Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhoissa taloissa asuvat sairastelevat eniten

Vierailija
10.09.2015 |

Vanhoissa taloissa asuvan usein flunssasisia. Tulehduksia. Mistä johtuu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minä olen asunut tässä vanhassa hirsitalossa nyt kolme vuotta, enkä ole sinä aikana ollut kertaakaan kunnolla kipeä.

Vierailija
2/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys, elämänhalinnan puute, epäterveelliset elitavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tjaah, en ole huomannut samaa - itse asun satavuotiaassa puutalossa ja sairastan tosi harvoin.. lattiat toki joskus vetoiset ja villasukat pakkasilla kovassa käytössä. Mulla tuli mieleen flunssasista oireista home, mutta sitä on varmaan eniten jossain 70-80-luvuilla rakennetuissa taloissa, jotka tyypillisemmin hengittää huonosti. 

Vierailija
4/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen havainto. Oma kokemukseni on, että uusissa kerrostaloissa asuvat sairastelee kaikkein eniten.

Vierailija
5/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kyllä liputan vanhojen talojen puolesta.

Vierailija
6/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä ihan ite

Vierailija
7/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:10"]

Vanhoissa taloissa asuvan usein flunssasisia. Tulehduksia. Mistä johtuu.

[/quote][citation needed]

Vierailija
8/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:18"]tjaah, en ole huomannut samaa - itse asun satavuotiaassa puutalossa ja sairastan tosi harvoin.. lattiat toki joskus vetoiset ja villasukat pakkasilla kovassa käytössä. Mulla tuli mieleen flunssasista oireista home, mutta sitä on varmaan eniten jossain 70-80-luvuilla rakennetuissa taloissa, jotka tyypillisemmin hengittää huonosti. 
[/quote]
Ehkä aloittajan mielestä 70-luvun talo on jo vanha? :)

Vierailija
9/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home, home ja home. 70-luvun taloissa ongelma on pahin, ennen sitä ja sen jälkeen tilanne on hieman parempi. Nämä uudet muovipussitalot tulee homehtumaan myös jos ilmanvaihtoa ei huolleta ja puhdisteta säännöllisesti jne.

Vierailija
10/17 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme perheen kanssa 1939 rakennetussa kerrostalossa, ei ole mitään ongelmia.

Äidillä on 70-luvulla rakennettu omakotitalo, useampi perheenjäsen niistää nenää, kun käymme siellä. Nykyään otamme kaikki setiritsiiniä (antihistamiini, mm. Zyrtec) ennen vierailua.

Joku sanoikin, että 70-luvun talot ovat pahimpia. Äidin talo on yhdessä kerroksessa, ihan maan tasassa, ja siinä on piilosokkeli (en tiedä mikä se on, mutta kuulemma liittyy asiaan).

Vierailija
11/17 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainat on maksettu, ei tarvi mennä sairaana töihin.

Vierailija
12/17 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1920-luvulla rakennettu talo, jossa olemme asuneet kolme vuotta, enkä edes muista koska kukaan meistä olisi ollut kipeä.

Vierailija
13/17 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asbesti ja home?

Vierailija
14/17 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin tulla kirjoittamaan, että ehkä 70-luvun taloissa sairastellaan eniten.
En mä ainakaan ole huomannut, että alle 40-luvun taloissa sairasteltaisiin erityisen paljon.

Vierailija
15/17 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuoden 30-luvulla rakennetun kerrostalon asunnossa, jossa veti kuin paperitalossa. Kosteusvauriot olivat edenneet hyvin pitkälle. Mm. vessan ovenkarmi oli alkaalta ihan laho ja mureni viikko viikolta enemmän. Seinät olivat pehmeät. Niihin pystyi painaa kuoppia :D En ihmettelisi yhtään, jos siellä hometta oli. En kylläkän ollut kertaakaan flunssassa tuona vuonna.

Vierailija
16/17 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion päälle aikanaan tehty rintsikka. Ei mitään ongelmia

Vierailija
17/17 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heitti tollasen mutu-jutun ja mammat lähti kilvan mukaan. Ei ole mikään ihme, että median aivopesu uppoaa teihin, kun kerran uppoaa ihan mikä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä