Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö kalapuikkoja hyvänä ruokavaihtoehtona?

Vierailija
10.09.2015 |

Kalaahan pitäisi syödä mutta kalapuikot ovat kalavaihtoehtona ehkä hieman kyseenalainen. Kuinka usein syötte/syöttekö ollenkaan? Mitä niiden kanssa syötte? 

Rupesin vaan miettimään, kun yritän pitää yllä mahdollisimman terveellisiä ruokailutapoja ja äsken lounaani koostui viidestä kalapuikosta, tomaatista, kurkusta, hernemaissipaprikasta ja kesäkurpitsasta. Lisukkeet olivat siis mielestäni ok. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kalapuikko käy vaihtoehdoksi ruualle.

Vierailija
22/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Saatanan kalapeikot xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en nyt varsinaisesti mutta saunnaisesti syötynä ok.

Vierailija
24/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 13:17"]

12 muuten tarkisti asian... itse asiassa olin väärässä. Kalapuikoissa - toisin kuin vaikkapa eineslihapyöryköissä - on raaka-ainetta eli kalaa ihan hyvin! 59-70 prosenttia tämän testin mukaan:

http://www.makuja.fi/artikkelit/4901256/ajankohtaista/positiivinen-yllatys-nain-paljon-suomessa-myytavat-kalapuikot-sisaltavat-oikeasti-kalaa/

Itse suosisin vaikkapa lohikalapuikkoja, koska seiti on vähärasvaista, ja siitä ei välttämättä osu puikkoihin kauheasti niitä hyväätekeviä omega-rasvoja.

Löytyy ainakin Findukselta:

http://www.findus.fi/tuotteet/tuote?product_id=124

[/quote]

Mä syö 100% kalaa

Vierailija
25/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:03"]

Minä en oikein ymmärrä, että kalasta ja kanasta tulee myrkkyä, kun sen paneroi ja jogurtista tulee myrkkyä, kun siihen lisätään sokeria. Joo, terveellisten ainesosien pitoisuuden pienenevät ja tilalle tulee jotain muuta, mutta onhan kalapuikoissa kuitenkin kalaa eikä muovikorviketta.

[/quote]

Niinpä, kaikilla sitä ymmärrystä ei ole.

Vierailija
26/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:43"]

Onko parempi syödä kalapuikkoja vai olla syömättä kalaa ollenkaan? T. toinen. En tykkää kalasta, mutta puikot menee. En oo viitsinyt ostaa kun en oo perehtynyt niiden terveellisyyteen

[/quote]

Eihän niissä kalaa ole nimeksikään.
[/quote]

Aih. No sit jätän kalat kauppaan ja vedän vitamiineja... T. se toinen

Vierailija
27/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:39"]

Kalaahan pitäisi syödä mutta kalapuikot ovat kalavaihtoehtona ehkä hieman kyseenalainen. Kuinka usein syötte/syöttekö ollenkaan? Mitä niiden kanssa syötte? 

Rupesin vaan miettimään, kun yritän pitää yllä mahdollisimman terveellisiä ruokailutapoja ja äsken lounaani koostui viidestä kalapuikosta, tomaatista, kurkusta, hernemaissipaprikasta ja kesäkurpitsasta. Lisukkeet olivat siis mielestäni ok. 

[/quote]

Kaikkea paskaa te syöttekin, kalapuikot on perkuujätteistä valmistettuja.

Vierailija
28/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Jos ne tekis itse, niin sitten ehkä, mutta se friteeraus vie senkin terveellisyyden pois. Itse suosin kalamureketta yhtenä kalaruokavaihtoehtona - sen voi tehdä tarjouslohesta tai muusta edullisesta kalasta, ja saa varmasti hyvää ja terveellistä ruokaa helposti.

Vierailija
29/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 14:46"]Meillä syödään kalapuikkoja. Harvakseltaan, mutta syödään. Lisukkeeksi perunaa, kananmunakastike ja salaatti. Nam nam!
[/quote]

Näin mäkin ne syön!! Muuten ei kalapuikkoja ollenkaan mutta kananmunakastikkeen ja perunan kanssa nam =)

Vierailija
30/30 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkälaisia puikkoja. Kallimmissa filee puikoissa on kalaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi