Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perätilassa, kuinka monella vauva kääntynyt viime hetkillä

Vierailija
09.09.2015 |

Haluaisin kuulla onkohan kuinka yleistä ja käykö se käännös ihan yhdessä hujauksessa?
Itsellä rv 33.

Rv 36 kuulemma kokeilevat kääntämistä mikäli ei ole kääntynyt.
Olen kuullut että kääntö yrityksissä on riskinsä, mitä ne ovat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihiihii perätilä hihihi...

Vierailija
2/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kääntyi noin viikko ennen syntymää. En tiedä tarkkaa hetkeä. Olisin synnyttänyt alakautta joka tapauksessa ja sitä lääkärikin suositteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin kääntää. Ei onnistunut. 2 keisarinleikkausta ja kolmas tyttö alateitse

Vierailija
4/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käänty sillon ku oottelin odotushuoneessa kääntöön menoa. Humpsis vaan.

Vierailija
5/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kääntynyt kumpikaan, vaikka yritettiin kääntääkin. Ekasta perätilasta tehtiin sektio viikolla 39+5, tokasta 39+1.

Vierailija
6/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan perätila ja kääntämistäkin yrittivät ja kotimatkalla kääntyi takaisin. Humpsis vaan. Se todettiin seuraavana päivänä uudestaan, kun jäi niin hemmetin outo olo humpsiksesta. Siellä se taas köllötteli perä edellä, joten varattiin jo leikkauspäivä.

Leikkausaamua edeltävänä päivänä alkoi hemmeti pelottava myllerrys mahassa kesti useita tunteja, että se hirvitti. Sitten taas Kättärille, että mitä siellä tapahtuu?! Hän olikin ottanut toisen asennon ja tarjonta oli upea pää edellä. Sektio peruttiin ja koko ajan varuillaan. Mutta siellä se köllötteli ja synnytys käynnistyi rv 41+3. Oppikirja matskua koko synnytys. :)

Vierailija
7/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyi itse rv 34. Tuntui tosi etovalta, pulssi nousi, kylmä hiki ja oksetti. Koko maha muutti muotoa sen mukaan kun tyyppi kääntyi, ikäänkuin näkyi mahan läpi. Kolme viikkoa myöhemmin syntyi, napanuora oli kahdesti kaulan ympäri niin tiukasti että piti leikata poikki kun pää oli syntynyt. Lapsi voi kyllä heti hyvin.

Vierailija
8/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöri vielä laskettuna aikana, kertaalleen oli käännettykin mutta kääntyi heti takaisin, sitten poikittain, toiseen kääntöyritykseen mennessä olikin oikein. 

Vierailija
9/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kääntyi viikko ennen mahdollista kääntämisyritystä. Luultavasti en olisi antanut kääntää - luin ja tiedustelin paljon siihen liittyvistä riskeistä, ja ajattelin, että kyllä sillä vauvalla on jokin syy siihen, miksei suostu kääntymään. Ja niin olikin (vaikka kääntyikin viime hetkillä), synnytyksessä selvisi että vauvan napanuora on todella lyhyt (oli kiertynyt tosi pahasti kaulan ympärille). Kannattaa jutella neuvolassa ja kysyä riskeistä, ja tehdä oma ratkaisu sitten. Itse luottaisin siis mutu-tuntumaan, aika usein osuu oikeaan :) Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
10/11 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkokäännös tehtiin rv 36+5, onnistui nopeasti, helposti ja kivuttomasti. (Jorvin äpkl:lla tehtiin). Tarkkaan seurattiin vauvaa käännöksen aikana ja sen jälkeen. Vauva pysyi sitten onneksi pää alaspäin ja syntyi normaalisti alakautta. Napanuoran kanssa oli aikamoisessa solmussa, siksi ei ehkä itsestään kääntynyt. Ei tullut mieleenkään kieltäytyä käännösyrityksestä, koska pelkäsin niin paljon perätilasynnytystä ja sektiota. Onneksi käännös onnistui. Noin puolet kai onnistuu.

Vierailija
11/11 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36+2 ultrassa perätilassa. Rv 38+5 oli neuvola josta olisi sitten laitettu kääntöyritykseen,mutta edellisenä iltana tyttö muljusi hulluna ja maha heilui ja pomppi puolelta toiselle. Neuvola varmisti sen mitä olin epäillyt,oli kääntynyt oikein päin :)