Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö kukaan miksi Volvo teki ennen niitä kulmikkaita autoja? Vähän niin kuin Lada paitsi isompia?

Vierailija
26.03.2022 |

Ne olivat kuitenkin kalliita ja hyviä, eli vain ulkonäössä oli säästetty. Oliko Ruotsissa joku materiaalipula 60-luvun lopussa kun ne muotoiltiin? Tuskin juuri mikään muu länsiauto oli siihen aikaan sen näköinen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla autot oli kulmikkaita.

Vierailija
2/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon näköisiähän kaikki autot olivat, nuo olivat vain isompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon näköisiähän kaikki autot olivat, nuo olivat vain isompia.

Ei ainakaan Saab, MB, Audi, BMW, Citröen. Halvemmissa autoissa saattoi ollakin samaa laatikkotyyliä.

Vierailija
4/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että Volvon tuolloin suunnitellut ja muotoillut autot noudattivat ajan henkeä; moni muukin auto oli tuolloin "vähän" kulmikkaampi. - - Pyöreämpien ja "pehmeämpien" muotojen onnistunut toteuttaminen maksanee enempi.

Yhtä kaikki makuasioita; omasta mielestäni osa vanhemmista "kantti kertaa kantti" Volvoista(kin) on muodoiltaan paremman näköisiä kuin osa kuluneella vuosikymmenellä markkinoille tulleista.

Sinkkumies 

Vierailija
5/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He jotka ostavat Volvon tai Ladan riittää se että renkaat ovat pyöreät.

Vierailija
6/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen jotain sairautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa volvo 445, onko kulmikas?!

Vierailija
8/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että Volvon tuolloin suunnitellut ja muotoillut autot noudattivat ajan henkeä; moni muukin auto oli tuolloin "vähän" kulmikkaampi. - - Pyöreämpien ja "pehmeämpien" muotojen onnistunut toteuttaminen maksanee enempi.

Yhtä kaikki makuasioita; omasta mielestäni osa vanhemmista "kantti kertaa kantti" Volvoista(kin) on muodoiltaan paremman näköisiä kuin osa kuluneella vuosikymmenellä markkinoille tulleista.

Sinkkumies 

Minäkin pidän niistä, mutta olihan ne erinäköisiä kuin muut. Olikohan Volvoissa laitettu muotoilussa säästynyt raha turvallisuusvarusteisiin tai ylipäänsä laatusaksalaisia korkeampaan vakiovarusteluun? Saksalaisethan olivat erittäin karuja hinnat alkaen malleiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli siihen aikaan muotia. Esim. monet amerikkalaiset autot siihen aikaan oli samanlaisia kolmen laatikon muotoilua. Kato vaikka joku 1970-luvun Cadillac tai Lincoln.

Vierailija
10/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo Amazon oli vielä pyöreähkö ja kaunis auto. Mutta sitten kartano-volvo saavutti Ruotsissa suurta suosiota ja sama konsepti on päällä vieläkin kiinalaisten johdolla. Mutta, materiaalipulasta tuskin on kyse, vähemmän hukka-ainesta virtaviivaisissa autoissa on kuin noissa kulmikkaissa Volvoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon näköisiähän kaikki autot olivat, nuo olivat vain isompia.

Ei ainakaan Saab, MB, Audi, BMW, Citröen. Halvemmissa autoissa saattoi ollakin samaa laatikkotyyliä.

Porsche, Dodge, Chevrolet kanssa listalle!

Vierailija
12/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"It'a ugly but it's safe"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellin vääntäminen kulmikkaaksi tai pyöreämmäksi ei ollut kustannuksiltaan sen kummempaa. Sitä aikaisempina aikoina oli ollut pyöreää ja muoti vaatii aina uutta, joten kulmikasta välillä.

Vierailija
14/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä, ettei muotoilussa käytetty tuulitunneleita eikä ollut tietokonemallinnuksia ilmanvastuksesta. Pyöreys muodoissa vähentää tuulivastuksen myötä myös polttoaineen kulutusta. Siksi nykyautot suunnitellaan tuulitunneleissa tai ainakin niitä mallintavilla tietokoneohjelmilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geometrisuus oli yhteiskunnan muotokieltä. On monia syitä miksi.

Vierailija
16/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon näköisiähän kaikki autot olivat, nuo olivat vain isompia.

Ei ainakaan Saab, MB, Audi, BMW, Citröen. Halvemmissa autoissa saattoi ollakin samaa laatikkotyyliä.

Audi:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqO96xjm9UFrlHzVu…

Volvo:

https://img12.img-bcg.eu/auto24/320/620/149772620.jpg

Onpa joo ihan hirveä ero.

Vierailija
17/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoppa volvo 445, onko kulmikas?!

Ei ole oikea Ruotsalainen Volvo.

Vierailija
18/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se oli siihen aikaan muotia. Esim. monet amerikkalaiset autot siihen aikaan oli samanlaisia kolmen laatikon muotoilua. Kato vaikka joku 1970-luvun Cadillac tai Lincoln.

Näyttiköhän Saab 99/900 vanhanaikaiselta kulmikkaiden autojen rinnalla siihen aikaan?

Vierailija
19/19 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon näköisiähän kaikki autot olivat, nuo olivat vain isompia.

Ei ainakaan Saab, MB, Audi, BMW, Citröen. Halvemmissa autoissa saattoi ollakin samaa laatikkotyyliä.

Audi:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqO96xjm9UFrlHzVu…

Volvo:

https://img12.img-bcg.eu/auto24/320/620/149772620.jpg

Onpa joo ihan hirveä ero.

Mitä nyt Audi on maailman kauneimpien neliovisten valmistaja.