Tänään 30 kiloa pudotettuna!
Aloitin 1.6.2014 elämäntaparemontin. En kuuria, en laihdutusta, vaan aloin syödä normaalisti ja liikkua normaalisti. En alkanut himoliikkujaksi tai urheilijaksi, vaan lisäsin arkiliikuntaa ja aloin silloin tällöin käydä pyörälenkeillä ja uimassa. Ja se ruoka. Niin tylsältä kuin se kuulostaakin, niin aivan tavallista ruokaa, lisää kasviksia, lautasmalli, kohtuullisesti herkkuja.
Alkupaino oli tasan 110 kiloa. Tänään painoa tasan 80. Vielä on matkaa normaalipainoon.
Minulle tehtiin alussa kehonkoostumusmittaus kuntosalilla (silloin 1.6.). Tänä aamuna oli taas väliaikamittaus ja osui aika kivasti juuri tasalukuun, 30 kiloa lähtenyt. Tästä 30 kilosta 26 on täyttä rasvaa ja neljä nesteitä ja muuta. Eli juuri niin kuin pitääkin, paino on lähtenyt rasvasta. Ja lähtee edelleen.
ONNELLINEN!
Kommentit (12)
Onnittelut hienosta suorituksesta! Tuo taitaa olla tosiaan se ainoa tapa päästä pysyviin tuloksiin. Pienillä muutoksilla ja pitkäjänteisyydellä.
Hienoa!! Minä tein elämäntapamuutoksen 12/2014 kun olin 106kg. Muutin ruokavalioni, liikunta pysyi entisellään, olen aina kävellyt pari kertaa viikossa lenkkejä. Paino nyt 82,5kg. Matka jatkuu, -10kg olisi vielä hyvä saada pois. illoin olisin normaalipainon ylärajalla.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:54"]
Onnittelut hienosta suorituksesta! Tuo taitaa olla tosiaan se ainoa tapa päästä pysyviin tuloksiin. Pienillä muutoksilla ja pitkäjänteisyydellä.
[/quote]
Niinpä. Parikymmentä vuotta jojoilua ja vasta nyt tajusin, että tämä on ainut tapa päästä hyvään kuntoon ja pysyä hyvässä kunnossa jatkossakin. Laihtuminen voi olla tosi helppoa, mutta pysyvä painonpudotus ei onnistu kuureilla.
ap
Onnea täältäkin. Voi kun mäkin pystyisin! Mun kompastuskivi on viikonloput. Miten oot selvinnyt niistä? Oletko juonut alkoholia ollenkaan ja jos niin mitä ja miten?
Mä jätin pois myös alkoholin.
Muutos 12/2014
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:02"]
Mä jätin pois myös alkoholin.
Muutos 12/2014
[/quote]
Hienoa! Täytyy koittaa samaa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:59"]
Onnea täältäkin. Voi kun mäkin pystyisin! Mun kompastuskivi on viikonloput. Miten oot selvinnyt niistä? Oletko juonut alkoholia ollenkaan ja jos niin mitä ja miten?
[/quote]
En ole jättänyt mitään pois. En hiilihydraatteja, en maitotuotteita, en lihaa, en alkoholia, en herkkuja. Syön vähemmän kuin mitä kulutan ja syön oikeita asioita. En täytä päivän kaloreita asioilla, jotka eivät vie nälkää tai joista ei saa oikeasti energiaa. Laihtuahan voi vaikka syömällä pelkkää suklaata, kunhan kulutus on syötyjä suklaita suurempaa.
Olen tottakai syönyt välillä reilusti yli kulutuksen, sillä elämään mahtuu juhlia, leffailtoja ja jäätelöitä vaativia hellepäiviä. Mutta ne kuuluvat elämään, eikä totaalikieltäytyminen jostain ruoka-aineesta voi toimia lopun elämää. Juon viiniä pari lasia pari kertaa viikossa ja juhlissa otan herkkuja. Kun kyse on kokonaisvaltaisesta elämäntapamuutoksesta, kokonaisuuden pitää olla hyvä ja suunnan oikea. Aiemmin tuollaiset juhlatilanteet olisivat tarkoittaneet sitä, että 'kun kerran otan kakkua, niin laihdutus menee pieleen - on siis aivan sama syönkö puolikkaan kakun, neljä pullaa, keksipaketin, jäätelölitran ja kaavinko loput munavoit yhden ranskaleivän päälle' -tilanteita. Ei enää. Voin hyvin ottaa kakunpalan ja keksin ja lopettaa siihen.
Säännöllinen syöminen on vähentänyt herkkuhimoja. Syön joka päivä aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Jos joku ateria jää välistä, tulee helposti nälkä ja mieliteot valtaavat ajatukset.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:59"]
[/quote]
En ole jättänyt mitään pois. En hiilihydraatteja, en maitotuotteita, en lihaa, en alkoholia, en herkkuja. Syön vähemmän kuin mitä kulutan ja syön oikeita asioita. En täytä päivän kaloreita asioilla, jotka eivät vie nälkää tai joista ei saa oikeasti energiaa. Laihtuahan voi vaikka syömällä pelkkää suklaata, kunhan kulutus on syötyjä suklaita suurempaa.
Olen tottakai syönyt välillä reilusti yli kulutuksen, sillä elämään mahtuu juhlia, leffailtoja ja jäätelöitä vaativia hellepäiviä. Mutta ne kuuluvat elämään, eikä totaalikieltäytyminen jostain ruoka-aineesta voi toimia lopun elämää. Juon viiniä pari lasia pari kertaa viikossa ja juhlissa otan herkkuja. Kun kyse on kokonaisvaltaisesta elämäntapamuutoksesta, kokonaisuuden pitää olla hyvä ja suunnan oikea. Aiemmin tuollaiset juhlatilanteet olisivat tarkoittaneet sitä, että 'kun kerran otan kakkua, niin laihdutus menee pieleen - on siis aivan sama syönkö puolikkaan kakun, neljä pullaa, keksipaketin, jäätelölitran ja kaavinko loput munavoit yhden ranskaleivän päälle' -tilanteita. Ei enää. Voin hyvin ottaa kakunpalan ja keksin ja lopettaa siihen.
Säännöllinen syöminen on vähentänyt herkkuhimoja. Syön joka päivä aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Jos joku ateria jää välistä, tulee helposti nälkä ja mieliteot valtaavat ajatukset.
ap
[/quote]
Onnittelut sisukkuudesta! :) Perässä tullaan. Aloitin n. 130 kilosta (vaaka ei näyttänyt enempää, max 130kg:n näyttö) ja nyt 102 kg, ja jatkuuuu.... Samalla tavalla toimin ja olo on mitä parhain. Jaksaa jaksaa...
Tsempit kaikille laihduttajille/elämäntaparemppailijoille ym. Kyllä kannattaa. Ja saa tosiaan repsahtaa, se kuuluu elämään. Eikä tarvitse aamulla neljältä lähteä sateeseen hampaat irvessä maitohapoille ravaamaan. Voi mennä seuraavana päivänä, kunhan oikeesti menee. Pikku hiljaa, vähempikin riittää ja nauttiakin saa.
Mä syön myös normaalia ruokaa, kohtuullisina annoksina. Lisäsin kyllä salaatteja ja hedelmiä. En käytä vähärasvaisia tuotteita kuin juustossa (17%). Karkkia ostan pienen määrä pari kertaa kuukaudessa. Juhlissa saatan ottaa palan kakkua, mutta en aina, joskus juon vain kahvia. Kaiken roskaruuan olen karsinut pois, samoin sen alkoholin.
Muutos 12/2014
Mä tajusin juhannuksena, et mun pahimmat vatsaoireet aiheuttaa vehnä ja sokeri.
Jätin ne tietoisesti pois. Vehnän kokonaan ja sokerinkin heitin minimiin.
Pienensin ateriakokoja ja nyt on siitä asti (paria repsahdusta lukuunottamatta) painoa tullu alas teilun 10kg. En siis lisännyt liikuntaa tai muutenkaan suuria muutoksia tehnyt vielä.
Lähtöpaino olo 139kg ja tänä aamuna aamupaino oli 127,2kg. Kyllä, olen läski, mut nyt olen taas alkanu katselee itseäni peilistä ihan eri silmin, olen paljon pirteämpi ja nyt kannan kehoni jo paljon ryhdikkäämmin. Kehut ovat myös saaneet aikaan sen, et tunnen oloni paremmaksi. Painoni putoo kokoajan hiljalleen. Tiedän toki, et jos tähän lisäisin liikuntaa niin paino tippuisi vieläkin nopeammin.
Ehkä sitten joskus vielä lisään sitä liikuntaa päiviini ja hoikistun lisää. :) Nytkin olen jo erittäin onnellinen tähän muutokseen (vaikka palstan mukaan en saisi olla iloinen!)!
Jatketaan jokainen omalla tahilla tätä ja pysyvämpi elämän muutos tulee huomaamatta! :)
onnittelut onnistumisesta