Pidättekö kalapuikkoja hyvänä ruokavaihtoehtona?
Kalaahan pitäisi syödä mutta kalapuikot ovat kalavaihtoehtona ehkä hieman kyseenalainen. Kuinka usein syötte/syöttekö ollenkaan? Mitä niiden kanssa syötte?
Rupesin vaan miettimään, kun yritän pitää yllä mahdollisimman terveellisiä ruokailutapoja ja äsken lounaani koostui viidestä kalapuikosta, tomaatista, kurkusta, hernemaissipaprikasta ja kesäkurpitsasta. Lisukkeet olivat siis mielestäni ok.
Kommentit (30)
No, en nyt varsinaisesti mutta saunnaisesti syötynä ok.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 13:17"]
12 muuten tarkisti asian... itse asiassa olin väärässä. Kalapuikoissa - toisin kuin vaikkapa eineslihapyöryköissä - on raaka-ainetta eli kalaa ihan hyvin! 59-70 prosenttia tämän testin mukaan:
Itse suosisin vaikkapa lohikalapuikkoja, koska seiti on vähärasvaista, ja siitä ei välttämättä osu puikkoihin kauheasti niitä hyväätekeviä omega-rasvoja.
Löytyy ainakin Findukselta:
http://www.findus.fi/tuotteet/tuote?product_id=124
[/quote]
Mä syö 100% kalaa
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:03"]
Minä en oikein ymmärrä, että kalasta ja kanasta tulee myrkkyä, kun sen paneroi ja jogurtista tulee myrkkyä, kun siihen lisätään sokeria. Joo, terveellisten ainesosien pitoisuuden pienenevät ja tilalle tulee jotain muuta, mutta onhan kalapuikoissa kuitenkin kalaa eikä muovikorviketta.
[/quote]
Niinpä, kaikilla sitä ymmärrystä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:43"]
Onko parempi syödä kalapuikkoja vai olla syömättä kalaa ollenkaan? T. toinen. En tykkää kalasta, mutta puikot menee. En oo viitsinyt ostaa kun en oo perehtynyt niiden terveellisyyteen
[/quote]
Eihän niissä kalaa ole nimeksikään.
[/quote]
Aih. No sit jätän kalat kauppaan ja vedän vitamiineja... T. se toinen
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:39"]
Kalaahan pitäisi syödä mutta kalapuikot ovat kalavaihtoehtona ehkä hieman kyseenalainen. Kuinka usein syötte/syöttekö ollenkaan? Mitä niiden kanssa syötte?
Rupesin vaan miettimään, kun yritän pitää yllä mahdollisimman terveellisiä ruokailutapoja ja äsken lounaani koostui viidestä kalapuikosta, tomaatista, kurkusta, hernemaissipaprikasta ja kesäkurpitsasta. Lisukkeet olivat siis mielestäni ok.
[/quote]
Kaikkea paskaa te syöttekin, kalapuikot on perkuujätteistä valmistettuja.
En pidä. Jos ne tekis itse, niin sitten ehkä, mutta se friteeraus vie senkin terveellisyyden pois. Itse suosin kalamureketta yhtenä kalaruokavaihtoehtona - sen voi tehdä tarjouslohesta tai muusta edullisesta kalasta, ja saa varmasti hyvää ja terveellistä ruokaa helposti.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:46"]Meillä syödään kalapuikkoja. Harvakseltaan, mutta syödään. Lisukkeeksi perunaa, kananmunakastike ja salaatti. Nam nam!
[/quote]
Näin mäkin ne syön!! Muuten ei kalapuikkoja ollenkaan mutta kananmunakastikkeen ja perunan kanssa nam =)
Riippuu minkälaisia puikkoja. Kallimmissa filee puikoissa on kalaa
Kyllähän kalapuikko käy vaihtoehdoksi ruualle.