Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoiset kiinalaisissa buffeteissa

Vierailija
09.09.2015 |

Käyn pari kertaa viikossa syömässä kiinalaisessa buffetissa, jossa on myös aika mukavat sushi-valikoimat. Siellä on välillä todella ylipainoisia asiakkaita, joiden lautasten sisältöä yhdistää aina sama tekijä: friteeratut ruoat. 

Hoikat ja normaalipainoiset syövät yleensä sushia, riisiä ja ei-friteerattuja ruokia, kun ylipainoiset ja sairaalloisen lihavat ovat lastanneet lautasilleen vehnänuudeleita, friteerattuja kanapalleroita ja kaikkea muuta epäterveellisestä, mitä buffetista sattuu saamaan.

Tällaisia havaintoja on tehnyt M35 pk-seudulta.

P.S. on tietenkin jokaisen oma asia mitä lautaselleen lappaa, mutta jotenkin ne valinnat tuntuvat heijastuvan aika selkeästi lopputulokseen :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko yllärinä? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman vuoden päästä olet se lihava jota nuori ihmettelee ;)

Vierailija
4/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näinhän se aina menee. En tajua tätä alapeukkujen määrää. Varmaan lihavat täälläkin jo porskuttaa.

Vierailija
5/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelua. Riisi on lähinnä hiilihydraattia, eikä siinä ole kovin kummoinen ravintoarvo. Minä olen normaalipainoinen ja otan riisiä vain ripauksen. Muuten otan tasaisesti kasviksia, kastikkeita ja friteerattuja juttuja. Olen täysin terve kaikin puolin. 

Vierailija
6/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:57"]

Käyn pari kertaa viikossa syömässä kiinalaisessa buffetissa, jossa on myös aika mukavat sushi-valikoimat. Siellä on välillä todella ylipainoisia asiakkaita, joiden lautasten sisältöä yhdistää aina sama tekijä: friteeratut ruoat. 

Hoikat ja normaalipainoiset syövät yleensä sushia, riisiä ja ei-friteerattuja ruokia, kun ylipainoiset ja sairaalloisen lihavat ovat lastanneet lautasilleen vehnänuudeleita, friteerattuja kanapalleroita ja kaikkea muuta epäterveellisestä, mitä buffetista sattuu saamaan.

Tällaisia havaintoja on tehnyt M35 pk-seudulta.

P.S. on tietenkin jokaisen oma asia mitä lautaselleen lappaa, mutta jotenkin ne valinnat tuntuvat heijastuvan aika selkeästi lopputulokseen :)

[/quote]

Tottakai syövät yleensä epäterveellisemmin ja käytännössä suurempia annoksia. Ihmiset ovat nykyisin todella isokokoisia. Tuollaiset buffetit eivät tietenkään kamalasti edistä sitä, että suomalaisen mahalaukku pääsisi pienenemään koskaan. Joskus surettaa katsella niitä laihoja kiinalaisia, jotka silmät ymmyrkäisinä ihmettelevät, kuinka suomalaiset vain lappavat uutta annosta pöydästä toisensa perään.

Vierailija
7/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 07:11"]

Saivartelua. Riisi on lähinnä hiilihydraattia, eikä siinä ole kovin kummoinen ravintoarvo. Minä olen normaalipainoinen ja otan riisiä vain ripauksen. Muuten otan tasaisesti kasviksia, kastikkeita ja friteerattuja juttuja. Olen täysin terve kaikin puolin. 

[/quote]

Voi nyt kyynel tätä suomalaisten trendikästä hiilaripelkoa. Tunnen henkilökohtaisesti valtavasti erittäin hoikkia aasialaisia (lähinnä kiinalaisia ja eteläkorealaisia), joiden ravinto koostuu pääosin riisistä. Eikä siis esim. raejuustosta tai rahkasta. Uskomatonta! 

Vierailija
8/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa...

Vierailija
9/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintötekijöistä johtuen toisilla kertyy herkemmin ylimääräistä energiaa ruokalautaselle. :)

Vierailija
10/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi ei muuten ole mitään kevyttä ruokaa.

Vierailija
11/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 07:45"]

Sushi ei muuten ole mitään kevyttä ruokaa.

[/quote]

Mikähän sulle on sitten "kevyttä ruokaa"? Salaatinlehdet? Sushissa on se hyvä puoli, että siitä näkee yleensä aika suoraan, mitä saa.  Ei mitään yllättäviä piilorasvoja. Yksi sushi/maki on yleensä alle 50 kcal. Keveys sitten riippuu siitä, montako sisuksiinsa mättää.

Vierailija
12/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ylipainoinen ja pistän haisemaan nimenomaan niiden sushien kanssa. Ap:n pää pyörisi kun näkisi miten monta sushipalaa mä pystyn itseeni ahtamaan. #lempiruoka

Vierailija
13/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 07:10"]

Just näinhän se aina menee. En tajua tätä alapeukkujen määrää. Varmaan lihavat täälläkin jo porskuttaa.

[/quote]Eiku se on tuo kyttäys mikä ihmisiä ärsyttää.

Vierailija
14/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö yksin ravintolaan, ap? Siellä yksin istut ja tiiraat muiden lautasia ja lasket muiden suupaloja? Kuulostaa aika ankealta sun elämäs. Mä menen hyvässä seurassa ravintolaan syömään enkä todellakaan kerkeä katsoa toisissa pöydissä istuvien syömisten perään.

Vierailija
15/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:20"]

Menetkö yksin ravintolaan, ap? Siellä yksin istut ja tiiraat muiden lautasia ja lasket muiden suupaloja? Kuulostaa aika ankealta sun elämäs. Mä menen hyvässä seurassa ravintolaan syömään enkä todellakaan kerkeä katsoa toisissa pöydissä istuvien syömisten perään.

[/quote]

Sama täällä ja lautaseni sisältö oli a`la cartelta, joka sisälsi mm.haudutettuja kasviksia ja lihaa :D

Vierailija
16/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:26"]

[/quote]

Sama täällä ja lautaseni sisältö oli a`la cartelta, joka sisälsi mm.haudutettuja kasviksia ja lihaa :D

[/quote]

Mitä se sun lautasen sisältö tähän kuuluu?

Vierailija
17/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan! Olen ylipainoinen ja jos menen kiinalaiseen, friteeratut kanapallerot on ihan parhaita.

Käyn kiinalaisessa ehkä kerran puoleen vuoteen. Salaattia osaan tehdä kotonakin.

Vierailija
18/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuisi hassulta maksaa ravintolaruuasta, jollaista voisin tehdä ja teenkin lähes päivittäin muutamassa minuutissa kotona: haudutettuja kasviksi ja salaattia. Ei, kun menen ravintolaan, otan sellaista, jota kotona en tee ikinä. Esim. noita friteerattuja juttuja. Arkiruoka on sitten ihan erikseen.

Vierailija
19/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Keskityn kyllä syömiseen ihan rauhassa. Havainnot tulee tehtyä siinä vaihessa, kun kävelen lautasen kanssa pöytään tai menen ottamaan lisää lohi-nigirejä. Eilen sattui vielä olemaan lähellä buffet-pöytää erittäin ylipainoinen (yli 100 kg ja varmasti alle 170 cm) nainen, jolla oli lautasella kirjaimellisesti vuori friteerattuja kanapalloja ja vehnänuudeleita, joten oli vähän vaikea olla huomaamatta. 

Vierailija
20/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoikat katselevat kaihoisasti kuola valuen niiden herkullisten kanapallojen ja suussasulavien nuudeleiden perään. Muut vain nauttivat hyvästä ruoasta. No, ehkä itseruoskinta tuo hoikille jonkinlaista mielihyvää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi