Naisvaltasella alalla oli paljon mukavampi opiskella
Huomasin nyt kun alalla on enemmän miehiä. Niillä on oma äijäkoplansa,ja hyvin ilkeitä naisia kohtaan ollut. Ne juoruilee naisopiskelijoista, ja kiusaa ulkonäöstä jne. Mulla ainakin ahdistaa nyt. Aiemmin oli paljon parempi tunnelma, kun oli vain muuta miespuolinen opiskelija, kaikki heistä oli kivanoloisia. Nyt tuntuu että nuo yrittää pelata ihmisiä ulos verkostosta ja hyvin seksistisiä. Ala on valtiotieteellinen.
Kommentit (45)
Sama kokemus. Jos on paljon miehiä niin siellä on usein se frat boy - porukka pilaamassa yhteishenkeä. Monet väittää että miesvaltaisilla aloilla on mukavampaa, mutta se johtuu vain siitä, etteivät he näe miten ne kiusaa sivareita, homoja, ulkomaalaisia, kokemattomia tyttöjä, lihavia tyttöjä...
Mutta koska tuntuu aina olevan niin vaikeaa tällasessa tilanteessa koota naisporukkaa, niin onko se vaan parempi että jättäytyy porukasta ja opiskelee nopeasti, että mielenterveys pysyis koossa? Joudun aina taisteluasemiin ja olen lopen uupunut siihen. -ap
Itse insinöörinä olen kyllä koko aikuisikäni kummastellut sitä ihannointia, kuinka miehet ovat lojaaleja toisilleen, eivät muka juorua yms. paskapuhetta. Tänään juuri meillä oli kokous, jossa neljä äijää haukkui yhtä ulkopuolista tyypille, joka on tullut yhteistyökuvioihin uutena. No vaikka ko tyypissä olisikin omat erikoisuutensa, miksi haukkua tätä henkilölle, jonka ei luultavasti tarvitse kyseistä tyyppiä edes tavata ainakaan tämän projektin merkeissä.
Olen opiskellut sekä äärimmäisen naisvaltaisella että äärimmäisen miesvaltaisella alalla. Noh, alat ja opintojen taustalla olevat ideologiat sun muut olivat kuin yö ja päivä noissa, että tuskin pelkkä sukupuolirakenne oli ainoa selittävä tekijä, mutta naisporukassa opiskelu oli kyllä enemmän minun juttuni. Jos ainoa kriteeri on selän takana paskan puhuminen, niin voi kiesus että sitä harrastivat miehetkin - ja ehkä jopa enemmän miehet. Naisporukassa ei myöskään ollut samanlaista kilpailuhenkeä kuin miesten kesken, ja vapaa-aikaa vietettiin muutenkin kuin kaljapullon äärellä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:11"]
Olen opiskellut sekä äärimmäisen naisvaltaisella että äärimmäisen miesvaltaisella alalla. Noh, alat ja opintojen taustalla olevat ideologiat sun muut olivat kuin yö ja päivä noissa, että tuskin pelkkä sukupuolirakenne oli ainoa selittävä tekijä, mutta naisporukassa opiskelu oli kyllä enemmän minun juttuni. Jos ainoa kriteeri on selän takana paskan puhuminen, niin voi kiesus että sitä harrastivat miehetkin - ja ehkä jopa enemmän miehet. Naisporukassa ei myöskään ollut samanlaista kilpailuhenkeä kuin miesten kesken, ja vapaa-aikaa vietettiin muutenkin kuin kaljapullon äärellä.
[/quote]Olenpa pannut merkille jo ajat sitten että nimenomaan miehet tuota juoruilua harrastavat ja selän takan pahanpuhumista. En tiedä oliko ennen näin, mutta etenkin someaikana.Ja huomannut että monilla näistä nuorista jässiköistä on pahoja mt-ongelmia ja purkaa sitten pahaa oloaan naisiin jotka ei vaikuta perinteisen naisellisen kilteiltä. Mun on aina ollut pakko taistella nimenomaan nuorten miesten kans. Ja en edes itse aiheuta sitä vaan mun ulkonäkö. Josta toki itse pidän valtavasti, moni heikko mies ei-ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:10"]
Itse insinöörinä olen kyllä koko aikuisikäni kummastellut sitä ihannointia, kuinka miehet ovat lojaaleja toisilleen, eivät muka juorua yms. paskapuhetta.
[/quote]
Johtuu ihan vaan siitä että nämä miehet, yleensä naisten suosiossa olevat, ovat oppineet peittämään tämän piirteensä kiinnostavien naisten ollessa läsnä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:14"]
Itse insinöörinä olen kyllä koko aikuisikäni kummastellut sitä ihannointia, kuinka miehet ovat lojaaleja toisilleen, eivät muka juorua yms. paskapuhetta.
[/quote]
Johtuu ihan vaan siitä että nämä miehet, yleensä naisten suosiossa olevat, ovat oppineet peittämään tämän piirteensä kiinnostavien naisten ollessa läsnä.
[/quote]
Totta. Minä olen aika tavis, en mikään hyvä jätkä sen enempää kuin mallityyppikään, vaan tavallinen, huomaamaton "pienikokoinen harmaa hiiruilainen" ja minun läsnäolosta ei usein välitetty. Luokassa oli toinen tyttö, joka oli kaunotar ja hänen seurassaan puheet olivat erilaisia. Jotkut suorapuheisimmat sanoivatkin, että minun kuullen voi puhua mitä vaan, koska en välitä. Niitä hyväjätkänaisia taas vähän jopa pelättiin. Se insinöörinainen.
Itse opiskelen miesvaltaista alaa amiksessa. Miehiä tai no poikia koko luokka täynnä. Itse olen ennen ollut hieman arka nuorten miesten kanssa työskentelyyn sillä en ole ihanteellinen nainen. Aina ennen esim. Lukiossa tai muissa ryhmissä poikien kommentit olivat: Hyi, en tee Elinan kanssa!
.
Tässä luokassa vaikka suurin osa pojista onkin aivan keskenkasvuisia niin kukaan ei ole käyttäytynyt näin, vaan päinvastoin melkeinpä. Olen jopa saanut muutaman kaverinkin. Vapaa-ajalla olen myös miesvaltaisella alalla, muutama otti hieman siipiensä suojaan ns. Pari piikittelijää oli, mutta alkoivat nekin pitää minusta, kun osasin sanoa jotain kärkevää takaisin sen jälkeen kun ryhmään olin sopeutunut.
.
Mieluummin olen miesvaltaisella alalla kuin naisten, omat kokemukset naisten ryhmistä on huonot. Miesten mukaan pääsee helpoimmin sisälle.
Minä vaihdoin opintosuuntausta ja miesten kanssa on ollut helpompaa, koska olen vähän vanhempi, enkä ole enää niin herkkä. Tosin teknillisellä puolella (opiskelija)miehet ovat ihan mukavia. Vain se on joskus ollut epämukavaa, kun jotkut ajattelevat, että en kestäisi kuunnella roisia huulenheittoa tms.
[/quote]Olenpa pannut merkille jo ajat sitten että nimenomaan miehet tuota juoruilua harrastavat ja selän takan pahanpuhumista. En tiedä oliko ennen näin, mutta etenkin someaikana.Ja huomannut että monilla näistä nuorista jässiköistä on pahoja mt-ongelmia ja purkaa sitten pahaa oloaan naisiin jotka ei vaikuta perinteisen naisellisen kilteiltä. Mun on aina ollut pakko taistella nimenomaan nuorten miesten kans. Ja en edes itse aiheuta sitä vaan mun ulkonäkö. Josta toki itse pidän valtavasti, moni heikko mies ei-ap
[/quote]
tuota harrastaa nimenomaan ns. suositut, miehekkäät tosimiehet. aika monet naiset huomaa miehistä vain kiinnostavat ja creepyt tapaukset, eli kaikki miehet on sitten joko hirmuisia juoruajia ja tosi kilpailullisia luolamiehiä, tai pelottavia stalkkereita.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:19"]
Minä vaihdoin opintosuuntausta ja miesten kanssa on ollut helpompaa, koska olen vähän vanhempi, enkä ole enää niin herkkä. Tosin teknillisellä puolella (opiskelija)miehet ovat ihan mukavia. Vain se on joskus ollut epämukavaa, kun jotkut ajattelevat, että en kestäisi kuunnella roisia huulenheittoa tms.
[/quote]
Olen silti vapaa-ajalla naisten porukassa, koska naisiakin on paljon.
Mun kokemuksen mukaan miehet ja pojat on ilkeämpiä, kuin naiset ja tytöt. Minua kiusattiin peruskoulussa ja myös yhdellä työpaikalla, ja aina pahimmat kiusaajat on olleet miehiä ja poikia. En oikein tajua, miksi joudun aina heidän silmätikukseen.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:19"]
[/quote]
tuota harrastaa nimenomaan ns. suositut, miehekkäät tosimiehet. aika monet naiset huomaa miehistä vain kiinnostavat ja creepyt tapaukset, eli kaikki miehet on sitten joko hirmuisia juoruajia ja tosi kilpailullisia luolamiehiä, tai pelottavia stalkkereita.
[/quote]Hyvä pointti, tuossa voi olla perää se harmaa massa unohtuu joka on enemmistö.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:40"]
Mä olen miehenä huomannut että kun näyttää voimansa ja tylyytensä puhuttelutaidoissa niin ämmät pitää päänsä kiinni. Osa jopa kiinnostuu mutta niille ei kannata näyttää pitkää siimaa. Kyse on kanojen nokkimajärjestyksen asettelusta. Jos joku niistä kanoista saa minut niin heidän arvonsa nousee.
Älkää antako näille horoille mitään huomiota. Etenkään niille joita joutaisi panemaan perseeseen kokonainen jalkapallojoukkue. Ei mitään huomiota vain ilmaa. Siinä ei anneta pahalle pikkusormea. Ignooraaminen on tehokkain keino, kun havaitsee kiusanhengettäret. Etsi johtaja ja ignooraa hänet. Muita voit jopa tervehtiä. Siinäpä puivat että miksi ei tervehdi pääkanalle. Siitä voi syntyä uusi vallanvaihto. Laumakanoja on toki kiva seurata. Heidän elämänsä on häkin sisäistä toimintaa vailla vaihtoehtoja. Työmaailma on täysin kontrolloitavissa kun pistää sinikauluspaidan (silitetyn) ja ottaa johtajan ryhdin. Vähän heilauttaa hiuksia sivulle ja pistää nahkakenkiin liikettä. Edes luomi jossa kasvaa karvoja voisi pysäyttää menestystä Suomen lipun alla.
[/quote]Sinä hallitset pelolla siis? Kukaan ei pidä sinusta oikeasti. Minä en hiljenisi sinun kaltaisesi moukan edessä, vaikka uhkaisit väkivallalla. Olen kokenut sen monesti jo, ja mut kasvatettiin siten etten sanoista ainakaan hätkähdä. En ala itkemään. Veisin saman tien härintäyhdyshenkilölle viestiä. Ja jos ei auta niin poliisille -ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:40"]
Mä olen miehenä huomannut että kun näyttää voimansa ja tylyytensä puhuttelutaidoissa niin ämmät pitää päänsä kiinni. Osa jopa kiinnostuu mutta niille ei kannata näyttää pitkää siimaa. Kyse on kanojen nokkimajärjestyksen asettelusta. Jos joku niistä kanoista saa minut niin heidän arvonsa nousee.
Älkää antako näille horoille mitään huomiota. Etenkään niille joita joutaisi panemaan perseeseen kokonainen jalkapallojoukkue. Ei mitään huomiota vain ilmaa. Siinä ei anneta pahalle pikkusormea. Ignooraaminen on tehokkain keino, kun havaitsee kiusanhengettäret. Etsi johtaja ja ignooraa hänet. Muita voit jopa tervehtiä. Siinäpä puivat että miksi ei tervehdi pääkanalle. Siitä voi syntyä uusi vallanvaihto. Laumakanoja on toki kiva seurata. Heidän elämänsä on häkin sisäistä toimintaa vailla vaihtoehtoja. Työmaailma on täysin kontrolloitavissa kun pistää sinikauluspaidan (silitetyn) ja ottaa johtajan ryhdin. Vähän heilauttaa hiuksia sivulle ja pistää nahkakenkiin liikettä. Edes luomi jossa kasvaa karvoja voisi pysäyttää menestystä Suomen lipun alla.
[/quote]
lääkkeet!
Foliohattu vaan päähän, ja vältä hetken aikaa tätä miesvihapalstaa ja feministisiä julkaisuja.
Itse insinöörinä olen kyllä koko aikuisikäni kummastellut sitä ihannointia, kuinka miehet ovat lojaaleja toisilleen, eivät muka juorua yms. paskapuhetta. Tänään juuri meillä oli kokous, jossa neljä äijää haukkui yhtä ulkopuolista tyypille, joka on tullut yhteistyökuvioihin uutena. No vaikka ko tyypissä olisikin omat erikoisuutensa, miksi haukkua tätä henkilölle, jonka ei luultavasti tarvitse kyseistä tyyppiä edes tavata ainakaan tämän projektin merkeissä.
[/quote]
Miehet on omineet itselleen kaikki sellaiset mielikuvat, joiden tarkoitus on tehdä heistä kaikin tavoin parempia. Moni taukoamatta nalkuttavakin mies oikeasti uskoo, että mies ei voi nalkuttaa :D Kuvitelma siitä, että miehet ei kiusaa toisiaan on lopulta aika paha juttu, kiusatut miehet ja pojat ei uskalla ilmoittaa kiusaamisesta ja kokee heti että vika on vain itsessä, koska eihän miehet kiusaa toisiaan. Urbaanilegendojahan ne on. Itsellä on miespuolinen kaveri tappanut itsensä kiusaamisen takia ja kaiken lisäksi työpaikkakiusaamisen takia.
Matemaattisluonnontieteellisessä oli mukava opiskella. Ketään ei kiinnostanut alkaa vittuilla. Tiedekuntani oli erittäin miesvaltainen. Vaihdoin biotieteisiin, enkä vielä ole tutustunut opiskelijoihin siellä, mutta sen olen huomannut, että siellä haisee enemmän. Joskus alkaa pyörryttää kesken luennon, kun on niin voimakas hajuvesipilvi.
Ja moni nainen taas tuntuu lentäneen lankaan. Itse ehdottaisin samnalaista naiskööriä, mutta ne haluaa olla kaikille kivoja ja verkostoitua myös näiden miesten kanssa. Miksei me voitas pitää omia saunailtoja jne. En ala nuoleskelemaan seksististen sovinisti poikien *****. -ap