pääseekö eläkkeelle jos on narsistisen persoonallisuushäiriön..
Muitakin vaikeita mielenterveydenhäiriöitä kuten esim psykoottista masennusta ja muita? Lisäksi on muitakin persoonallisuushäiriöitä.
Kommentit (7)
En mitään. Olen ollut yli 3 vuotta kuntoutustuella ja haetaan pysyvää eläkettä. Mietin meneekö läpi. Minulla on vaikeita muistiongelmia 2 persoonallisuushäiriötä narsismin lisäksi. Normaalisti olen hieman psykoottinen mutta minua se ei haittaa. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö sen lisäksi. Minua ei haittaa olla sairas koska minä en tunne mitään. Päivät häviää jonnekin ja minulla on kalenteri johon merkkaan asioita koska huomenna en muista enää tätä päivää. Outoa kyllä minulla on paljon ystäviä ja minua pidetään hauskana, älykkäänä ja karismaattisena. Ne jotka todella tuntee minut pitävät täysin hulluna mutta eivät välitä siitä. Olen myös dissosiatiivinen joten vaihdan persoonaa välillä oikeastaan vireystason mukaan. En koe että minulla on varsinaisesti omaa minää. Hoitoapulainen minä ennen olin kunnes sairastuin.
Ap
Miten sait narsistisen persoonallisuushäiriön diagnoosin? (Onko sitä edes Suomessa käytössä olevassa diagnoosijärjestelmässä ICD-10:ssa?)
Pelkään ja epäilen, että olen narsistisesti häiriintynyt.
Ei pääse, koska silloin yli puolet kansasta joutuisi eläkkeelle. Narsistiset, epävakaat ym persoonallisuushäiriöt niihin liittyvinen masennuksineen ovat enemmistön ongelma. Kaikki perustuu "sopeutumiseen" muiden kustannuksella, että vaivihkaa myös omansa. Kaikki on vain laumaimagoon perustuvan varjon, "ihanneminän" näyttelemistä.
Oletko tai oletko ollut parisuhteessa? Miten sujui, jos? Epäilen vahvasti, että ex-miehelläni oikeasti jotain samaa. On ollut psykiatrisella osastolla, tyhjä katse ja unohti lapsensakin kun löysi uuden. Lapset sanovat, että tuntuu kuin eivät olisi koskaan tunteneet isäänsä edes. Minua kohteli kuin olisin aina tehnyt jotain pahaa - ei koskaan puhunut tunteistaan mitään esim.
Kaksi miestäni hylkäsin silmää räpäyttämättä. Ei mitään tunnereaktiota enkä selitellyt. Sitä ennen palvoin heitä ja sitten yhtenä päivänä ei mitään. Olin löytänyt uuden ja lähdin sen matkaan. Nykyinen mieheni on myös narsisti. Hän on parasta mitä minulle on tapahtunut. Kyllähän me kieroillaan, tehdään toisillemme henkisesti kiusaa ja ajetaan toisemme hulluiksi, mutta toisaaltaan pidämme itseämme parempina kuin muita, pidämme ihmisiä tuskastuttavan tyhminä. Inhoamme lapsia, mies on rasisti ja rikollinen ja meitä kiihottaa jos yhdessä tehdään jotain rikollista, manipuloimme viranomaisia ja käytämme ihmissuhteita huvittamaan tylsää elämäämme. Vedätämme ja huijaamme ja siinä olemme tiimi. Meissä on sinällään psykopaattisia piirteitä kun emme näe ihmisen murhaamista mitenkään ongelmallisena. Kiinni jääminen ei kiinnosta ja kun lakikin kieltää, mutta jos olisi hyvä syy niin kumpikin pystyisi siihen kylmästi. Seksi on uskomatonta ja kiihkeää ja vihaamme toisiamme ja rakastamme. Elämme täysin toistemme pauloissa. Meillä on kummallakin useampia lapsia. Ne on jätetty exille. Me olemme kumpikin tosi tavallisia mutta kun haluamme niin jostain syystä vastakkainen sukupuoli hullaantuu täysin. Työpaikan saa aina jos haluaa koska supliikki toimii. Minä pystyn muuttumaan ulkonäöltäni aivan toisenlaiseksi niin että läheisetkään ihmiset ei tunne kuvista. En tiedä miten kaikki on mahdollista. Narsistisuus ei tietenkään ole suurin ongelmani vaan muut mielensairaudet. Mikään työ ei onnistu minulta kun voimat ei riitä.
Ap
No toivottavasti ainakin. Kenellä näin monia vakavia diagnooseja?