiten sitten käymättä. Ymmärrän että tuossakin perehdytään eläinten hyvinvointiin ja nimenomaan koitetaan saada hyvää hoitoa heille, mutta minä en pitele kokeiden aikana eläimistä kiinni ja katso niiden mahdollista kärsimistä. Enkä putsaa koevälineitä.  Jumalauta kun ottaa päähän.

Omistaudutaan muuten sitten tässä elämässä eläimille, mutta ois ollu kiva perehdytystä laajalti eläimiin ja vähän tienatakkin sillä aina kun töitä tulisi. 

Voisi olla ihan oma kurssi tommosille jos koe-eläinpaikkaan haluu töihi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joku voi kertoa mulle että millasta sitten tuolla kyseisellä jaksolla on ollut. Tuntuu itestänikin typerältä vain tän takia jättää koko kouluun menemättä, mutta en vain voi sietää asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelemassa eläintenhoitajaksi, eikä meillä ole mitään koe-eläin juttuja. Opiskelen Kajaanissa.
Mie oon ymmärtänyt, et koe-eläinpuoli on ihan oma suuntautumisensa, eikä se kuulu kaikille hoitajaopiskelijoille.
Rohkeasti vaan hakemaan kouluun ja nauttimaan alasta. :)

Vierailija
4/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:27"]

Olen opiskelemassa eläintenhoitajaksi, eikä meillä ole mitään koe-eläin juttuja. Opiskelen Kajaanissa. Mie oon ymmärtänyt, et koe-eläinpuoli on ihan oma suuntautumisensa, eikä se kuulu kaikille hoitajaopiskelijoille. Rohkeasti vaan hakemaan kouluun ja nauttimaan alasta. :)

[/quote]

Mä menisin Huittisten ja siellä opetussuunnitelmassa luki pari osaa koe-eläimii perehtymisestä. Ehkä mun sitten täytyy selvittää asiaa ihan kouluun yhteyttä ottamalla. Koska jos oon katsonu/ymmärtäny jotain väärin tai jos on vanhaa tietoo. Kiitos todella paljon vastauksesta :) 

Vierailija
5/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut kyllä lemmikki - ja tuotantoeläimissäkin näkemään kärsimystä. Et taida soveltua eläintenhoitajaksi. Se ei ole turkin harjaamista pelkästään.

Vierailija
6/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:30"]

Joudut kyllä lemmikki - ja tuotantoeläimissäkin näkemään kärsimystä. Et taida soveltua eläintenhoitajaksi. Se ei ole turkin harjaamista pelkästään.

[/quote]

Tiedän sen hyvin ja tulen ne kestämään. Kaikki eivät nyt vaan siedä koe-eläin juttuja, onhan monet eläinten kanssa työskentelevät niitä vastaan. Mitähän ihmeellistä tässä on :D Onneks monia eläinkokeita on lopetettukkin jo, et voi verrata noita. Tuotantoeläimet joutuu jossain paikoissa kärsimään paljon, joka on helvetin väärin jota en kiellä, mutta näin ei ole onneks enään joka paikassa ja vartovasten tossa opetussuunnitelmassa ei mennä kiduttamaa niitä entisestää

Vierailija
7/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:30"]

[/quote]

Ja tiedän varsin hyvin ettei tuo todellakaan ole mitään eläinten paijaamista tai silittämistä vaan. Oon perehtyny asioihi kunnolla ja muutama tuttu alalla. En ole mikään pikkutyttö enään. 

Vierailija
8/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ketään koe-eläinten kanssa työskennellyttä? Voisit kysyä, millaista se työ on. Käsittääkseni suomessa on tosi tiukka lainsäädäntö koe-eläintoiminnassa. Ei niitä kiduteta tarpeettomasti.

Vierailija
9/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulu meillä. Törkeen rankkaa, ahdistavaa ja paha mieli koko jakson ajan. -Mäntsälä 2009

Vierailija
10/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:30"]

[/quote]

Ja tiedän varsin hyvin ettei tuo todellakaan ole mitään eläinten paijaamista tai silittämistä vaan. Oon perehtyny asioihi kunnolla ja muutama tuttu alalla. En ole mikään pikkutyttö enään. 
[/quote]

Enää*

Vierailija
11/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:38"]

Tunnetko ketään koe-eläinten kanssa työskennellyttä? Voisit kysyä, millaista se työ on. Käsittääkseni suomessa on tosi tiukka lainsäädäntö koe-eläintoiminnassa. Ei niitä kiduteta tarpeettomasti.

[/quote]

Helsingin lähellä jotka opiskelleet kyseisen alan niin ei oo ollu tommosella jaksolla. En tunne ketään joka olis työskennellyt. Tiedän sen ettei se pelkkää kidutusta ole, en vaan koe silti millään tavalla oikeeksikaa. Enkä ainakaan haluu olla lähellä kun näitä kokeita tehdään. Mä otan yhteyttä koululle ja kysyn asiast niin saan parhaimman vastauksen :D Jos ei täällä sit satu olemaan ketään Huittisissa kyseiseen alan opiskelijaa!

Vierailija
12/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kuuluu opintosuunnitelmaan se on silloin pakollinen.

Vierailija
13/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:41"]

Kuulu meillä. Törkeen rankkaa, ahdistavaa ja paha mieli koko jakson ajan. -Mäntsälä 2009

[/quote]

Tämän voin uskoa. Miksei ole omaa kurssia kyseiselle asialle :/ 

Vierailija
14/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:43"]

[/quote]

Totta kai on. Mutta jos saatto nyt olla vanhaa tietoo tai oon ite katsonut väärin. Sitä vähän hain että onko oikeesti asia näin ja onko ketkä eläintenhoitajista joutunut sen kurssin vetämään. Nähtävästi ei kaikki ja tutut ei. Minkä ihmeen takia Huittisissa sit pitäis... Joo, jokaisella koululla eri juttuja mutta...

Vierailija
15/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:41"]

[/quote]

Tämän voin uskoa. Miksei ole omaa kurssia kyseiselle asialle :/ 
[/quote]

En todellakaan tiedä. Melkein lopetin koulun kesken jakson aikana.. Noh, loppuen lopuksi ei ollut pahimpia asioita mitä vastaan tuli

Vierailija
16/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:41"] Kuulu meillä. Törkeen rankkaa, ahdistavaa ja paha mieli koko jakson ajan. -Mäntsälä 2009 [/quote]   Tämän voin uskoa. Miksei ole omaa kurssia kyseiselle asialle :/  [/quote] En todellakaan tiedä. Melkein lopetin koulun kesken jakson aikana.. Noh, loppuen lopuksi ei ollut pahimpia asioita mitä vastaan tuli

[/quote]

Juu, okei. Kiitos sulle paljon kommenteista. :) Rankka ala on, sen tiedän ja oisin valmis. En vaan todellakaan koe-eläin paikassa halua tehdä yhteistyötä kenenkään kanssa. 

Vierailija
17/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:43"]

[/quote]

Totta kai on. Mutta jos saatto nyt olla vanhaa tietoo tai oon ite katsonut väärin. Sitä vähän hain että onko oikeesti asia näin ja onko ketkä eläintenhoitajista joutunut sen kurssin vetämään. Nähtävästi ei kaikki ja tutut ei. Minkä ihmeen takia Huittisissa sit pitäis... Joo, jokaisella koululla eri juttuja mutta...
[/quote]

Jep. Jokasella koululla omat opintosuunnitelmat ja miten toimitaan. Huittisissa on paljon koe tutkimuksia & eläintarhoja. Johtuiskohan siitä

Vierailija
18/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:41"] Kuulu meillä. Törkeen rankkaa, ahdistavaa ja paha mieli koko jakson ajan. -Mäntsälä 2009 [/quote]   Tämän voin uskoa. Miksei ole omaa kurssia kyseiselle asialle :/  [/quote] En todellakaan tiedä. Melkein lopetin koulun kesken jakson aikana.. Noh, loppuen lopuksi ei ollut pahimpia asioita mitä vastaan tuli

[/quote]

Juu, okei. Kiitos sulle paljon kommenteista. :) Rankka ala on, sen tiedän ja oisin valmis. En vaan todellakaan koe-eläin paikassa halua tehdä yhteistyötä kenenkään kanssa. 
[/quote]

Ei nyt mikään maailman rankin ala kuitenkaan :) Vatsa oli herkillä ällöttävimmissä asioissa pari vuotta, mutta kaikkeen tottuu. Tsemppiä opiskeluihin jos päädyt alalle :)

Vierailija
19/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:43"] Jos se kuuluu opintosuunnitelmaan se on silloin pakollinen. [/quote]   Totta kai on. Mutta jos saatto nyt olla vanhaa tietoo tai oon ite katsonut väärin. Sitä vähän hain että onko oikeesti asia näin ja onko ketkä eläintenhoitajista joutunut sen kurssin vetämään. Nähtävästi ei kaikki ja tutut ei. Minkä ihmeen takia Huittisissa sit pitäis... Joo, jokaisella koululla eri juttuja mutta... [/quote] Jep. Jokasella koululla omat opintosuunnitelmat ja miten toimitaan. Huittisissa on paljon koe tutkimuksia & eläintarhoja. Johtuiskohan siitä

[/quote]

Totta. :) Kiitos kommentista

Vierailija
20/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe-eläinhoitaja ei tee eläinkokeita, eikä avusta niissä. Eläimet on liian kalliita tunareille. Tutkijat itse tekee eläinkokeet. Siihen on lakikin. Hoitajat hoitaa eläimiä, käytännössä vaihtaa eläinhäkit puhtaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi